• Esoada

    Varför är ni anonyma

    Jag undrar varför mans svarar anonymt i en tråd?
    Och varför den möjligheten ens finns?
    Är det så att man bygger upp en personlighet och vissa svar i trådar kan förstöra ens cred, eller vill man vara elak utan att någon kan svara tillbaks?
    En profil på FL är inte som en på FB heller precis...

  • Svar på tråden Varför är ni anonyma
  • Jacqueline

    Trodde det mest var för att man ska kunna ställa pinsamma frågor utan att "outa" sig?

    Men att svara i trådar som anonym vettisjutton varför man gör?!

  • Esoada

    Varför ska man skämmas egentligen på ett forum där ändå ingen känner en IRL?
    Har man byggt upp någon forum-persona som inte får befläckas med pinsamheter?

  • Godnatt
    cirkusmusen skrev 2014-07-21 23:46:33 följande:

    Jag tänker att om ngn tar reda på mitt nick så blir de svårare att hitta inlägg jag skrivit :)


    Och om en moderator läcker dina "anonyma" inlägg?
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • WilliamsMom

    Jag känner mig väldigt anonym här utan att stå skriven som "anonym" i tråden. Ingen här vet vem jag är och således är jag ju anonym.

  • Jeaninne

    Det finns folk som lägger allting på minnet och använder det emot en i de sakliga debatterna, tyvärr. Därför vill jag hålla isär det privata (i alla fall om det är det allra minsta negativt) och de politiska diskussionerna jag deltar i.

  • boundforglory

    Syftet på forumet är ju att man ska lägga upp information om sina barn, bilder osv. Då blir man ganska lättidentifierad.
    Då kan det väl vara bra att vara anonym om man vill diskutera olika känsliga problem.

Svar på tråden Varför är ni anonyma