• Äldre 14 Jul 16:28
    281 visningar
    6 svar
    6
    281

    Någon med ADHD?

    Hej,

    Känner mig lite ledsen och behöver skriva av mig. Jag är en tjej på 26 år som har en ADHD-diagnos.

    Jag fick min diagnos för ett år sedan och går nu på medicinering med concerta.
    Diagnosen hjälpte mig mycket på det sättet att jag förstod och accepterade mig själv mer. Jag var inte knäpp, korkad eller konstig.
    Det fanns en förklaring till att jag var som jag var ibland.
    Jag har fått en del hjälp genom medicinen, men den hjälper ju såklart inte mot allt.

    Jag känner mig nere ofta, för det känns som att ingen förstår mig. Jag kan få utbrott för små grejer och säger saker som jag sedan ångrar. Känner mig misslyckad och ledsen när jag gång på gång begår samma misstag. Har svårt att sitta still och behålla koncentrationen. Vilket leder till att jag har svårigheter med att jobba. Försöker koncentrera mig och göra mitt bästa, men det är som att hjärnan vill nåt annat :(. Det gör mig ledsen...

    Finns det någon här som har ADHD som skulle vilja prata lite? Eller som kanske känner igen sig?

    Ibland kan det vara skönt att veta att man inte är ensam om att känna såhär :(

    Kram Anna

  • Svar på tråden Någon med ADHD?
  • Äldre 16 Jul 04:05
    #1

    Puffar.. Någon?

  • Äldre 30 Aug 05:03
    #2

    Nu är ju inte denna tråden ny direkt. Men jag länkar in en annan tråd och i den kommer du absolut inte vara ensam

    gamla.familjeliv.se/Forum-11-308/m56019945.html


    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Äldre 30 Aug 05:57
    #3
    Annah88 skrev 2014-07-14 16:28:45 följande:

    Finns det någon här som har ADHD som skulle vilja prata lite? Eller som kanske känner igen sig? 


    Egentligen väntar jag fortfarande på min diagnos men det är en ren formalitet, på senaste läkarintyget står "preliminära resultat visar starka misstankar talande för ADD/ADHD-problematik".

    Jag pratar gärna med dig, om du fortfarande är uppe och vaken
  • Äldre 30 Aug 20:35
    #4
    hännrick skrev 2014-08-30 05:57:07 följande:
    Egentligen väntar jag fortfarande på min diagnos men det är en ren formalitet, på senaste läkarintyget står "preliminära resultat visar starka misstankar talande för ADD/ADHD-problematik".

    Jag pratar gärna med dig, om du fortfarande är uppe och vaken
    Med tanke på att TS skrev inlägget 14 Juli så har denna nog varit uppe och vaken många gånger efter det.

    Du kan ju också hoppa in i tråden jag länkat till om du vill prata med andra som har adhd/ add. 
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • Äldre 30 Aug 20:47
    #5
    HäckHäxan skrev 2014-08-30 20:35:03 följande:
    Med tanke på att TS skrev inlägget 14 Juli så har denna nog varit uppe och vaken många gånger efter det.

    Du kan ju också hoppa in i tråden jag länkat till om du vill prata med andra som har adhd/ add. 
    Det är sånt man ser när man redan har postat det man skrivit, det slår aldrig fell.

    Jag har varit inne och spanat lite i den tråden också, men har inte bländat mig i diskussionen ännu,
  • Äldre 30 Aug 20:55
    #6
    hännrick skrev 2014-08-30 20:47:21 följande:
    Det är sånt man ser när man redan har postat det man skrivit, det slår aldrig fell.

    Jag har varit inne och spanat lite i den tråden också, men har inte bländat mig i diskussionen ännu,
    Aha. Nåja får du lust så är det ju bara att hojta. Men ibland är det skönt att bara läsa och tänka också, tycker jag i vart fall
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
Svar på tråden Någon med ADHD?