• nattae

    Orolig, blåmärken på ryggen

    Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig så fuktansvärt och hemskt orolig att min lilla ett-åring är sjuk.

    Idag upptäckte jag typ 3-4 blåmärken på hennes rygg. Väldigt små, men synliga och ändå rätt svaga i färgen - men ändå där.

    Jag har sådan ångest för att hon ska ha drabbats av leukemi. Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

    Hon är annars pigg och glad. Hon är ju rätt livlig och klättrar och hasar ner från soffan och famnen. Vet att hon fått blåmärkena när hon just hasat sig hastigt ur famnen och liksom "skrapat" sig mot våra kläder och liknande. Men kan sånt ge blåmärken?

    Ska ringa bvc imorgon, men har sådan ångest nu.

  • Svar på tråden Orolig, blåmärken på ryggen
  • my1313

    Jag tror inte att du behöver vara orolig, men om din oro är väldigt stark så prata med BVC - för din egen skull!

  • nattae

    Jag vet inte, hon har varit sjuk en gång. Två dagars förkylning med feber, ungefär en månad sen..

  • sockertopp84

    Kolla upp de om du känner dej orolig.jag frågade på bvc om min son i april då han hade mycket blåmärke på rygg, fötter, mage mm.med fick då till svar de är ingen fara.frågade två månader senare på återbesök på allergimottagningen o där reagerar dom direkt o tar massa prover.blir inlagda samma dag.

    Nu är vi inlagda i lund o sonen behandlas med cellgifter för sin leukemi.

    Lite smått arg blir man på bvc som inte brydde sej.

    Är du orolig, ge dej inte.

  • Pajama

    Javisst, kolla upp det om du har en känsla av att något kan vara fel.
    Men tror du inte att hon kan ha fått dem på naturligt vis? En ettåring kan ju röra sig rätt mycket.
    Mina hade jättemycket blåmärken på knäna i den åldern, eftersom de kröp över trösklar o.dyl. När de började gå hade de blåmärken lite varstans, där de slog sig för att de ramlade här och där. Min äldsta har ofta blåmärken på ryggen för att han klättrar och tar sig ner.

    Förfärligt, sockertopp 84!! Hoppas verkligen att han kommer igenom det!

Svar på tråden Orolig, blåmärken på ryggen