• Anonym (Ss)

    Äl, mens eller annat på G?

    Hej.

    Jag hade blödning varje dag i 1mån från maj-juni. Gick på p piller "zoely" och antar att det var kroppen som var lite skum just då. Efter alla dessa dagar testade jag att sluta med P piller och då försvann all blödning direkt, konstigt nog. Eftersom jag inte vet min mens nu överhuvudtaget när den kommer (pga blödningen) så undrar jag varför min kropp är konstig nu.

    Brukar ha bra ÄL känningar när det väl kommer och jag kände dessa för lite mer än 1v sedan. Hugg, stickningar, lite värk vid samlag osv. Hade dock ingen ÄL flyt? Utan vanlig vit mjölkig. Kände på tappen o den kändes "öppen" osv som den ska kännas vid äl. Efter denna perioder har jag haft molande, brännande skum känsla i äggstockarna o nedre magen. Dvs varje dag i mer än 1v nu..
    Hade sex ngn gång eller två under ÄL.

    Är detta normalt innan mens? Aldrig vart med om det förr. Brukar ha ÄL symtom o sen klart och så dröjer det till mensen kommer o däremellan inga symtom alls men nu har jag molande värk varje dag?

    Brukar få extrem mens värk 1-2dagar innan mens o så känns d inte just nu.. Också konstigt. Även haft sjukt ömma nipples i några dagar.

    Har ibs o magproblem till o från o har hört att p piller inte är lika effektivt vid dålig i mage osv. :/ lite orolig nu.

    Ngn som vart m om liknande??

  • Svar på tråden Äl, mens eller annat på G?
  • Anonym (Värk)

    Hej!! Jag har ungefär samma problem. Men min mens kom senast precis som vanligt, men en extremt liten blödning som höll på i nästan 10 dagar. Sedan dess (1-2 veckor) har jag haft samma mensliknande värk som du beskriver. Till och från varje dag. Är också nyfiken på om någon har erfarenhet av detta.

  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-15 20:20:18 följande:

    Hej!! Jag har ungefär samma problem. Men min mens kom senast precis som vanligt, men en extremt liten blödning som höll på i nästan 10 dagar. Sedan dess (1-2 veckor) har jag haft samma mensliknande värk som du beskriver. Till och från varje dag. Är också nyfiken på om någon har erfarenhet av detta.


    Kroppen är allt bra konstig ibland.. Känner på min livmodertapp vet dock ej om man skall gå efter det men den växlar varje da. Ibland öppen o mjuk o nu idag stängd, stenhård o bakåtvänd o olika varje dag. Vid mens ska den väl vara hård o öppen o lite öm? Har molande värk varje da men inga tecken på mens.. Skumt. Har du gjort grav test?
  • Anonym (Värk)

    Ja, tog ett test när mensen kom och var konstig. Visade tyvärr negativt vilket ändå var väntat. Har varit gravid en gång för några år sedan och hade verkligen extrema gravsymtom. Du har inte heller testat eller? Jag är mer orolig att det är något annat. Cysta, infektion eller något. Men tror symptomen är mer än bara lite mensvärk då...

  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-16 20:12:14 följande:

    Ja, tog ett test när mensen kom och var konstig. Visade tyvärr negativt vilket ändå var väntat. Har varit gravid en gång för några år sedan och hade verkligen extrema gravsymtom. Du har inte heller testat eller? Jag är mer orolig att det är något annat. Cysta, infektion eller något. Men tror symptomen är mer än bara lite mensvärk då...


    Skumt. Jag har ej mensvärk längre konstigt nog. Kommer o går typ.. Jätte skumt. Känner mig uppblåst som en kossa så antagligen mensen på G men fortf inget i sikte

    Durå?
  • Anonym (Värk)
    Anonym (Ss) skrev 2014-07-18 01:34:22 följande:

    Skumt. Jag har ej mensvärk längre konstigt nog. Kommer o går typ.. Jätte skumt. Känner mig uppblåst som en kossa så antagligen mensen på G men fortf inget i sikte

    Durå?


    Har ganska långt kvar till mens. Hade äl för ett par dagar sedan som jag alltid känner av. Men detta med svag mensvärk som kommer och går har jag aldrig varit med om tidigare. Konstigt....
  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-18 08:51:12 följande:
    Har ganska långt kvar till mens. Hade äl för ett par dagar sedan som jag alltid känner av. Men detta med svag mensvärk som kommer och går har jag aldrig varit med om tidigare. Konstigt....
    Okej. Tror jag hade ÄL för ett tagsen ja hade mina symtom som jag allti känner av men jag hade ingen äl sekret? Konstigt nog.

    Har haft molande värk i 9dagar nu, antingen är det en jävla lång ÄL eller så är det en väldigt långdragen före-mens-värk, haha.

    Försöker du bli gravid eller något?
  • Anonym (Värk)

    Nej, vi försöker inte aktivt. Men skyddar oss inte riktigt heller. Han vill vänta ett tag medan jag längtar och skulle vilja bli gravid nu. Men, men. Blir det så blir det. Du då?

  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-18 13:22:10 följande:

    Nej, vi försöker inte aktivt. Men skyddar oss inte riktigt heller. Han vill vänta ett tag medan jag längtar och skulle vilja bli gravid nu. Men, men. Blir det så blir det. Du då?


    Exakt som här,fast jag skyddar mig då.. När e bim för dej?
  • Anonym (Värk)

    Åh okej!!! Det borde vara runt den 27e -28e! Du då? Hur gammal är du? :)

  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-19 06:16:38 följande:

    Åh okej!!! Det borde vara runt den 27e -28e! Du då? Hur gammal är du? :)


    Ah ja skulle fått förra veckan typ men var ju helt oregelbunden förra månaden så vet inte nu. Jag är 25 :) och du?
  • Anonym (Värk)

    Är bara 21. Men har en så otroligt stark längtan efter barn och har haft det sedan 14 års ålder!

  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-22 22:06:23 följande:

    Är bara 21. Men har en så otroligt stark längtan efter barn och har haft det sedan 14 års ålder!


    Får vi hoppas på ett plus då :) fortfarande ingen mens i sikte här iaf.. Har ingen molande värk o ek haft på några dagar nu. Hur är det för dig?
  • Anonym (Värk)

    Nä samma här! Ingen värk alls och har inte haft på flera dagar heller :) skönt å ena sidan, eftersom jag blev lite hypokondrisk ;)

  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-24 09:40:19 följande:

    Nä samma här! Ingen värk alls och har inte haft på flera dagar heller :) skönt å ena sidan, eftersom jag blev lite hypokondrisk ;)


    Haha, då är vi 2. Undrar när mensen kommer, månaden är snart slut och har fortf ingen mens...
  • Anonym (Ss)
    Anonym (Värk) skrev 2014-07-25 21:04:48 följande:

    Vad knepigt hörre du!


    Hur går det för dig? :)
  • Anonym (Värk)

    Fick mensen precis när jag skulle få den! Själv då??? :))

Svar på tråden Äl, mens eller annat på G?