• Annika 702

    Snippaproblem

    Har en tjej på 3 1/2 år som imellanåt klagar över att hon har "fisar i snippan" som inte kommer ut. Hon säger att det inte gör ont men det märks på henne att det är något som är obehagligt (hon blir ledsen och håller handen mot snippan). Jag har bett henne peka var det känns konstigt och hon pekar just mot snippan och inte mot gumpen.
    Hon är inte röd eller irriterad i underlivet och har inte ont när hon kissar. Däremot kissar hon väldigt sällan (2-3) gånger per dag och då mycket. Jag har ändå tänkt att det kan vara just något med blåsan men jag vet inte....
    Någon som har en aning om vad det kan vara eller har varit med om liknande?!

  • Svar på tråden Snippaproblem
  • mammalovis

    Hör med bvc är min spontana tanke.

    Det är inte blåsan som trycker på? Klagar hon på dagen eller natten? Har hon alltid varit en sällankissare?

    Min dotter höll sig länge när hon hade blöja. men kissar nog lite oftare nu som blöjfri. Det går ju alltid testa att få henne att kissa regelbundet och se om det hjälper. Torkar hon sig själv eller kan hon få kiss mot slemhinnorna som svider? Hon har inga små sår som svider? Det är ju inte säkert att barnet kan peka rätt.

  • Annika 702

    Tack för ditt svar. Jag tänkte också att det kunde vara blåsan som tryckte på men efter att ha hållt koll så kommer "anfallen" lika ofta efter att hon kissat som mellan kissningarna. Hon har nog alltid varit sällankissare men mer nu när hon kontrollerar det själv...vi försöker få henne att kissa regelbundet men det är inte lätt vissa dagar. Har ringt VC och ska be om att få komma och kolla. 
    Det är ju så märkligt att det liksom kommer som små anfall...inte hela dagen och inget alls på på natten då hon sover som en stock. Vi får väl se - det är så frustrerande när man inte kan hjälpa de små! Tack för att du tog dig tid!

Svar på tråden Snippaproblem