• Anonym (TS)

    Håller jag på att få en ätstörning?

    Jag har mått psykiskt dåligt ett tag, i en period åt jag inget på lite över en vecka sen kom jag successivt igång med mat igen, nu har jag hamnat i en sån period igen, men detta har hållt i sig i 2 veckor nu och jag har knappt ätit under den här tiden, ett par dagar gick det bra att äta men jag vill helst inte äta alls, äter jag så kräks jag oftast upp det igen-om jag är hemma, men äter nästan aldrig borta nu heller så..
    Idag skulle jag laga lite mat men fick ångest och panik bara att förbereda maten, så struntade i det ett tag, sen gjorde jag iordning det, åt fort som sjutton och kräktes upp det igen :/
    Avskyr att höra från kompisar som tjatar på mig att jag måste äta!
    känner någon sorts lycka de dagarna jag inte ätit, väger mig varje dag för att se så vågen går neråt..

  • Svar på tråden Håller jag på att få en ätstörning?
  • Anonym (TS)

    Gjorde några test online, alla sa tendenser till bulimi, varav en sa stark tendens..

  • Anonym (TS)

    Någon som varit/är i liknandes sits som jag kan diskutera med? Vet själv inte vad jag ska göra..

  • Anonym (TS)
    Mamori skrev 2014-07-18 02:49:58 följande:

    Hur gammal är du?


    jag är 30..
  • Anonym (flundran)

    Vad tror du själv är orsaken till att du "tappat aptiten", känns inte som man får bulimi helt plötsligt från ingenstans vid 30?

  • Anonym (TS)
    Anonym (flundran) skrev 2014-07-18 14:30:13 följande:

    Vad tror du själv är orsaken till att du "tappat aptiten", känns inte som man får bulimi helt plötsligt från ingenstans vid 30?


    när jag var yngre tröståt jag när jag mådde dåligt, nu har det vänt till att inte vilja äta alls. Jag mår som sagt inte så psykiskt bra pga depression, ångest och krisreaktion.. är självdestruktiv och detta är ett sätt.
  • Anonym (flundran)
    Anonym (TS) skrev 2014-07-18 14:39:18 följande:
    när jag var yngre tröståt jag när jag mådde dåligt, nu har det vänt till att inte vilja äta alls. Jag mår som sagt inte så psykiskt bra pga depression, ångest och krisreaktion.. är självdestruktiv och detta är ett sätt.
    Krisreaktion? Utveckla gärna så jag kan komma med lite råd. Tänker att du bör stoppa detta innan det utvecklas till ett större problem än vad som startade det :/
  • Anonym (TS)
    Anonym (flundran) skrev 2014-07-18 14:48:58 följande:

    Krisreaktion? Utveckla gärna så jag kan komma med lite råd. Tänker att du bör stoppa detta innan det utvecklas till ett större problem än vad som startade det :/


    Min pappa fick elakartad hjärntumör och dog hastigt.. sen har det varit lite andra saker oxå..
  • Anonym (K)

    Nej, du "håller inte på" - du HAR, klappat och klart. Sök professionell hjälp. Snarast. INNAN dina tänder börjar ruttna ur käften på dej (en av de mindre romantiska sideffekterna) 

Svar på tråden Håller jag på att få en ätstörning?