• Anonym (Usel mamma?)

    Separera två ggr med barn?

    Jag och min exman separerade för 4 år sedan. Vi började hitta tillbaka till varandra igen för ca 8 månader sedan och vi flyttade ihop igen för några veckor sedan. Vi har en dotter på 7 år. Hon bodde hos mig ovh var hos sin pappa varannan helg vilket funkade bäst för oss alla.

    Jag har hela tiden varit kär i honom ovh velat ha honom tillbaka (han lämnade mig) ovh till slut fick jag alltså det. Han valde att komma tillbaka och ville testa igen. Nu känner jag mig dock inte alls säker på beslutet men får världens ångest mot dottern :/ klart jag ska ge det mer tid men om det fortsätter kännas såhär??

    Någon som separerat två ggr och har barn? Hur har det funkat??

  • Svar på tråden Separera två ggr med barn?
  • CeeJay

    Jag och barnens pappa har separerat två gånger. Vi blev ihop på helt fel grunder ( efter ca 1 år efter första separationen ) och naturligtvis var det jobbigt för våra barn båda gångerna. Men i längden är det bättre att gå igenom en "sansad separation till" ( innan ni blir bittra och kanske bråkar ) än att vara kvar i en relation som inte känns bra - sånt märker barnen naturligtvis.

    Nu har vi varit separerade i snart 8 månader och vi är jättebra vänner, barnen vet att vi fortfarande står enade som mamma och pappa och gör allt vi kan för att dom ska ha det så bra som möjligt.

    Lycka till, hur du än gör!

  • Anonym (Usel mamma?)
    CeeJay skrev 2014-07-23 19:44:33 följande:

    Jag och barnens pappa har separerat två gånger. Vi blev ihop på helt fel grunder ( efter ca 1 år efter första separationen ) och naturligtvis var det jobbigt för våra barn båda gångerna. Men i längden är det bättre att gå igenom en "sansad separation till" ( innan ni blir bittra och kanske bråkar ) än att vara kvar i en relation som inte känns bra - sånt märker barnen naturligtvis.

    Nu har vi varit separerade i snart 8 månader och vi är jättebra vänner, barnen vet att vi fortfarande står enade som mamma och pappa och gör allt vi kan för att dom ska ha det så bra som möjligt.

    Lycka till, hur du än gör!


    Hur gamla är barnen?
Svar på tråden Separera två ggr med barn?