• Äldre 18 Jul 09:37
    1985 visningar
    2 svar
    2
    1985

    diabete 2

    Hej! Jag fick besked om Diabetes2 i 3 veckor sen och det var jätte obehörigt att lidit med det utan att vist det innan. Jag ha ringt till Vårdcentralen o berätta min symptom och  de sagt att vänta  nästan 1 månad för läkare och fixar en tiden.

     Som ni börjar utan att tänkt på  att  det var jätte farligt  Diabetes2 biverkningar..om inte äter ordentligt.. När jag gick till vårdcentrallen för blodprövning och stanna där längre o vänta på sjuköterska  utan äter ingenting. På sist jag börjar må så jätte dåligt att känd det var mellan liv och död med kalld i hela kroppen.... tur att jag sprang o bad om ett glass mjölk o bröd...o dem visst inte vad det problem...Herregud det var överraskning o obehörigt symptom. Det känd som fick jag en trauma nu. Är det Rekyl?
    Innan diabets2 (hyperglykemi) besked  må jag dåligt o äter men utan jag visst att det Diabets2.. Jag fick medicin Metformin 500g i 3 veckor sen och börjar behandlingen  men jag må inte bra med den medicin..  i hösten hade jag buksmärta o när böja jag få öm in i buck.
    Min fråga är efter ätit Metformin: har ni läst om Metformin? När äter jag medicin få en känslor av obalans i kroppen...och måste jag äter varannan 3 timmar få att behålla balans.
    Jag har en kall känslor i arm och benen in i kroppen.
    En gång promenad i  starkt solen  solen kommer en varm känslor upp på huvudet.
    Jag har fortfarande öm i den delen långs ner i bröst kan säger Buck.

     Ja,en dag ( 2 dag sen) ätit jag inte medicin bara naturel mat Kamomill te + kanel , citron, grönsäker, havre mjölk o må bra och ta halv Sobril o Tenormim ( mot högblodtryck)100 för kontroll.
    Jag undra varför: Jag försökar äter mellan varje 3 timmar men igår  ätit jag Metformin/ och mat men efter  2/ 3 timmar kommer en höga varm känslor över min huvudet och känd obalans i kroppen varför? För att bättre  druckit jag  kamomill te med citron o kanel o ätit...o sen må bättre..
    Faktiskt är jag rädd att gå ensam i stan p.g.a. av den obehörigt denna  symptomer.
    Det märkt att jag må inte bra med medicin...Känner ni någon alternativ medicin till Diabets2 därför har jag kontakt sjuksköterska o berättat till henne men hon vill att ska jag fortsätta med Metformin 500 g.... Vad ska göra? Tack för förståelesen.

  • Svar på tråden diabete 2
  • Äldre 24 Jul 22:25
    #1

    Vad har ditt inlägg med änglabarn att göra ??????

  • Äldre 29 Jul 10:45
    #2

    Förlåt mig  ..jag är ny här och har gått på fel rum..
    Men nu hitta jag nästan lösning för min symtom..

Svar på tråden diabete 2