• Äldre 21 Jul 17:14
    877 visningar
    23 svar
    23
    877

    Någon mer 95a som planerar graviditet? :)

    Ja, som rubriken lyder. :) någon mer förutom jag!? :D

    Och om du vill kommentera för att kritisera min unga ålder gör du HELT rätt i att inte kommentera alls. :)

  • Svar på tråden Någon mer 95a som planerar graviditet? :)
  • Äldre 21 Jul 23:02
    #1

    Jajamensan!

    Jag har velat ha barn länge men sambon har inte varit redo men nu så har han börjat prata mer om det och även sagt att han skulle vilja ha barn. Frågan är nu bara tajmingen, så vi får väl se vad som händer :)

  • Äldre 21 Jul 23:48
    #2

    Åh, vad roligt! :) ni har alltså inte börjat försöka än om jag tolkar dig rätt? :) jag och sambon har gjort första försöket alldeles nyligen och väntar med spänning tills jag kan testa mig hihi ;)

    Kan du inte berätta lite om dig själv? Vore så kul... Känner mig helt ensam med att planera graviditet så tidigt. :)

  • Äldre 22 Jul 20:24
    #3
    Iustitiae skrev 2014-07-21 23:48:17 följande:

    Åh, vad roligt! :) ni har alltså inte börjat försöka än om jag tolkar dig rätt? :) jag och sambon har gjort första försöket alldeles nyligen och väntar med spänning tills jag kan testa mig hihi ;)

    Kan du inte berätta lite om dig själv? Vore så kul... Känner mig helt ensam med att planera graviditet så tidigt. :)


    Nä vi har inte börjat försöka än, vi har fortfarande lite saker som måste tittas igenom innan vi kan gå all-in men tror jag ska sluta med p-piller nästa månad och så får det hända om det vill :) men inom 10 månad senast ska vi börja på allvar så att säga ;)

    Gud va spännande!! Jag håller tummarna för er :)

    Jag är då som sagt 95a och tog studenten förra månaden! Jag och killen har varit tillsammans i snart 3,5 år (förlovade 1,5 år) och vi bor tillsammans sedan drygt ett år tillbaka, officiellt! Sambon är 20 år och jobbar borta i veckorna som plåtslagare så jag blir själv mycket :) Jag har velat ha barn väldigt länge och då både min mormor och min mamma fick barn innan 21 år så vill även jag ha barn tidigt då jag själv älskat att ha unga föräldrar :) sambon har sagt länge att han vill vänta men som sagt så har han börjat ändrat sig! Efter allt mitt bebis snack så förstår jag inte hur han kunnat hålla emot så länge men nu börjar det närma sig :)

    Berätta om dig!!! Så roligt att läsa att nån mer går i samma tankar som jag. Vänner och personer i samma ålder tycker att man är knäpp bara man nämner barn men jag själv känner att det är något som saknas i mitt liv :)
  • Äldre 22 Jul 21:03
    #4

    Tjena! Är 93:a och slutade med mina p-piller för nästan ett och ett halvt/två år sen men vi har skyddat oss med kondom (oftast) men nu överväger vi starkt att låta det va o se vad som händer ;)

    Läser till undersköterska och sambon är lastbilschaufför, vi har bott tillsammans i snart två år och varit ihop i tre år :) 

    Har alltid längtat efter barn och sambon vill helst vänta lite tills hans jobb blivit fast men efter att min väninna fått barn o sambon passat honom så har han börjat längta mer själv också....

    Hade varit kul om det fanns fler som är unga och längtar efter barn! :D

  • Äldre 22 Jul 22:04
    #5
    Mbmw skrev 2014-07-22 20:24:17 följande:

    Nä vi har inte börjat försöka än, vi har fortfarande lite saker som måste tittas igenom innan vi kan gå all-in men tror jag ska sluta med p-piller nästa månad och så får det hända om det vill :) men inom 10 månad senast ska vi börja på allvar så att säga ;)

    Gud va spännande!! Jag håller tummarna för er :)

    Jag är då som sagt 95a och tog studenten förra månaden! Jag och killen har varit tillsammans i snart 3,5 år (förlovade 1,5 år) och vi bor tillsammans sedan drygt ett år tillbaka, officiellt! Sambon är 20 år och jobbar borta i veckorna som plåtslagare så jag blir själv mycket :) Jag har velat ha barn väldigt länge och då både min mormor och min mamma fick barn innan 21 år så vill även jag ha barn tidigt då jag själv älskat att ha unga föräldrar :) sambon har sagt länge att han vill vänta men som sagt så har han börjat ändrat sig! Efter allt mitt bebis snack så förstår jag inte hur han kunnat hålla emot så länge men nu börjar det närma sig :)

    Berätta om dig!!! Så roligt att läsa att nån mer går i samma tankar som jag. Vänner och personer i samma ålder tycker att man är knäpp bara man nämner barn men jag själv känner att det är något som saknas i mitt liv :)


    Åh, hoppas han bestämmer sig ordentligt snart då så att ni kan börja komma igång på riktigt liksom! :D

    Ja jag är också då 95a som sagt haha, fyller 19 i september och sambon är ju lite äldre dådå. ;) han fyllde 25 för en vecka sen, jag lärde känna honom för 5 år sen då min kusin umgicks med honom och vi blev snabbt bra vänner och har varit en av mina bästa vänner sedan dess. Jag bodde hos honom under två månader (jan-mars 13) och vi fick känslor för varandra men var för fega båda två för att säga något, jag ville inte sätta press på honom just då för han hade blivit lämnad av sitt ex bara tre månader tidigare och det tog väldigt hårt på honom, dom fick barn tillsammans och hon avsa sig allt ansvar bara några veckor efter födseln och flyttade fyra timmar bort. Vi tog avstånd från varandra båda två efter det, men i november började vi hitta tillbaka till varandra och i december kom han och sa som det var och någon vecka senare blev vi tillsammans. :) så vi har ju varit tillsammans i sju månader bara haha, visserligen har vi ju känt varandra bra mycket längre. Han är en fantastisk pappa till sin dotter och eftersom att hennes biomamma har noll ansvar och dom i princip aldrig ses så (och det faktum att jag är den kvinnan som funnits där för henne sen hon var ett par månader) har det blivit jag som tagit mammarollen nu. Jag vet att jag gör rätt val och ser ingen mening med att vänta, vi har en underbar familj som det är och kan bara inte vänta med att göra den större. Jag har aldrig tagit studenten då jag haft svåra koncentrationsproblem i skolan och hoppat det där, men lyckats fått hyffasde jobb redan som 16åring och ekonomin och pengar har aldrig varit ett problem. Sambon har fast anställning som markanläggare. :) haha, nu blev det väääärsta superinlägget här! Sämst på att fatta mig kort. ;)
  • Äldre 22 Jul 22:06
    #6
    Liten mango skrev 2014-07-22 21:03:05 följande:

    Tjena! Är 93:a och slutade med mina p-piller för nästan ett och ett halvt/två år sen men vi har skyddat oss med kondom (oftast) men nu överväger vi starkt att låta det va o se vad som händer ;)

    Läser till undersköterska och sambon är lastbilschaufför, vi har bott tillsammans i snart två år och varit ihop i tre år :) 

    Har alltid längtat efter barn och sambon vill helst vänta lite tills hans jobb blivit fast men efter att min väninna fått barn o sambon passat honom så har han börjat längta mer själv också....

    Hade varit kul om det fanns fler som är unga och längtar efter barn! :D


    Hoppas ni får börja snart! :) det är så spännande! Hade ägglossning för 5 dagar sen och jag väntar så otåligt på att få testa, spricker snart haha :D
  • Äldre 23 Jul 16:08
    #7
    Iustitiae skrev 2014-07-22 22:06:12 följande:
    Hoppas ni får börja snart! :) det är så spännande! Hade ägglossning för 5 dagar sen och jag väntar så otåligt på att få testa, spricker snart haha :D
    hahaha ja!
    oh va spännande! hoppas det tagit sig för er! :)
    bli inte besviken om de inte är pluss direkt för det kan ta ett tag innan hormonerna kommer igång har jag hört ;)
  • Äldre 23 Jul 18:07
    #8
    Liten mango skrev 2014-07-23 16:08:17 följande:

    hahaha ja!

    oh va spännande! hoppas det tagit sig för er! :)

    bli inte besviken om de inte är pluss direkt för det kan ta ett tag innan hormonerna kommer igång har jag hört ;)


    Åh jag vet! Försöker hejdå mig då och då, vill inte ta ut nåt i förskott liksom. :)
  • Äldre 23 Jul 18:10
    #9

    *hejda ska det stå haha! :) vill tillägga att min marabou smakar fisk idag hahah! Hua!

  • Anonym (Också 95'a)
    Äldre 23 Jul 18:22
    #10

    Jag tog precis studenten men tänker jobba nu i ett år för att senare utbilda mig utomlands i Schweiz, så att den dag jag skaffar barn med min då man/kille/sambo, så är man ekonomiskt säker. Det förtjänar barnet. Dessutom är man mer mogen några år senare än nu. Man har inte utvecklats egentligen tillräckligt då dagens samhälle inte ser ut som det gjorde förr. Då fungerade det lättare att skaffa familj. Fattar faktiskt inte hur du/ni tänker faktiskt. Har du ingen ambition? Är du inte lite egoistisk mot till barn nu? Ska det inte få fina märkeskläder och resor? Ska den behöva vänta halva livet tills du nått den standarden?

Svar på tråden Någon mer 95a som planerar graviditet? :)