• Anonym (?)

    Ska man lita på sin intuition?

    Jag har alltid haft en stark intuitiv förmåga. Allt kan kännas bra när känslan helt plötsligt slår mig från ingenstans och något blir sanning inom mig. Och det känslan brukar ha rätt, även om jag inte alltid vågat lita på den så har det i slutändan visat sig att jag borde gjort det.

    Min kille har redan varit otrogen mot mig en gång. Jag trodde att vi hade det bra och då slog känslan till. Han hade inte alls betett sig konstigt eller vist några varningssignaler. Jag valde att snoka lite och hittade direkt bevis som styrkte att han faktiskt hade varit otrogen.

    Till slut förlät jag honom och har känt en period nu att jag litat på honom och vi har haft det bra. Men igår slog känslan till igen. Men jag vet inte om jag vågar lite på den. Han har redan varit otrogen så självklart är jag rädd att det ska hända igen, så då kanske jag får dessa känslor utan anledning? Frågan är vad jag ska göra med det? Det är ju fel att snoka, ska jag verkligen göra det varje gång känslan dyker på? Eller ska jag låtsas som ingenting tills bevisen dyker upp under näsan på mig? Jag kan ju inte bara lämna direkt p.g.a en känsla som det kanske inte ligger någon sanning i. Vad gör jag? Att ställa frågan till honom kommer inte fungera, han ljög sist när jag ställde honom mot väggen.

  • Svar på tråden Ska man lita på sin intuition?
  • Tecum

    Låtsas som ingenting tills bevisen dyker upp eller du får andra indikationer. Intuition är bra men i ditt läge kan den bli självuppfyllande. Det krävs mer än magkänsla för att avsluta en i övrigt bra relation.  

  • Anonym (H)

    Det är inte så att du vill hitta ursäkt för att lämna, så kör du på den.

  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2014-07-12 15:12:06 följande:

    Det är inte så att du vill hitta ursäkt för att lämna, så kör du på den.


    Jag vill vara med honom, men samtidigt önskar jag av hela mitt hjärta att vi inte har den historian bakom oss, att han redan bedragit mig. Att lämna honom i fall han är trogen framöver är däremot inget alternativ. Jag är kanske bara rädd.
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2014-07-12 15:41:22 följande:

    Jag vill vara med honom, men samtidigt önskar jag av hela mitt hjärta att vi inte har den historian bakom oss, att han redan bedragit mig. Att lämna honom i fall han är trogen framöver är däremot inget alternativ. Jag är kanske bara rädd.


    Om han vill va med dig så är det väl inte svårare än att du säger det du säger här till hnm. Det är bra ju och det ska ju gälla dig med, är du trogen ? Varför är du annars rädd ?
  • Anonym (H)

    Får känslan av att det är du som bedragit och är rädd att han ska få nys om det, varför får jag den känslan ?

  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2014-07-12 16:13:05 följande:

    Får känslan av att det är du som bedragit och är rädd att han ska få nys om det, varför får jag den känslan ?


    Jag har aldrig varit otrogen mot någon i hela mitt liv. Jag är rädd av den enkla anledningen att han redan har varit otrogen mot mig tidigare, och det krossade hela min värld. Är det verkligen konstigt att man blir rädd för att samma sak ska upprepa sig när man är så känslomässigt involverad med någon som kunnat såra en så? Och som sagt, min intuition har aldrig haft fel förr, så därför är det svårt att lägga locket på känslan just nu.

    Jag ogillar verkligen det tänket att folk som är rädda för att bli bedragna är det för att de själva skulle va otrogna. Vissa är bara rädda för att de har dåliga erfarenheter.
  • Anonym (?)
    Anonym (H) skrev 2014-07-12 16:04:37 följande:
    Om han vill va med dig så är det väl inte svårare än att du säger det du säger här till hnm. Det är bra ju och det ska ju gälla dig med, är du trogen ? Varför är du annars rädd ?
    Vad hjälper det att kommunicera när det gäller såna saker? Han skulle aldrig erkänna att han gjort något igen, han vet att det skulle innebära att han förlorade mig. Han hade bara blivit irriterad för att jag drar upp det igen.
  • Anonym (H)
    Anonym (?) skrev 2014-07-12 16:24:32 följande:

    Jag har aldrig varit otrogen mot någon i hela mitt liv. Jag är rädd av den enkla anledningen att han redan har varit otrogen mot mig tidigare, och det krossade hela min värld. Är det verkligen konstigt att man blir rädd för att samma sak ska upprepa sig när man är så känslomässigt involverad med någon som kunnat såra en så? Och som sagt, min intuition har aldrig haft fel förr, så därför är det svårt att lägga locket på känslan just nu.

    Jag ogillar verkligen det tänket att folk som är rädda för att bli bedragna är det för att de själva skulle va otrogna. Vissa är bara rädda för att de har dåliga erfarenheter.


    Ok vet inte har inte de problemen så men du får väl lita på han annars är det kanske ingen ide att fortsätta kanske .
  • Daniel12

    Jag har slutat lyssna på min intuition, eftersom den för det mesta säger mig negativa saker. Istället försöker jag motarbeta min intuition så att saker och ting ska ändra sig till min fördel.

    Exempel: Om min intuition säger mig: "Det här kommer gå åt helvete", så kontrar jag med att tänka, "NEJ, NEJ, DET KOMMER GÅ BRA!" Problemet är att överrösta den så att den försvinner..

  • Anonym (H)

    I vissa saker gäller iaf här endast intuitionen hellre än att lyssna på folk tex .

Svar på tråden Ska man lita på sin intuition?