• Äldre 17 Jul 20:30
    94765 visningar
    2570 svar
    2570
    94765

    Klago/gnälltråd för oss höggravida

    Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

    Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

  • Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • Äldre 20 Jul 18:54
    #1

    Åh precis en sån här tråd behöver jag nu!!

    Vill ha ut den här ungen nuuuuuuu... Värmen är jobbig, sova får jag inte göra, vaknar tidigt, till och med före hunden och ligger klarvaken! Underlivet har jävlats med mig senaste veckorna pga obalans, är grinig som fan, har haft klåda och varit torr som fnöske där nere (börjar äntligen få balans igen) och det tär på psyket, nu vid senaste kontrollen hos BM börjar hon bli tveksam på om bebis ligger rätt i magen, jag är i vecka 40(!) och sonen föddes med snitt efter misslyckat vändningsförsök v.38+5 pga sätesbjudning, vill bara böla på sätt och vis!

  • Äldre 20 Jul 19:51
    #2

    Underbart initiativ! ;)

    Går in i v 39 i morgon och nu är jag såå jäkla LESS på att vara gravid. Jag längtar desperat efter att få träffa det lilla livet!

    Nu känns det att h*n börjar bli stor där inne. Det trycker ner mellan benen (har jag legat en stund o reser mig kan det kännas som om det trycks ut en hand el fot mellan benen på mig..) Konstant kissnödig fastän det knappt finns ngt i urinblåsan. Och ibland trycker det både nedåt o upp under revbenen samtidigt.

    Jag är varm, trött, tråkig och grinig! Orkar ingenting! Har väl aldrig i mitt liv blivit så fysiskt slut av så lite ansträngning...

    Jag är trött på att inte få göra allt som jag skulle vilja! Som idag t ex; fick värsta infallet att jag ville måla om spjälsängen! Sagt o gjort, började rota i grovköket efter penslar o ngn färg. Men NÄ, då kommer blivande pappan o ba "du ska inte måla när du är gravid, det är inte bra!" SUCK! ;) googlade lite, surade lite men insåg att han förmodligen hade rätt. Så det var bara att lägga ner det.

    Härom veckan var vi och skulle bada. Såg fram emot att simma och känna sig sådär härligt tyngdlös som man gör i vatten. Jo tjena, efter ett par simtag bara fick jag hemska sammandragningar..

    I går tittade min kära man ängsligt på mig och frågade mjukt "är du arg nu igen?"

    Hahaha... Stackarn! Jag tycker att jag är rätt ok endå på den fronten men har nog märkt själv att jag blitt mer hormonstinn o bitchig den sista veckan/ veckorna.

    Jag vill bara ha min kropp tillbaka. Längtar nå galet efter att sätta på mig (nya) springskorna och bara springa!!

    Kom ut nuuu lilla bebis! <3

    Så, nu kan väl fler av er gnälla så slipper jag känna mig ensam??! :)

  • Äldre 20 Jul 21:12
    #3

    Oj precis vad jag behöver! Känns som jag inte gör annat än gnäller över hur jobbigt det är. Har haft ont i ryggen sen vecka 18 typ som flyttat runt och satt sig vid ljumskarna i stället som värsta foglossningen så jag kan knappt gå. Är bara i vecka 32 och har en väldigt aktiv 2,5 åring som vill jag ska göra allt med honom. Maken har semester en vecka till så lite avlastning får jag ännu sen får vi nog nästan bosätta oss hos mina föräldrar sålänge han är i jobb för att jag ska orka. Tur att dom bor väldigt nära oss.
    Får sammandragningar om jag gör något tyngre eller går lite snabbare. Det är såå himla varmt att sova, det gör så ont att svänga sig i sängen, känns som att jag inte gör annat än kissar.
    Nej jag vill bara få ut den här ungen typ NU så jag kan börja gå normalt igen och inte känna mig som en gammal tant som har höftproblem. Det blir inga fler barn här.
    Skönt att få gnälla lite :)

  • Limali­ie
    Äldre 20 Jul 21:27
    #4

    Sällar mig till skaran

    Är i v 37+3 och vill bara ha ut ungen. Hela graviditeten har jag haft mycket sammandragningar, men vad händer nu när jag kommit upp i veckorna? Ja då avtar de!


    Har fått magkatarr av både oro inför förlossningen och järntabletterna.Är jätteorolig att något ska hända bebisen och att hon är jättestor pga att jag har stor mage och stort sf-mått. Gjort TUL som visar på normalstor bebis men det litar jag inte på. Ska få igångsttning i 38+5 mest troligt.

    Känner mig jätteotymplig, vaggar fram och att vända sig i sängen är ett helt företag. Lillan ligger jättehögt upp än och vill inte sjunka neråt alls, trycker på lungorna och magsäck så det står härliga till.

    Känns som hela magen fylls upp av bebis men det är nog för hon ligger väldigt ytligt och utåt i magen.

    Vill ha tillbaka min kropp och kunna RÖRA SIG normalt igen

  • Äldre 20 Jul 21:30
    #5

    Jag hänger på... Väntar tvillingar i v 35+2, har en underbar 3-åring sen tidigare, ungen är underbar men trotsåldern är det inte... Har även en underbar sambo som först jobbat sig igenom chocken över tvillingar på ett föredömligt sätt och som nu tar hand om stort och smått som jag inte fixar. Själv ligger jag som en strandad val i soffan, sängen eller solstolen med foglossning som gör att varje meter känns som en kilometer. Har förkortad cervix, sammandragningar och är kissnödig ta mig f*n hela tiden. Mina fötter har jag inte sett på evigheter, inte muttan heller, och att torka mig i häcken tar en halv dag. Tropiska nätter kan fara åt skogen, för då sover jag omöjligt ännu sämre. Bada får jag inte göra pga jag är öppen nån centimeter så enda svalkan är duschen, och då klarar jag bara att stå fem minuter i taget. Om vi ska ha fler barn? Nope!

  • Äldre 20 Jul 21:57
    #6

    Hahaha vad härligt att se att man inte är ensam !! :D

    Önskar er alla lycka till och håller tummarna att allas våra bebisar inte stannar en dag längre än nödvändigt..!

    Det ska förresten bli ÄNNU varmare här i veckan som kommer.... Alltså..

  • Äldre 20 Jul 21:59
    #7

    Pedalen... Jag har inte heller sett muttan på evigheter. Haha...! :) antar att man snart lär få känna av att den finns där nere nånstans i af! ;)

  • Äldre 20 Jul 22:16
    #8

    Hej och välkomna!!!! Va kul att det fanns fler som känner som jag, det va så tyst här så jag trodde folk skulle tänka " fy fan va otacksam hon är" eller nåt haha! Jag har skrattat mig igenom tråden, inte för att det är roligt att LIDA ;) som vi gör men för att ni skriver så härligt!

    Jahapp min update idag då, blek och fet, slår i magen överallt när ja går, svettas som en gris och känner mig som en strandad val som mina stackars barn springer till och visar fina pyssel dom gjort. Är ensam vardagar (7-18) med våra två barn som jag försöker skapa ett kul sommarlov åt....det går ju bra :/. Får så dåligt samvete! Kan ungen snälla komma NU!!! Mina fötter bara pulserade när jag nyss stod och borstade tänderna...sexigt. Vill oxå ha min kropp tillbaka.

  • Äldre 20 Jul 22:18
    #9

    Föresten så tänkte jag att jag skulle "trimma" lite där nere idag...hahaha det gick ju bra! Long time no se och gav upp rätt snabbt

  • Äldre 20 Jul 22:26
    #10
    my2girls skrev 2014-07-20 22:18:17 följande:

    Föresten så tänkte jag att jag skulle "trimma" lite där nere idag...hahaha det gick ju bra! Long time no se och gav upp rätt snabbt


    Jag har kommit på ett knep faktiskt (som jag provade en gång men sen har jag inte riktigt orkat) har mest dragit lite på måfå med rakhyveln och inser nu hur det låter och att jag ju kan se ut hur som helst därnere... :D

    Men om man nu skulle vilja få lite koll så använd en spegel! Helst ingen jätteliten utan modell större. Funkade toppen! ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida