• z88

    Vän med någon som får en att må dåligt?

    Har en vän som får mig att må dåligt och bombar mig med negativ energi. Han mår dåligt själv pgr. av sin sociala fobi och projicerar det på mig. 

    Han förstör för mig och chattar med alla tjejer jag chattar med. Kör med alla tjejer jag träffar osv och förstör för mig. Går bakom min rygg och säger massa negativt om mig till dessa tjejerna.

    Känns som han använder mig som ett spelkort för att må bättre själv och ta sig ut ur sin depression 

    Är trött på att ständigt bli bombad av negativa energi. Hur ska jag göra, ska jag säga upp vänskapen eller vänta tills han mår bättre och då bli vän med honom igen?

    Det är en sak att må dåligt men en annan att projicera det på andra. 

  • Svar på tråden Vän med någon som får en att må dåligt?
  • z88

    Bröt kontakten. Mår dåligt nu men kommer nog att må bättre om någon vecka. Hatar falska människor. 

  • Themis

    Ta paus. Orkar man inte så orkar man inte och vissa vänner klarar man sig bättre utan, faktiskt.

    Och en del mår kanske bra av att upptäcka att de inte kan bete sig hur som helst mot dig. Det kan hjälpa dem att begränsa sitt negativa beteende och ta mer hänsyn till sin omgivning, eller ta steget fullt ut och lasta av det hos terapeuten istället där det hör hemma.

    Men obs att det inte finns någon garanti att personen finns kvar som vän om du ångrar dig, det är den risken man tar.

    Träffa nu andra vänner och sköt om dig själv i sommar istället.


    Om du är arg på en man, tänk en minut på hur världen hade sett ut om de hade snoppen där näsan sitter istället. /Okänd
  • z88

    Han har gått bakom min rygg och snackat skit om mig med andra och även många tjejer. Pallar inte mer snart. Han har förstört mig helt och säger att han gör det för att visa att han är starkare än mig.

    Han har gjort så jag hamnat i en depression. Vet inte vad jag ska göra snart. Orkar inte mer snart.

  • z88

    Har bara falska vänner. Sagt upp vänskapen med alla nu. Orkar inte vara ensam men kanske bättre å vara det ett tag.

  • ica
    z88 skrev 2014-07-23 13:53:39 följande:

    Han har gått bakom min rygg och snackat skit om mig med andra och även många tjejer. Pallar inte mer snart. Han har förstört mig helt och säger att han gör det för att visa att han är starkare än mig.

    Han har gjort så jag hamnat i en depression. Vet inte vad jag ska göra snart. Orkar inte mer snart.


    Inse att en vän gör inte så och avsluta all kontakt med honom.
Svar på tråden Vän med någon som får en att må dåligt?