• Anonym (Rädd)

    Hemabort, positivt gravtest! :-(

    Jag gjorde en hemabort i början av Juni.


    Det blödde och det kom stora klumpar.


    Gjorde ett gravtest en månad efter (som jag skulle) Det visade negativt.


     


    Jag fick en blödning.


    Fick en känsla att jag ändå var gravid... (jag har tre barn sedan innan och tyckte att jag hade gravsymptom)


    Jag köpte ett gravtest som visare positivt, panik!


    Jag ringde gyn som sa att jag skulle göra ett nytt test idag, och det visade ett svagt positivt streck...


    Nu har jag fått en tid imorgon på gyn.


     


    Nu startade nyss en blödning, en med klumpar och sånt.


     


    Jag blir verkligen jätterädd (gråter floder), vad är det som händer?


     


    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Hemabort, positivt gravtest! :-(
  • Anonym (?)

    Testet bör ju vara starkare om du e sålångt gången gravid, tror du i inte att det kan vara hormoner kvar i kroppen men att fostret är borta?

  • Nyfiken gul

    om du ändå fick ett klart negativt test efter aborten så tror jag helt enkelt att du blivit gravid igen. 

    hormoner kvar i kroppen efter abort ska inte visa negativt utan då förblir testerna positiva. 

    du kanske helt enkelt har fått ett missfall.  Blödningen du fick mellan var kanske ingen mens utan du kanske faktiskt blev gravid direkt efteråt. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Rädd)

    Vi har inte haft sex efter detta, så jag har inte kunnat bli gravid på nytt.


    Åååh, jag mår riktigt illa, känns inget vidare alls detta...


    Låter väl helkonstigt att det ska finnas gravidhormoner kvar ända tills nu, eller kan det göra det? Jag gjorde aborten 11/6.


    Kan aborten blivit misslyckad?


    Blödningarna jag har nu är väldigt "slemmiga" och klumpiga, mörka..


     


    jag får ju veta imorgon, men jag är så himla orolig.


    Vad händer om aborten misslyckades? Måste jag göra en kirurgiskt ingrepp då? (jag är livrädd för att sövas)


     

  • Anonym (Rädd)

    ingen som varit med om detta? eller hört något om detta?

  • Isprinsessa

    Har du slemmiga och klumpiga blödningar kommer nog allt ut nu. Hcg kan va kvar över 1 månad. På 1 och en halv vecka så fick jag ut allt av mitt missfall.

    Bra att kolla vul så man vet

  • Anonym (Rädd)
    Isprinsessa skrev 2014-07-21 12:42:38 följande:

    Har du slemmiga och klumpiga blödningar kommer nog allt ut nu. Hcg kan va kvar över 1 månad. På 1 och en halv vecka så fick jag ut allt av mitt missfall.

    Bra att kolla vul så man vet


    Isprinsessa skrev 2014-07-21 12:44:06 följande:

    Och man kan vara vaken med lokalbedövning när man skrapas.


    Ååh TACK för svar (nu började tårarna forsa igen, litet hopp som tändes antar jag) 


    så det "kan" vara hormon kvar fast aborten gjordes 11/6?


    Är så galet nervös, blir väl av att jag ogillar att inte ha kontroll och rädd av att jag inte vet vad som händer...


    Jag vill ju bada med barnen, inte gråta..


    Blir ett ultraljud imorgon.


    Bra att jag kan vara vaken vid ev skrapning.. låter också otäckt som bara den iofs... låter ont och "farligt"


    men när sonen skulle sövas i Februari, var det så himla läskigt att stå där och hålla hans hand.. så det är nog bilden av det som kommer nu..

  • Isprinsessa

    Hormoner kan va kvar trots gått över 1 månad.

    Säkrast är ju ett ultraljud.

    Du får även lugnande innan skrapning speciellt om du ej ska sövas.

    Lycka till !

  • Isprinsessa

    Jag vill oxå ha kontroll över min kropp.

    Men insett att det ej gick när jag va gravid och fick ma. Så jag försöker läsa så mycket jag kan om kroppen,så jag är förberedd.

  • Anonym (Rädd)
    Isprinsessa skrev 2014-07-21 13:06:52 följande:

    Jag vill oxå ha kontroll över min kropp.

    Men insett att det ej gick när jag va gravid och fick ma. Så jag försöker läsa så mycket jag kan om kroppen,så jag är förberedd.


    Ja, jag måste verkligen läsa på mer. Jag känner mig inte lugn alls som läget är nu. Trodde jag hade koll på mens, sex, ägglossningar, blödningar.. men tydligen inte...


    Jag har alltid sagt att "en vuxen människa måste ju kunna skydda sig" så enkelt är det ju inte... Jag mår redan pyton (depression) tre underbara barn som tar all den pluttiga kraft och energi jag har, I vårt liv behövdes inte detta just nu. Ett sexliv som behöver "repareras" också händer sånt här..


     


    Jag känner mig sjukt orolig, och har tusen frågor i huvdet.. misslyckades aborten?, har inte allt kommit ut som det ska?, kommer de att vilja söva mig (trots att jag är livrädd för detta)?... jag känner ju alla gravsumptom.. brösten, halsbrännan och svullnaden i kroppen...


    *tårarna forsar...*

Svar på tråden Hemabort, positivt gravtest! :-(