• kira1993

    hemmagjord tvål

    har börjat experimentera lite med olika pyssel för att se om det finns något som passar mig och tänkte höra vart det går att köpa "ingredienser" till hemmagjord tvål på nätet? gärna inte så superdyr, söker allt från tvålmassan till doftessenser.

    och vad är behändigast att arbeta med för tvålfärg? flytande eller pulveriserad?
    tar gärna emot mer tips också ;)

  • Svar på tråden hemmagjord tvål
  • Myc

    På Naturkosmetikkompaniet hittar du allt du behöver, även som privatperson. Flytande tvåfärg brukar jag använda men även olika pigment som pärlemorpigment eller titandioxid ifall du vill ha vita eller mättade färger på tvålarna. Jag har gjort mängder av olika tvålar och haft eget hudvårdsmärke så fråga gärna mer om du vill veta. Däremot har jag aldrig jobbat med att göra tvål helt från grunden m lut tex. Har använt färdig tvålmassa som utgångspunkt. Jättekul att leka med tvål! Har massa fina tvålparfymer på lager ifall du är intresserad av att köpa billigt också kom jag på!


    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • kira1993

    jag kan tänka mig att det är jäkligt kul så är jätte intresserad av att prova :)

    jag köper gärna tvålparfymer, vad är det för lukter du har och vad är det för pris på dom ? :)

  • Myc

    Jag har päron som doftar päronglass, cherry, jordgubb, mango, och en som är lite som marschmallow om jag ska beskriva den rätt. 25 kr för 10 ml har jag betalt så det är bara frakten jag lägger på isåfall. Är det någon särskild sorts tvål du vill pröva på? Finns ju hur mkt som helst. Jag kan ha nåt annat i gömmorna oxå . Har både tips, recept och grejer .


    kira1993 skrev 2014-07-18 20:25:47 följande:

    jag kan tänka mig att det är jäkligt kul så är jätte intresserad av att prova :)

    jag köper gärna tvålparfymer, vad är det för lukter du har och vad är det för pris på dom ? :)


    37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • kira1993

    har inte bestämt mig för något speciellt faktiskt, lät spännande med päronglass

    du får jättegärna ge tips, vill som börja med något lättare eftersom jag aldrig gjort det förut ;)

  • my1313

    Rekommenderar shenet.se för mer information! Forumet är inte så aktivt längre, men där finns säkert trådar om de flesta frågor redan....

Svar på tråden hemmagjord tvål