• Svar på tråden Modifast
  • E2012smamma
    Snartfrueriksson skrev 2014-07-17 19:18:59 följande:

    Tänkte ev börja med modifast . Någon som har testat ? Hur mycket gick ni ner ? På hur lång tid ?


    Ät mat istället men mindre portioner å välj vad du lägger på tallriken!

    För en portion modifast eller annat pulver som är180-220 kalorier får man ändå en portion mat. Gäller bara att lägga rätt saker på tallriken :)

    Jag är extremt anti pulver!
  • E2012smamma
    Snartfrueriksson skrev 2014-07-17 21:34:10 följande:

    Jag går ner o så går jag upp de igen dagen efter :/


    Men vad gör du dagen efter? Räcker ju inte med att äta bra en dag. Måste ju äta bra länge för att det ska ge effekt..
  • E2012smamma
    Snartfrueriksson skrev 2014-07-17 21:40:23 följande:

    O så har jag dålig fantasi så de blir nästan samma mat o då tröttnar jag när de smakar samma sak


    Men du tröttnar inte på pulver?
  • E2012smamma
    Snartfrueriksson skrev 2014-07-17 22:20:38 följande:

    Nä finns ju olika smaker :) ja du äter nästan likadant. Men jag har mycket att gå ner o jag har lätt att gå upp i vikt


    Går du ner med modifast kommer du garanterat gå upp igen. Du måste hitta en livsstil som funkar. Å varför ska du ha brottom?

    Kör typ Appen som heter lifesum. Ät nyttigt o rör på dig ! Jag gick ner 8 kg på 4 månader ( ja det är få kilon på lång tid) men det är hållbart. Då fuskade jag ibland å körde absolut ingen svält! God nyttig mat

    Frukost

    Mellis

    Lunch

    Mellis

    Middag

    Ibland kvällsmat om jag tränat..

    Svältdieter fungerar inte.
  • Snartfrueriksson

    De kan funka för en del. För min mamma funkar de! Ja jag har den appen :) Ja jag går varje dag men inte fan går jag ner mer för de :( sådär många gånger klarar inte jag att äta på en dag :o

  • E2012smamma
    Snartfrueriksson skrev 2014-07-17 22:41:22 följande:

    De kan funka för en del. För min mamma funkar de! Ja jag har den appen :) Ja jag går varje dag men inte fan går jag ner mer för de :( sådär många gånger klarar inte jag att äta på en dag :o


    Det är matematik. Det funkar för alla! Stoppar man i sig mindre kalorier än vad man gör av med så går man ner i vikt :)

    men lycka till o jag hoppas du lyckas gå ner och sedan hålla vikten!
  • HeavyD

    Har kört modigast i två veckor och ätit en måltid om dagen med minimalt med kolhydrater och gått ned 3 kg. Kroppen hamnar inte i svält och jag behöver inte räkna kalorier :)

  • Juliaingvar

    Olika metoder fungerar olika för olika personer. Jag har gått ner ca 17 kilo med naturdiet och har inte gått upp igen då jag la om min kost och min livsstil efter. Jag behövde kickstarten. Testa. Men det går inte att återgå till din nuvarande livsstil efter en kur med pulver. Lycka till!

Svar på tråden Modifast