• Äldre 21 Jul 11:37
    3170 visningar
    5 svar
    5
    3170

    Kackerlackor på Mallorca??

    Hej!
    Vill höra om era erfarenheter, har tänkt resa till alcudia beach på Mallorca. Någon som rest dit? Är det mycket kackerlackor där, på Mallorca överhuvudtaget? Tänker likt gran canaria eller Kreta.

  • Svar på tråden Kackerlackor på Mallorca??
  • Äldre 21 Jul 12:22
    #1

    Har varit på Mallis massor av ggr och aldrig haft problem med kackerlackor. På Cypern och Gran canaria har vi sett dem. Svärmor har bott på Alcudia Beach två ggr och hela familjen ska dit i augusti och jag förutsätter att hon inte skulle rek det om det fanns kackerlackor där.

  • Äldre 21 Jul 15:57
    #2

    Tack för ditt svar ????

  • Äldre 22 Jul 10:41
    #3

    Alltså kackerlackor finns överallt i de regionerna.

    Däremot är olika ställen olika bra på att hålla antalen nere med besprutning, slutna sopkärl, osv.

    Mallorca är vackert speciellt den bergiga västra kusten, rekommenderar att hyra bil och fara dit.

    Om d finns en kackelacka i buskarna spelar väl eg ingen större roll?

    De är läbbiga men inte farliga

  • Äldre 23 Jul 09:47
    #4

    Har ganska kraftig fobi därför jag undrar om det är mycket, typ gran canaria är ju känt för att ha på hotellen etc. tycker själv att det är fjantigt att tänka så men väntar på behandling och det hinner nog inte ske innan resa :)

  • Äldre 23 Jul 09:53
    #5
    chreb skrev 2014-07-23 09:47:35 följande:

    Har ganska kraftig fobi därför jag undrar om det är mycket, typ gran canaria är ju känt för att ha på hotellen etc. tycker själv att det är fjantigt att tänka så men väntar på behandling och det hinner nog inte ske innan resa :)


    har själv inte sett en enda när jag varit på Grand Canaria Handlar om att se dem också...

    Jag bodde i italien i många år och där råkade jag ut för skiten många gånger... Varesig det var städat eller inte... Hemma hos en familj som hade nitisk städmani och välslutna sopkärl hittade man alltid kackerlackor... handlar om besprutning.... och lite tur...

    Jag har en vän som bor på Mallorca och med tanke på hur hon reagerade på kackerlackorna i italien kan jag inte tro att de är jätte vanliga där
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
Svar på tråden Kackerlackor på Mallorca??