• Autumnleaf76

    Diarre vid 9:onde tanden men inte innan?

    Min dotter är 11 månader. Har fått åtta tänder. Fyra uppe och fyra nere. Hon har haft lite feber och kanske varit lite lösare i magen men inte diarre.

    Nu har hon haft dålig mage i tio dagar, vissa blöjor bara vatten och sedan normalare avföring ibland. Men de senaste dagarna mer kass än normal.

    Nu har den nionde tanden tittat fram. Och det är tanden bredvid de övriga i överkäken. Och hon är svullen på motsatt sida på samma ställe.

    Enligt info från BVC ska inte de här tänderna komma än. De "normala" är visst att det ska bli en lucka där ett tag.

    Min undran; har ditt barn fått diarre i samband med tänderna? Och har då barnet haft diarre vid alla tandsprickningar?

  • Svar på tråden Diarre vid 9:onde tanden men inte innan?
  • Autumnleaf76

    Ingen?

    Googlat och tänderna som är på väg borde inte komma nu. Men det kanske är normalt att de kommer i oordning?

  • Flickan och kråkan

    Tänder kan komma hipp som happ och när som helst. Det finns ett mönster som är vanligast. Inget av mina tre barn har fått tänder enligt "vanlighets-mallen" . Vi har bekanta vars barn fick de översta hörntänderna först. Hon såg ut som en liten vampyr . Mi yngsta var lite lös i magen när de första tänderna kom och lite febrig, men det är alltid svårt att veta om det var tänderna eller något annat. När kind- och hörntänder kommer brukar de bli rejält svullna och inte helt sällan ha ont och kliigt.

  • cosinus

    Mitt ena barn fick diarré med alla tänder från 5 - 16. Tror inte det var några problem med de 4 första. Att jag vet att det var alla var för att han fick 12 tänder på 12 veckor precis när han skolades in på dagis och han blev hemskickad 5 veckor i rad med "magsjuka" innan jag lyckades övertyga dem om sambandet :)

    Övriga 3 syskon har reagerat med diarré på någon enstaka tand men långt ifrån alla.

Svar på tråden Diarre vid 9:onde tanden men inte innan?