• Äldre 15 Jul 17:16
    4815 visningar
    21 svar
    21
    4815

    Varför är fler kvinnor otrogna?

    Enligt brittiska studier har 40 % av kvinnorna och 10 % av männen varit otrogna. Vad tror ni anledningen till detta är? 

  • Svar på tråden Varför är fler kvinnor otrogna?
  • Äldre 15 Jul 17:26
    #1

    Förmodligen att killarna ljugit i undersökningen..

  • Äldre 15 Jul 17:27
    #2

    Källa på det tack!

  • Anonym (Sanni­ngen svider­)
    Äldre 15 Jul 17:31
    #3

    Antar att det är den här undersökningen TS syftar på fast det kan vara någon annan också.

    "Fyra av tio kvinnor har haft en flört med någon annan än sin partner ? men bara drygt en av tio män. Det visar en undersökning gjord av den brittiska dejtingsajten Casuals, rapporterar Female First.


    Även längre otrohetsaffärer är vanligare bland kvinnor. 14 procent sade sig ha haft det, jämfört med endast 4 procent av männen.


    Till och med i tanken är kvinnor mer otrogna än män. Ungefär 75 procent av männen hade övervägt att vara otrogna med någon. Bland kvinnorna var siffran hela tio procent högre"

    www.expressen.se/halsoliv/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/

  • Anonym (Sanni­ngen svider­)
    Äldre 15 Jul 17:35
    #4

    En snabb googling får fram andra undersökningar som pekar på att kvinnor oftare är otrogna än män

    "Var tredje har varit otrogen mot sin partner. Värst är amerikanarna. Hälften av dem hoppar ner i fel säng. Trognast är holländarna. I Sverige är fyra av tio otrogna. Och det är de svenska tjejerna som oftast prasslar.

    ? Det är en siffra som går på tvärs med tidigare undersökningar, säger Maria Bergström, sexualupplysare på RFSU. Kanske hänger de här siffrorna ihop med att fler kvinnor i dag skiljer på kärlek och sex och att de därför har lättare att vara otrogna. "

    www.metro.se/halsa/var-tredje-har-varit-otrogen-mot-sin-partner/Objglf!18_5021-42/

  • Anonym (tycke­r)
    Äldre 15 Jul 17:45
    #5

    Skälet är att de (kvinnorna) kan vara mer otrogna, känner sig sexigare långt upp i åldrarna och har lätt hitta någon betydligt yngre, samt ofta har större behov av penetrerande sex. Männen är i högre utsträckning nöjda och mer rädda om den de redan har, har svårare väcka någon annans intresse samt måste ta den ekonomiska smällen vid eventuell separation. 

  • Äldre 15 Jul 17:48
    #6
    Tussigullan skrev 2014-07-15 17:26:04 följande:

    Förmodligen att killarna ljugit i undersökningen..


    Det är ett faktum att kvinnor är mer otrogna, det är INTE det faktumet vi ska avhandla i detta forum.

    Ställer frågan igen: varför tror ni kvinnor är mer benägna att vara otrogna? 
  • Äldre 15 Jul 17:53
    #7
    Anonym (tycker) skrev 2014-07-15 17:45:55 följande:

    Skälet är att de (kvinnorna) kan vara mer otrogna, känner sig sexigare långt upp i åldrarna och har lätt hitta någon betydligt yngre, samt ofta har större behov av penetrerande sex. Männen är i högre utsträckning nöjda och mer rädda om den de redan har, har svårare väcka någon annans intresse samt måste ta den ekonomiska smällen vid eventuell separation. 


     


    Jag tror också det kan handla om att kvinnor får mer inviter och vistas mer i miljöer där man kan vara otrogen. 

  • Anonym (skrat­tar)
    Äldre 21 Jul 21:56
    #8
    Daddlar skrev 2014-07-15 17:16:34 följande:

    Enligt brittiska studier har 40 % av kvinnorna och 10 % av männen varit otrogna. Vad tror ni anledningen till detta är? 


    för att det kliar mer i kvinnors organ... oxh säger sanningen.
    det går stick i stäv med propagandan om kvinnor är oskyldiga änglar ox släkt med heliga Maria. Maria var oskuld ox blev på smällen. Men inte med maken dock
  • Äldre 21 Jul 22:07
    #9

    Hmmm och Expressen sväljer allt med hull och hår. Detta är nog en sanning med modifikation eftersom det är en dating site "female first" som beställt undersökningen ser det ut som.

    De har med största sannolikhet inte gjort en trovärdigt undersökning, utan felkällor, utan ville ha fram det resultat den visade.

  • Äldre 21 Jul 22:15
    #10

    Jag tror också att männen i undersökningen har ljugit. Det finns många ärliga och trogna män, men desto värre fler svin´och jag kan tänka mig att dessa inte vill erkänna otrohet i en undersökning.
    Det finns kvinnliga svin också. Att det är så stor skillnad i England kan jag dock tänka mig. Kvinnorna ser ganska bra ut där medans männen oftast inte har mycket att skryta med vad det gäller utseende så det är säkerligen svårare för männen att få till det, än för kvinnorna.

    I Sverige...tja..männen räcker väl inte till på hemmaplan ;)

Svar på tråden Varför är fler kvinnor otrogna?