• Anonym (Stjärna)

    Avdrag på underhåll!!

    Vi har haft bonusen sen förra fredagen då vi åkte på semester en vecka och han skulle med oss. Idag va tanken att han skulle åka hem men mamma sa igår att hon skulle jobba och idag sa hon att hon skulle iväg och bada med en kompis. Vi har ställt krav på att hon ska hämta hos oss ellr där vi befinner oss för vi får alltid åka 1-2 mil extra för och lämna när vi haft honom vv helg. Hon vägrar sitta i kö hela dagen bara för och hämta säger hon då. Undrar om man kan dra av denna vistelse på underhållet??

  • Svar på tråden Avdrag på underhåll!!
  • Anonym (?)

    Varför?
    Skulle de få kronorna det rör sej om göra nån stor skillnad eller är det för att knäppa mammam på näsan?

  • Anonym (M)

    Om ni ens funderar i de banorna så var försiktig, risken är ju att bonusen plockar upp känslorna och inte känner sig så himla välkommen någonstans utan som en handelsvara.

  • Anonym (oo)
    Anonym (M) skrev 2014-07-19 11:47:53 följande:

    Om ni ens funderar i de banorna så var försiktig, risken är ju att bonusen plockar upp känslorna och inte känner sig så himla välkommen någonstans utan som en handelsvara.


  • Anonym (*)

    Känns konstigt att man vill ha betalt för att vara med sitt barn några extra dagar.
    Jag menar, hur mycket mat äter barnet?

  • Anonym (Emelie)

    Är man bara umgängegängesförälder så är man den som skall stå för resorna, en praxis brukar vara att man börjar dela när de överstiger 10 mil.

    Visst kan man dra av den ynkliga summan på underhållet om man tycker de kronorna är livsviktiga.

  • Kreativt kaos

    Har man barnet mer än 5 dagar kan det dras bort på underhållet. Betalas det via försäkringskassan skickar ni in bara hur många dagar ni haft så dras det automatiskt bort och betalar ni själva borde FK kunna säga hur mycket som ska bort..

  • Ess
    Anonym (M) skrev 2014-07-19 11:47:53 följande:

    Om ni ens funderar i de banorna så var försiktig, risken är ju att bonusen plockar upp känslorna och inte känner sig så himla välkommen någonstans utan som en handelsvara.


    Har du samma åsikt om du vänder på det, när boende föräldern vill ha hjälp med eller dela en kostnad?
  • Anonym (M)

    Tycker allt hänger på hur man gör det. Klart den ekonomiska biten ska fungera, men undertonen i inlägget fick mig att känna med bonusen då ena parten verkade prioritera bad och annat, och den andra (ts) verkade upprörd på både det och det ekonomiska. Därför tycker jag att man ska göra det försiktigt för det kan inte vara så kul att vara bonus i detta.


    Ess skrev 2014-07-19 14:09:43 följande:

    Har du samma åsikt om du vänder på det, när boende föräldern vill ha hjälp med eller dela en kostnad?


  • Ess
    Anonym (M) skrev 2014-07-19 15:50:16 följande:

    Tycker allt hänger på hur man gör det. Klart den ekonomiska biten ska fungera, men undertonen i inlägget fick mig att känna med bonusen då ena parten verkade prioritera bad och annat, och den andra (ts) verkade upprörd på både det och det ekonomiska. Därför tycker jag att man ska göra det försiktigt för det kan inte vara så kul att vara bonus i detta.


    Nä barnen ska inte blandas in i det ekonomiska, det ligger på de vuxna att sköta smidigt.
    Men att följa gällande avdrags regler tycker jag är okej.
Svar på tråden Avdrag på underhåll!!