• Anonym (förvi­rradtj­ej90)
    Äldre 21 Jul 01:53
    12331 visningar
    67 svar
    67
    12331

    Han väntar barn med någon annan

    Jag har nu i ett par veckor träffat en helt fantastisk man, han har allt jag söker. Och jag tänker att äntligen är det min tur att få träffa *honom*. Jag har ett barn sen innan, han likaså. Jättekul tycker jag. Då är där rum för ett barn till om det skulle bli så!
    Idag kom chocken. Han ringde mig och sa att han ville prata. Han berättar att mamman till hans barn är gravid. Jaha vadå då? tänker ju jag. Tills jag fattade att det var han som är pappan. Dem har inte haft ett förhållande på över ett år men som jag nu förstått det har dom ju ändå träffats. Jag vet inte riktigt deras relation idag, men han har berättat för henne att han träffar mig och att han inte vill ha med henne att göra (mer än när det gäller deras dotter). Han ville ju inte behålla det här barnet men hon är fast besluten i att behålla det.
    Nu undrar jag om där finns någon annan som hamnat i en sån här situation? Jag blev helt nollad, jag visste inte vad jag skulle säga! Min "framtidsplan" sprack ju lite nu. Massa frågor snurrar i huvudet. En jättejobbig situation. Vad f*nken ska jag göra? Jag tycker ju om killen men kommer jag fixa detta, att han väntar barn med någon annan? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Han väntar barn med någon annan
  • Äldre 21 Jul 01:56
    #1

    Om ett hår sitter du i samma situiation som hans ex gör i dagsläget.. Ta på dig tänkarhatten, och tänk till, för i helvete. Du är inte ensam längre, utan ditt barns behov är alltid prio ett. Går inte att hoppa runt från kille till kille.

  • Anonym (förvi­rradtj­ej90) Trådstartaren
    Äldre 21 Jul 02:03
    #2
    xfsdofii skrev 2014-07-21 01:56:24 följande:

    Om ett hår sitter du i samma situiation som hans ex gör i dagsläget.. Ta på dig tänkarhatten, och tänk till, för i helvete. Du är inte ensam längre, utan ditt barns behov är alltid prio ett. Går inte att hoppa runt från kille till kille.


    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Vem har sagt att jag hoppar runt från kille till kille? Mitt barn har inte träffat den här killen ens.
  • Anonym (hm)
    Äldre 21 Jul 02:06
    #3

    De har inte haft ett förhållande på ett år och hon väntar barn....hoppsan. Det är en lätt knivig situation. Håller nog med ovanstående att nästa gång kanske det är din tur att sitta där i det läge hon sitter nu. Besvärligt.

  • Anonym (Liv)
    Äldre 21 Jul 02:31
    #4
    Anonym (hm) skrev 2014-07-21 02:06:46 följande:

    De har inte haft ett förhållande på ett år och hon väntar barn....hoppsan. Det är en lätt knivig situation. Håller nog med ovanstående att nästa gång kanske det är din tur att sitta där i det läge hon sitter nu. Besvärligt.


    Låter ju onekligen som det, kan ju inte vara speciellt längesedan han låg med exet. Har man barn ihop, gör slut, sedan har sex och umgås och väntar ett barn till så är banden och känslorna långtifrån brutna eller slut. Jag tror det finns mycket kvar innan förhållandet/relationen där kommer att vara överstökad, känslorna och attraktionen borta.

    I övrigt kommer mannen att få spendera mycket tid hemma hos mamman, säkerligen under förlossningen och sedan en längre tid innan han kan ta med barnet på egen hand.

    Känns lite dödsdömt.
  • Anonym (Haha)
    Äldre 21 Jul 09:31
    #5

    Haha det säger sig själv. Varför vill du ens vara med en man som inte kommit över sitt ex? För LIGGER MAN MED EXET har man inte släppt exet. Och varför vara med en man som har en bebis med en annan? Haha han kommer fortsätta ligga med henne. Dom har inte kommit över varandra alls.

  • Anonym (Knivi­gt)
    Äldre 21 Jul 09:46
    #6

    Jag tror såhär,

    Det kommer att vara svårt för dig (och er) om du väljer att fortsätta. Det kommer att bli en baby och den personen ska ni då ha på halvtid/deltid. Mamman kommer vara tvungen till att, iallfall under barnets första 18 månader, ta väldigt stor plats i ert liv. Ni har också en analkande graviditet att ta hänsyn till med allt vad det innebär. 

    Jag hade inte klarat av allt det bagaget som kommer med honom nu, men naturligtvis är vi alla olika och du kanske fixar det mycket bättre. Hade det varit jag så hade jag brutit med den här mannen, det blir liksom inte värt det. Det finns andra bra män som inte ska ha barn med sitt ex. Kanske är det värt sin väntan...

  • Anonym (nix)
    Äldre 21 Jul 11:46
    #7
    Anonym (hm) skrev 2014-07-21 02:06:46 följande:

    De har inte haft ett förhållande på ett år och hon väntar barn....hoppsan. Det är en lätt knivig situation. Håller nog med ovanstående att nästa gång kanske det är din tur att sitta där i det läge hon sitter nu. Besvärligt.


  • Anonym (vet)
    Äldre 21 Jul 12:18
    #8

    Jag förstår att du tycker om den här killen men lägg känslorna åt sidan en liten stund. Sätt dig i den gravidas situation. Jag tycker du borde prata med henne. Hade inte du velat veta sanningen att din man är otrogen. Och vill inte göra dig ledsen men han bara ljuger. De är fortfarande ihop. Annars tror jag inte han hade riskerat att bli gravid med henne igen. Eller? Få det överstökat och prata med tjejen. Ring henne och träffa upp henne och prata lugnt med henne. Så får du veta sanningen. Ja har varit i din situation. Ja förstår dig men jag visste inte ens att han hade barn.

  • Anonym (nej nej)
    Äldre 21 Jul 12:26
    #9

    Ett barn sedan innan, okej. Men ett till som är på väg, som är litet med umgänge som kommer att låsa er som par både geografiskt, praktiskt mm.

    Nej nej! Min ex hade 2 barn, med två olika, och efter ett år flydde jag fältet. Gör inget förhastat!

  • Anonym (snabb­t marsch­erat)
    Äldre 21 Jul 12:37
    #10

    Gör man upp framtidsplaner med en person man endast träffat några veckor? "Han har allt jag söker"? Hur vet du det? Ni kan väl knappast ha hunnit lära känna varandra på den korta tiden? Du hat t.o.m. redan umgåtts med tanken på ett ev gemensamt barn. Det var snabbt marscherat må jag säga!

    Jag ställer mig ytterst tvivlande till att han berättat för sitt ex om dig, en person han alldeles nyss träffat. Vad han säger skulle jag ta med en stor nypa salt. Jag ser varningsflagg överallt.

Svar på tråden Han väntar barn med någon annan