• Kimmen92

    Regelbundna värkar i flera dagar utan verkan på tappen!

    Jag är i graviditetsvecka 28+4 och har haft regelbundna värkar sen i fredags eftermiddag. De kommer med 5 min mellanrum och jag har varit in på förlossningen både fre kväll och lör kväll. På ctg ser det ut att vara ordentliga värkar och jag har väldigt ont men ändå händer ingenting med livmodertappen! De barnmorskor som undersökt mig blir lika förvånade varje gång att jag är helt sluten, trots kraftiga och regelbundna värkar. Det är som att jag inte kommer över tröskeln och de spånar om att jag är för stressad. Stressen handlar om min man som inte håller sig hemma utan passar på att jobba så mycket som möjligt fram till förlossningen för att kunna vara ledig sen då bebisen kommit. Jag är rädd att han inte ska hinna i tid då han har ca 1-1,5timmes resväg hem. Min förra förlossning gick på 2 timmar från att jag var öppen 3 cm. Jag börjar känna mig riktigt deppig över att det aldrig sätter igång på riktigt och på att ha så här ont!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-20 19:55
    Är självklart inte i v. 28 utan 38!!

  • Svar på tråden Regelbundna värkar i flera dagar utan verkan på tappen!
  • Limaliie

    Men allvarligt, du vill väl inte föda NU? Var glad att det inte påverkar tappen alls. Du är ju bara i v 28, bebisen är långt ifrån färdig.

  • Limaliie
    Kimmen92 skrev 2014-07-20 14:41:38 följande:

    Oj skrev självklart fel jag är i vecka 38+4!


    Ok Då förstår jag dig verkligen! 

    Vad jobbigt att inget händer, man vill ju inte gå runt med pinvärkar utan resultat. Mardröm.


     

  • Kimmen92

    Ja det känns som en mardröm. Smärta utan att det ger effekt. Läkarna propsar på att ge mig både sömntabletter, smärtstillande och muskelavslappnande. Vill Dock inte ta några tabletter om det inte är med anledning att det behövs av hälsoskäl!

  • LängtaBaby2013

    Jag är i samma situation. Haft värkar i över tre dygn och vi förra undersökningen hade jag inte öppnats alls. Mina värkar kan vara nere på var 6e minut för att sen bli var 20e och allt där emellan. Jag andas mig igenom alla värkar så de är smärtsamma, men det finns inget framskridande i det hela. Värkarna är på samma nivå hela tiden. Jag borde runga sjukhuset men känner mig så trött och uppgiven så jag orkar inte. Känns som om jag ändå inte orkar åka dit igen. Vill bara sova. Eller gå i koma till och med.

  • Kimmen92
    LängtaBaby2013 skrev 2014-07-20 15:24:23 följande:

    Jag är i samma situation. Haft värkar i över tre dygn och vi förra undersökningen hade jag inte öppnats alls. Mina värkar kan vara nere på var 6e minut för att sen bli var 20e och allt där emellan. Jag andas mig igenom alla värkar så de är smärtsamma, men det finns inget framskridande i det hela. Värkarna är på samma nivå hela tiden. Jag borde runga sjukhuset men känner mig så trött och uppgiven så jag orkar inte. Känns som om jag ändå inte orkar åka dit igen. Vill bara sova. Eller gå i koma till och med.


    Är det ditt första barn? Barnmorskorna säger till mig hela tiden att det är så konstigt att det är så utdraget då jag är omföderska och förra FL gick fort!

    Skulle det här med stress kunna stämma i ditt fall?

    Säger de något om hur det kommer att fortskrida, vad ska du göra för att komma igång?
  • LängtaBaby2013

    Jo första barnet. Stress tror jag nog inte på i mitt fall. Jag är på Bf+9 idag och ska på onsdag på koll för överburenhet, så jag får väl veta nåt senast då.

  • LillaJag06

    Oj men TS du har ju en bit kvar! Det är jättebra att du inte öppnar dig.

    Finns det inget att göra åt värkarna i detta stadie?

  • Mum2014

    jag hade som du för ett tag sen då jag var i vecka 38, kraftiga, superjobbiga värkar med 1-2minuters mellanrum under flera dagar, riktigt utmattande. tappen var helt omogen och påverkades inte alls av alla dessa värkar. "pinvärkar som ingen nytta gör" sa dom på sjukhuset. de fick ge mig en spruta i låret som stoppade alla värkar direkt och sen fick jag åka hem och allt har varit som vanligt efter det, inga fler värkar :)

    varför stoppar de inte värkarna för dig också så du slipper smärtan tills du blir mer mogen? :o

Svar på tråden Regelbundna värkar i flera dagar utan verkan på tappen!