• Anonym (längtar)

    han vill knappt ha sex..

    Jag är tillsammans med en man som jag verkligen älskar. Vi har varit ihop i ett halvår. Allt stämmer så himla bra. Meeen två saker känns mindre bra.

    Han säger ofta att han älskar dig o han är fysisk o visar det. Men han säger aldrig orden att jag ser bra ut eller så. Plus att han knappt vill ha sex. Jag har pratat med honom o sagt hur jag känner. Jag har dåligt självförtroende o behöver få höra lite gulliga kommentarer eller komplimanger ibland. Man måste ju inte säga det hela tiden men iaf nån gång i veckan. Han säger att han är dålig på att säga orden men ska försöka ändra på det. Men än har inget hänt..

    Sen det där med sex.. Jag gillar ju det o vill ha det iaf några ggr i veckan. Han säger att han blivit avtrubbad från det då han o hans ex nästan aldrig hade det. Så han har liksom tappat intresset för det. När vi väl har det funkar det jättebra. Men oftast när jag tar initiativet så säger han att han är trött osv.. Känns som han känner sig halvtvingad att gå med på det till slut.

    Vad ska jag göra??? Dessa två sakerna gör att jag känner det som att jag inte duger eller är bra o fin nog...

    Vet att jag nog överreagerar men tar gärna emot massa bra tips o ideer.

  • Svar på tråden han vill knappt ha sex..
  • Anonym (längtar)

    Ser att många läst.. Finns det ingen som vill kommentera? 😃

  • Anonym (vad vill DU?)

    Jag skulle se en sak som ett stort problem och det är sexet. Han kommer aldrig att ändra sig och vilja ha mer sex. Anledningen till att han inte hade mycket sex i det tidigare förhållandet var kanske att han helt enkelt inte har så stor sexlust? Han har av någon anledning inte så stor sexdrift och det går inte att tvinga fram. Antingen så accepterar du att detta är det liv du kommer att få leva med honom med den troliga vändningen efter ett tag att han kommer att vilja ha sex ÄNNU mer sällan. Eller så avslutar du förhållandet och söker en man som vil ha sex med dig - för det ska du veta att det finns många som vill. Kanske du inte tror det om du har dåligt självkänsla, men så är det.

    Angående att få komplimanger är det svårt att ändra någon där också. Det skulle jag inte se som så stort problem i förhållandet, men sexet skulle göra så jag drog mig ur. Lägg inte dina bästa år på en man som gör så du måste leva ett sexlöst liv. Det är inte värt det då det finns så mycket bättre män att få. Ni har inte varit tillsammans så länge heller så det går relativt lätt att bryta. Gör det innan ni har barn och familj - då blir allt så mycket mer invecklat.

  • communication

    Hej,

    Har du försökt att prata med din kille om DINA känslor och då förklarat hur du känner och vad du vill ha i ett förhållande? Är ni sambos eller särbos? Det kan ju också ha betydelse om det exempelvis är så att ni träffades varje tisdag och fredag (exempel) och han kanske är trött efter jobbet, då kan ni försöka byta till att träffas under helgen. Hur var det mellan er i början när ni träffas, hade ni mycket nyförälskat sex eller var det mer sällan då också?

    Jag tycker att du ska försöka prata med honom igen, förklara vad du vill och hur du vill ha det annars får du försöka "sexa till dig" sätta på dig sexiga underkläder och göra dig fin ;)

  • Anonym (vad vill DU?)

    Det skulle inte förvåna mig om han är en sådan som hellre för att ha sex sitter och runkar till porr. Och att det är porren som tar bort lusten till sex...det som gjort att han blivit avtrubbad. Kanske han har några andra problem också...med att få och behålla ett stånd och så känns det lättare för honom at sköta om det själv så att säga istället för att riskera misslyckas i sängen....Nu spekulerar jag bara! Vad säger han själv?

  • Anonym (vad vill DU?)
    communication skrev 2014-07-20 10:43:43 följande:

    Hej,

    Har du försökt att prata med din kille om DINA känslor och då förklarat hur du känner och vad du vill ha i ett förhållande? Är ni sambos eller särbos? Det kan ju också ha betydelse om det exempelvis är så att ni träffades varje tisdag och fredag (exempel) och han kanske är trött efter jobbet, då kan ni försöka byta till att träffas under helgen. Hur var det mellan er i början när ni träffas, hade ni mycket nyförälskat sex eller var det mer sällan då också?

    Jag tycker att du ska försöka prata med honom igen, förklara vad du vill och hur du vill ha det annars får du försöka "sexa till dig" sätta på dig sexiga underkläder och göra dig fin ;)


    Nej det där håller jag inte med om. Det känns mer som att du skuldbelägger TS för att hennes kille inte vill ha sex med henne. Om hennes kille inte vill ligga med henne så är det något med honom som inte är som det ska. Eller så är det helt enkelt så att han inte är så intresserad av sex - och det skulle inte förändras hur TS går klädd eller om hon så stod naken framför honom då han ska se tv...

    TS är garanterad fin. Och tycker inte hennes partner det får hon söka efter en man som tycker det.
  • smulpaj01

    Jag hade ett ex som under våra 5 år tillsammans aldrig gav mig komplimanger.

    En gång frågade jag honom varför och då sa han "alla andra tjatar om hur snygg du är, jag tycker det räcker".

    Jag störde mig på det under hela vårt förhållande så jag förstår dig.

    Men sexet kommer inte ändras för er del, där måste du nog göra ett val.

  • Anonym (du behöver en riktig man)

    Enkelt

    Detta måste funka...
    sex
    trohet
    tillit
    ekonomi

    Ta bort en av dem och förhållandet går i graven...

    Vadå inte vill ha sex första halvåret..  Det första halvåret ser man inte sina vänner eller knappt världen.. man pucklar på varandra.. morgon, middag och kväll samt en massa inslag av mellanmål ibland..  nästan lika ofta så man riskerar att växa samman där nere... Sen sakta men säkert går det över till en om dagen gör kroppen glad...

  • Anonym (längtar)

    Han har sagt att han o hans sista ex knappt hade sex men i hans tidigare förhållanden så hade de det ofta.


    Anonym (vad vill DU?) skrev 2014-07-20 10:36:59 följande:
    Jag skulle se en sak som ett stort problem och det är sexet. Han kommer aldrig att ändra sig och vilja ha mer sex. Anledningen till att han inte hade mycket sex i det tidigare förhållandet var kanske att han helt enkelt inte har så stor sexlust? Han har av någon anledning inte så stor sexdrift och det går inte att tvinga fram. Antingen så accepterar du att detta är det liv du kommer att få leva med honom med den troliga vändningen efter ett tag att han kommer att vilja ha sex ÄNNU mer sällan. Eller så avslutar du förhållandet och söker en man som vil ha sex med dig - för det ska du veta att det finns många som vill. Kanske du inte tror det om du har dåligt självkänsla, men så är det. Angående att få komplimanger är det svårt att ändra någon där också. Det skulle jag inte se som så stort problem i förhållandet, men sexet skulle göra så jag drog mig ur. Lägg inte dina bästa år på en man som gör så du måste leva ett sexlöst liv. Det är inte värt det då det finns så mycket bättre män att få. Ni har inte varit tillsammans så länge heller så det går relativt lätt att bryta. Gör det innan ni har barn och familj - då blir allt så mycket mer invecklat.

  • Anonym (längtar)

    Ja jag har pratat om det flera ggr. O han säger att han förstår hur jag menar o att han ska bättra sig... Vi är sambo sen en månad.


    communication skrev 2014-07-20 10:43:43 följande:
    Hej, Har du försökt att prata med din kille om DINA känslor och då förklarat hur du känner och vad du vill ha i ett förhållande? Är ni sambos eller särbos? Det kan ju också ha betydelse om det exempelvis är så att ni träffades varje tisdag och fredag (exempel) och han kanske är trött efter jobbet, då kan ni försöka byta till att träffas under helgen. Hur var det mellan er i början när ni träffas, hade ni mycket nyförälskat sex eller var det mer sällan då också? Jag tycker att du ska försöka prata med honom igen, förklara vad du vill och hur du vill ha det annars får du försöka "sexa till dig" sätta på dig sexiga underkläder och göra dig fin ;)

  • Anonym (längtar)

    Nä tror inte han porrsurfar o sånt. Fast det vet jag ju givetvis inte..


    Anonym (vad vill DU?) skrev 2014-07-20 10:45:59 följande:
    Det skulle inte förvåna mig om han är en sådan som hellre för att ha sex sitter och runkar till porr. Och att det är porren som tar bort lusten till sex...det som gjort att han blivit avtrubbad. Kanske han har några andra problem också...med att få och behålla ett stånd och så känns det lättare för honom at sköta om det själv så att säga istället för att riskera misslyckas i sängen....Nu spekulerar jag bara! Vad säger han själv?

  • Anonym (längtar)

    Jag håller med om att det är ju i början av förhållandet man vill ha sex oftare o även vill få höra komplimanger oftare...


    Anonym (du behöver en riktig man) skrev 2014-07-20 11:12:28 följande:
    Enkelt Detta måste funka... sex trohet tillit ekonomi Ta bort en av dem och förhållandet går i graven... Vadå inte vill ha sex första halvåret..  Det första halvåret ser man inte sina vänner eller knappt världen.. man pucklar på varandra.. morgon, middag och kväll samt en massa inslag av mellanmål ibland..  nästan lika ofta så man riskerar att växa samman där nere... Sen sakta men säkert går det över till en om dagen gör kroppen glad...

  • Anonym (vad vill DU?)
    Anonym (längtar) skrev 2014-07-20 11:20:50 följande:

    Nä tror inte han porrsurfar o sånt. Fast det vet jag ju givetvis inte..


    Jag levde med en man som hade låg sexdrift och var osäker på sin egen förmåga i sängen, vilket gjorde han porrsurfade och ratade mig. Till sist ville han aldrig ha sex från att i början ha velat ha det nångång (men inte ofta). Jag skulle lämna om jag vore du. Det beror förstås på hur viktigt sex är för dig. Är det viktigt och du vill mera än detta kommer du bara må dåligt i längden av att ha det så här. Och han kommer må dåligt för att han inte kan eller vill ge dig det du behöver.
  • Anonym (längtar)

    Kan jag ha gett HONOM för mycket komplimanger? Ska jag testa att dra mig tillbaka lite? O inte säga så mycket gulliga saker? O inte dra upp det där med sex? Eller vad tycker ni? Kan han kanske förstå bättre då? Jag kanske kväver honom på nåt sätt??

  • trolliz

    Been there, done that.

    Slutade inget bra. Gick inte att prata om. Var bara att ge upp.

    Han tyckte jag var onaturlig som inte klarade av att vara utan sex i en månad.

    Vi var dessutom mycket unga så driften borde vara högre.

    Nu med min nuvarande är det andra bullar dock och jag kan inte vara gladare.

    Hade även ett KK där emellan som också slutade vilja ha sex... men när vi bara skulle vara vänner ville han igen. Samma med exet, när det tagit slut hörde han av sig för det.

    Förstår inte alls varför media visar att männen har större sexualdrift, bland alla mina vänner är tjejerna de kåta!

  • Anonym (Tror ej på honom)

    Jag kanske kväver honom på nåt sätt??

    [/quote]

    Nej nej NEJ, du ska inte lägga skulden på dig själv för detta! Oavsett om du kväver osv så ska lusten till sex finnas där av sig själv.

    Vet du med dig att du är väldigt på, krävande o så är det kanske en sak du måste jobba med dig själv för, men som sagt så ska det inte förta det andra. Håller helt med om vad Du behöver en riktig man har skrivit.

    O vadå att han ska bättra sig:/?! Vill han inte så vill han inte. Om du vill ha en sån man (vad älskar du?), o han vägrar gå med på t ex parrådgivning för er skull, ja då då är det detta du kommer att få leva med. Dåligt självförtroende i i längden.

Svar på tråden han vill knappt ha sex..