• Anonym (Villrådig)

    Gravid trots cerazette, när testa - abort??

    Hej,
    Jag har ätit cerazette sedan min son föddes för ca ett år sedan. Har inte haft några biverkningar av tabletterna. Däremot har jag inte heller haft någon mens sedan jag började med dem.

    Nu för en vecka sedan kände jag som om jag var gravid (precis samma känsla som när jag var gravid med mina två barn). Blev självklart orolig och gjorde ett test, men det var negativt. För att göra vad jag kunde tog jag även ett dagen-efter-piller.

    Känslan av att jag är gravid finns kvar och det här väcker många frågor. Hur vet jag när det egentligen är rätt tid att testa eftersom jag inte har någon mens (eller avsaknad av) att utgå från? Hur gör man för att orka med en abort (min man säger att två barn är max, så är jag gravid finns inget alternativ).

    Känner mig ensam, osäker och ser bara framför mig hur det lilla fröet gror in sig i min mage....

  • Svar på tråden Gravid trots cerazette, när testa - abort??
  • Anonym (Villrådig)
    Korpen skrev 2014-07-19 21:40:41 följande:

    Ring din barnmorskemottagning och rådfråga.


    Ringde i fredags och pratade in ett meddelande på deras telefonsvarare. Hoppas

    att de hör av sig på måndag...
  • Anonym (hm)

    Om du känner dig gravid så borde du få plus, eftersom det var negativt så är du inte gravid. Troligen biverkningar från pillrena (ja, de kan komma även efter ett år)

  • Anonym (Villrådig)
    Anonym (hm) skrev 2014-07-19 22:24:04 följande:

    Om du känner dig gravid så borde du få plus, eftersom det var negativt så är du inte gravid. Troligen biverkningar från pillrena (ja, de kan komma även efter ett år)


    Är det så enkelt? Kan man inte känna på sig en

    att man är gravid innan man är så långt gången

    att man får ett positivt resultat på gravtestet?
  • Anonym (Villrådig)

    Gjorde ett nytt test idag och det är fortfarande negativt. Kanske är så enkelt att känslan av att vara gravid är biverkningar av tabletterna. Men känner ändå så väl igen känslan från mina två tidigare graviditeter.

  • Anonym (Villrådig)

    Nytt test idag och nu var det positivt...

  • Anonym (hände mig)

    jag vart gravid i vintras samtidigt som jag åt cerazette.
    var till mvc och testade negativt.
    tillbaks i januari då var det poistivt.
    så det händer.
    gjorde abort i slutet av januari och äter nu ppiller.
    lycka till och hoppas det blir bra för dig.

  • cirkusmusen
    Anonym (Villrådig) skrev 2014-07-22 13:08:56 följande:

    Nytt test idag och nu var det positivt...


    Hur känns det? 
  • Fjärilslarv

    men det är klart att du kan bli gravid av Cerazette, det är ju inte 100% säkert.

  • Anonym (hände mig)

    cerazette har en lucka på typ två timmar tror jag, så man måste ta de samma tid varje dag. det var den missen jag gjorde, med kombinerade ppiller är det inte lika viktigt att vara exakt på klockslaget.
    annars kan en pstav alternativt hormonspiral vara ett alternativ.

Svar på tråden Gravid trots cerazette, när testa - abort??