• Äldre 19 Jul 23:47
    3637 visningar
    46 svar
    46
    3637

    vem tar mina katter!?

    Hej!
    Jag är så otroligt ledsen nu, mina katter är spårlöst
    Borta. Jag ropar på dem,jag ropar och ropar men ingen katt kommer. De är tre stycken nu.

    Vad ska jag ta mig till? Jag kommer dö, de är mitt allt. Vem ska jag leva för nu?

    De betyder allt för mig.

    Totten har jag haft i åtta år och några månader ( försvann för en månad sedan,kanske mer.)
    Findus är 1 år och några månader ( försvann för två dar sen men kommer alltid när jag ropar)
    Crosby är ett år och några månader (2-4 veckor)

    Jag kommer gå sönder .. hur ska jag ens kunna bli mamma när jag är sån här? Och de är katter och tänk då mina barn om jag får några ...

  • Svar på tråden vem tar mina katter!?
  • Äldre 19 Jul 23:49
    #1

    Hur bor du?

    Där jag bor råder det koppeltvång på både katter och hundar. Om de finns några katter lösa så fångas de in..


    "Practise makes perfect"
  • Äldre 19 Jul 23:54
    #2

    Men gud så hemskt! Jag har själv haft katter så jag förstår att du är förkrossad, TS.

    replica: Vem är det som fångar in dem då? Hamnar de på katthem eller sker det något ännu värre för dem... Rynkar på näsan

  • Äldre 20 Jul 00:03
    #3

    Något rovdjur?

  • Litet My
    Äldre 20 Jul 00:08
    #4

    Inga "kattfångare" på G? Här i kommunen satte man ut fällor och de omärkta katterna togs omhand och fick lösas ut mot en summa pengar. Resten togs bort.

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 20 Jul 07:47
    #5

    Släpper du ut dom utan tillsyn kan du räkna med att

    1: de lever loppan ute på bygden och saknar inte alls dig.

    2:kommunen fångat in dom.

    3: någon granne retat sig på dom och fångat in dom.

    4: något rovdjur har tagit dom.

    Är man rädd om sina djur så släpper man inte ut dom och kattägare verkar inte vara den typen som är rädda om sina katter. Annars hade de hållit bättre koll på dom.

  • Äldre 20 Jul 08:54
    #6

    Överkörda? Räcker med en dag utan att någon tar hand om kroppen för att det bara ska bli en fläck kvar.

  • Äldre 20 Jul 18:10
    #7

    Emmia...låter konstigt. Har du ovänner som vill dig illa? Att tre katter skulle bli påkörda eller försvinna på kort tid låter ju som höjden av otur

    Är också nyfiken på det du skrev Replica. Har aldrig hört talas om att det finns såna ställen. Att dom fångar in katter utan halsband har jag hört men inte att det skulle vara koppeltvång. Vad händer med de katter dom fångar in?

  • Äldre 20 Jul 21:11
    #8

    Katterna tas om hand och hamnar på ett katthem, om ingen hör av sig så avlivas de eller adopteras bort så vitt jag vet.. Nu var det dock ett tag sedan de hade fällor ute då de flesta kattägare här i området respekterar koppeltvånget..

    Det är inom de bostadsområden som min hyresvärd äger (vilket i princip är större delen av staden) där det råder koppeltvång för både hund och katt..


    "Practise makes perfect"
  • Äldre 20 Jul 21:16
    #9

    Hittade det här på min hyresvärds hemsida:


    Hundar och katter

    För att boendet i ett flerbostadshus skall fungera måste det finnas ordningsregler som alla boende rättar sig efter. En sådan regel är att det gäller koppeltvång för såväl hundar som katter inom våra bostadsområden.

    Som du kanske har sett så finns skyltar uppsatta om detta i våra bostadsområden. Numera skrivs denna regel också in i våra hyresavtal. Trots bestämmelsen förekommer det ändå lösspringande katter, bl a förvildade sådana, i våra bostadsområden. Vi tvingas därför från och till att fånga in lösspringade katter. Polismyndigheten har gett oss tillstånd till detta och infångandet sker i enlighet med särskilda regler som finns i polistillståndet.

    Källa: www.vaxjohem.se/vanliga_fragor/se/4012-hundar_och_katter


    "Practise makes perfect"
  • Äldre 20 Jul 21:16
    #10

    Är man rädd om sina husdjur släpper man inte ut dem vind för våg utan någon som helst kontroll så rent krasst får du skylla dig själv.

Svar på tråden vem tar mina katter!?