• lge91

    BF hösten 2014 Sundsvall

    Tänkte se om det finns några gravida i Sundsvall med bf hösten -14.
    Jag är 22 år och ska ha barn i mitten på oktober och det vore kul att lära känna lite folk i samma situation :)

  • Svar på tråden BF hösten 2014 Sundsvall
  • lge91

    Åh vad kul, grattis! :) känner du flera som ska få barn? Jag flyttade till Sundsvall i mars så jag är nästan helt ny här i stan :)

  • alinneab

    Känner en tjej som ska få i november, annars bara ett par (lika gamla som mig och karln) som fick i maj :) är som näst först i bekantskapskretsen!

    Välkommen hit :) jobbar eller studerar du?

  • lge91

    Aha okej, kul :) tack. Just nu jobbar jag bara lite extra. Vi flyttade hit för att min sambo fick jobb här. Inte det lättaste att leta/få jobb och orka med heltid under graviditeten har jag märkt. Så det blir lite extra timmar då och då.

  • alinneab

    Okej, men skönt att ha något iaf :)

    Jag jobbat ännu, men går på semester till veckan, så det känns jäkligt bra! Det börjar bli tungt..

    Har du mycket besvär? Foglossning, halsbränna etc?

  • lge91

    Jag förstår det, inte så långt kvar för dig :)

    Jag mådde jättebra fram till för ca 2 veckor sen. Börjar bli mer trött, känner av hormonerna igen, börjar få lite foglossning om jag är igång för mycket och sover dåligt, speciellt i värmen.

    Hur mår du?

  • alinneab

    Jag mådde super fram till ungefär en vecka sedan. Fick klåda på fötterna, som sedan blev utslag. Dessa spred sig sedan till händerna, fick träffa läkare som rekommenderade antihistamin och mild kortisonsalva - funkade inte. Har spridit sig till knän och insida lår.

    Det beror på tryck och värme, och nu har kaj även börjat svälla i fötter och händer.. Inte sett mina fotknölar sen i fredags! Så ny läkartid för att hitta något som kan lindra klådan - för det lär inte försvinna förrän en vecka efter förlossningen enligt en artikel på karolinska :/

  • lge91

    Hej,

    Det går bra. 13 dagar tills bebisen är beräknad men hon får gärna komma lite innan :) börjar bli tungt & obekvämt med magen nu. Vad mysigt för dig! Hoppas allt går bra!

  • lge91

    Sammandragningar har jag känt ganska länge, speciellt om jag anstränger mig, går mycket och är uppe länge. Annars bara som lite mensvärk. Jag lär väl få vänta några veckor till tänker jag. Men hon får gärna komma nu :))

Svar på tråden BF hösten 2014 Sundsvall