• Anonym (Förvirrad)

    kär?

    Hur vet man om man är kär?
    Finns det några tecken på att man är kär?

    Nu är det så jag är i ett förhållande med en person och börjar ifrågasätta om jag är kär eller inte.

  • Svar på tråden kär?
  • Anonym (.)

    say what now...du är tillsammans med en men du vet inte om du är kär eller inte?
    varför är du tillsammans med personen då?

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (.) skrev 2014-07-20 17:51:13 följande:

    say what now...du är tillsammans med en men du vet inte om du är kär eller inte?
    varför är du tillsammans med personen då?


    Thats what im Trying to figure out.
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-20 18:00:08 följande:
    Thats what im Trying to figure out.
    Okej, men har/haft du en pirrande känsla i magen? kanske kände du av de t.ex ibörjan av ert förhållande?
    Ser du dig själv med denne person om t.ex 5-10 år? en framtid helt enkelt.
    Känner du att du vill ha dennes närhet? ömhet? intimitet? 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (.) skrev 2014-07-20 18:11:45 följande:
    Okej, men har/haft du en pirrande känsla i magen? kanske kände du av de t.ex ibörjan av ert förhållande?
    Ser du dig själv med denne person om t.ex 5-10 år? en framtid helt enkelt.
    Känner du att du vill ha dennes närhet? ömhet? intimitet? 
    I början av förhållandet fick jag gåshud när personen tog på mig. Det får jag inte idag.

    Ja det gör jag. Men jag tror att jag ville ha det mer förut och detta pga partners osäkerhet.

    Ja ibland, ibland inte.
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-20 18:24:07 följande:
    I början av förhållandet fick jag gåshud när personen tog på mig. Det får jag inte idag.

    Ja det gör jag. Men jag tror att jag ville ha det mer förut och detta pga partners osäkerhet.

    Ja ibland, ibland inte.
    då är du nog inte så kär längre ne ^^
  • Anonym (Förvirrad)
    Tecum skrev 2014-07-20 19:11:15 följande:

    Om du behöver fråga är du nog inte kär...


    Det har du nog rätt i. Är det vanligt att man slutar vara kär i längre förhållande?
  • Tecum
    Anonym (Förvirrad) skrev 2014-07-20 20:34:04 följande:
    Det har du nog rätt i. Är det vanligt att man slutar vara kär i längre förhållande?
    Det är iaf inte bra... Men kärlek kan se olika ut, istället för pirr i magen kan det vara en stark känsla av värme och samhörighet. Man blir glad när man ser sin partner och man trivs tillsammans. Men att den där heta måste-ha-nu-passionen försvinner är vanligt, det är inte kärlek.

    Börjar man tänka i termer av att "jag har det bra men skulle kanske ha det bättre med någon annan", då är det fara å färde och kärleken är borta.
  • Anonym (Förvirrad)
    Tecum skrev 2014-07-20 20:46:12 följande:
    Det är iaf inte bra... Men kärlek kan se olika ut, istället för pirr i magen kan det vara en stark känsla av värme och samhörighet. Man blir glad när man ser sin partner och man trivs tillsammans. Men att den där heta måste-ha-nu-passionen försvinner är vanligt, det är inte kärlek.

    Börjar man tänka i termer av att "jag har det bra men skulle kanske ha det bättre med någon annan", då är det fara å färde och kärleken är borta.
    Okej tack så mycket för svaret. Har fått mycket bättre perspektiv nu.
  • PernillaAndersson

    Är i samma situation. Dejtat fortfarande efter 2 månader och är osäker på vad jag känner. Det är en jättefin person som jag trivs med men det känns inget fysiskt och jag har inget behov av att ses dagligen vilket däremot han vill som tydligt uttryckt att han är kär. Känner mig jätteförvirrad om jag ska fortsätta dejta eller bryta kontakten.

    Hur länge stannar måste-ha-passionen? Kan den uppstå med tiden?

    Vad har du kommit fram till ts?

Svar på tråden kär?