• Svansjön

    Vilket namn tycker ni vi ska välja?

    Hjälp oss vad vilket namn vi bör välja. Eller har ni tips på något liknande namn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn tycker ni vi ska välja?
  • fluu

    Ebbe - Underbart trevligt och mysigt namn. Väldigt mjukt, men ändå bra på vuxen man. Inga smeknamn. Kanske svårt på engelska. Fin koppling till Ebbe Schön. Helt rätt i tiden. Lätt namn.

    Jacob - Föredrar Jakob. Jättefint, manligt, sött, gångbart på alla vis. Klassiskt. Bibliska namn är bra så att de finns i stora delar av världen. Enkelt och rent namn.

    William -  Snark. Såå uttjatat. Jag gillar inte namnet. Det låter liksom fjolligt på något vis. Blir lätt Wille i Sverige - fult och Liam utomlands - ännu fulare. Dock okej på många språk.

    Rätt olika stil på era förslag så här är lite blandat:

    Ludvig
    Gabriel
    Valter
    Adrian
    Emanuel
    Fabian
    Frank/Frans
    Henry
    Samuel
    Malcolm
    Edvin
    Emil


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svansjön

    Frans gillar jag och Edvin. Dock gillar inte maken Edvin. Det roliga med Jacob är att det är ett gammalt släktnamn, likaså Nils, Wilhelm, Hugo, Olle och Abraham.

    Är nog inne på din linje att William är så vanligt.

  • Bebislängt

    Ebbe är mitt favoritnamn men min sambo vägrar! Han vill ha ett "vanligt" namn typ Markus. Har ingen aning om hur vi ska lyckas enas.

    Hoppas att ni får en liten Ebbe i alla fall :)

  • Svansjön
    Bebislängt skrev 2014-07-11 17:44:33 följande:

    Ebbe är mitt favoritnamn men min sambo vägrar! Han vill ha ett "vanligt" namn typ Markus. Har ingen aning om hur vi ska lyckas enas.

    Hoppas att ni får en liten Ebbe i alla fall :)


    Man kanske kan ha 2 att välja på så får man se hur han ser ut när han väl är ute :)
  • spöke
    Svansjön skrev 2014-07-11 17:40:58 följande:
    Frans gillar jag och Edvin. Dock gillar inte maken Edvin. Det roliga med Jacob är att det är ett gammalt släktnamn, likaså Nils, Wilhelm, Hugo, Olle och Abraham.
    Är nog inne på din linje att William är så vanligt.
    Röstade på Jacob. Fint namn och så gillar jag tanken med att föra släktnamn vidare. 
  • Abbe83

    Röstade på Ebbe.
    Förslag:
    Anton
    Axel
    Elliot
    Erik
    Gustav
    Isak
    Joel
    Jonatan
    Lukas
    Oliver
    Oskar
    Sebastian
    Simon
    Teodor
    Viktor
    Vilmer
    Vincent

  • MySecret

    Röstade på Jacob, sonen heter så med den stavningen :)

    Vi är mkt nöjda. Bra namn som alla känner till, många som heter men han är ändå ensam på hela förskola med sitt namn.

    Jacob Nils Abraham kanske?

  • Svansjön
    MySecret skrev 2014-07-31 20:22:12 följande:

    Röstade på Jacob, sonen heter så med den stavningen :)

    Vi är mkt nöjda. Bra namn som alla känner till, många som heter men han är ändå ensam på hela förskola med sitt namn.

    Jacob Nils Abraham kanske?


    Ja vi funderar på Jacob Nils Efternamn.

    Kom igår även på namnet Algot som jag tycker är fint. Men som du säger så känner alla till Jacob, enkelt och inte alla barn som heter det. Passar ung som vuxen. Har ni något smeknamn på er son?
  • MySecret
    Svansjön skrev 2014-07-31 23:25:29 följande:

    Ja vi funderar på Jacob Nils Efternamn.

    Kom igår även på namnet Algot som jag tycker är fint. Men som du säger så känner alla till Jacob, enkelt och inte alla barn som heter det. Passar ung som vuxen. Har ni något smeknamn på er son?


    Nej inget smeknamn som är direkt kopplat till namnet. Det händer att jag kallar honom Jacobi, men annars inget förutom gulliga smeknamn vi använder hemma :p
  • Svansjön
    MySecret skrev 2014-08-01 07:33:46 följande:
    Nej inget smeknamn som är direkt kopplat till namnet. Det händer att jag kallar honom Jacobi, men annars inget förutom gulliga smeknamn vi använder hemma :p
    Det är fördelen med Jacob tycker jag, att det inte är något typiskt smeknamns namn. William blir ju Wille direkt. Har en kompis kille som heter Jacob men kallas för Jake, det känns påhittat tycker jag.
  • Abbe83
    Svansjön skrev 2014-08-23 19:19:42 följande:

    Vad tycker ni om stavning:

    Jacob eller Jakob?


    Jag gillar stavningen Jakob bäst.
  • Leonie88

    Jättefina namn alla tre. Röstade dock på Jacob.

    Liknande namn: Elias, Samuel, Isak, Frans, Fabian, Adrian, Arvid, Edvin.

  • fluu
    Svansjön skrev 2014-08-23 19:19:42 följande:
    Vad tycker ni om stavning:
    Jacob eller Jakob?
    Som med de flesta namn som kan stavas antingen med c eller k så tycker jag att båda är bra, men de utstrålar olika. K känns mer redigt och rejält, c känns sirligare och vackrare.
    Jag föredrar i det här fallet Jakob.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vilket namn tycker ni vi ska välja?