• Anonym (förba­nnad)
    Äldre 21 Jul 23:25
    25730 visningar
    241 svar
    241
    25730

    otrevlig butiksbiträde

    Alltså är så jävla förbannad!!! Hur kan man få jobba med service om man uppför sig på det här sättet?? Jag var på dressmann med sambo, sambos mamma och hennes man. Jag skulle köpa nya kläder så jag testade en massa olika och eftersom kl var mycket kunde vi inte springa fram och tillbaka och lämna kläderna på sin plats utan till de fick ligga kvar i provhytten. Jag gick sedan till kassan för att betala för ett par shorts och underkläder. Jag sa skämtsamt till tjejen i kassan. Alltså sorry jag har lämnat lite kläder bakom mig hehe.. vilket hon svarar på "aa men vad sjysst" sen säger hon igen "verkligen sjysst av dig" jag trodde hon skojade då... men så kom hennes kollega och hon fortsatte med "alltså kolla vad han har gjort han har lämnat massor med kläder efter sig" varpå jag svarar "alltså det räcker nu" och hon hånler och låtsas som att hon har rätt i att bete sig på det sättet. Hon börjar ta betalt men jag är redan irriterad och frågar min tjejs mammas sambo om det är ok att göra så här. Han går fram och säger: ja... det kan hon ju göra men om du ska gå och göra hennes jobb tycker jag du ska få hälften av pengarna också. Hon svarar "alltså vet du vad vi gör så här, jag säjer ingenting till er och om ni inte går härifrån kallar jag på vakterna" då stod vi på oss och aa men gör det... hennes kollega bevittnade hela händelsen och bad om ursäkt och frågade om vi ville ha gratis saker.. jag sa nej och köpte det jag skulle men bad om den där tjejens namn vilket jag fick. . Jag misstänker nästan att hon är rasist för att hon gjorde så. Hur kan hon vägra sälja mig kläder för att jag inte ställde tillbaka andra kläder? Det är som att neka någon efterrätt för at man inte åt klart huvudrätten. Vad tycker ni? Såna ska väl sparkas? Jag ska ringa ansvarig imorgon. Observera att min tjejs mammas man jobbar på universitet och högutbildad och av hög status så han skulle inte uppträda illa på något sätt. Samtidigt borde det väl finnas kameror. .. fan vad sur jag är nu

  • Svar på tråden otrevlig butiksbiträde
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 21 Jul 23:27
    #1

    Usch vad illa du uppförde dig.

  • Anonym (ajaj)
    Äldre 21 Jul 23:29
    #2

    Du betedde dig inte heller så bra faktiskt

  • Anonym (fel)
    Äldre 21 Jul 23:31
    #4

    Man lämnar inte kläder i provrummet som du gjorde. Om man mot förmodan lämnar något efter sig bör man ha vett att be om ursäkt och skämmas över det.

  • Äldre 21 Jul 23:32
    #5

    Tycker det hör till vanligt hyfs att hålla ordning efter sig oavsett vart man är...man lämnar inte sådant man själv dragit fram.

    Gör du så hemma oxå och låter någon annan plocka upp efter dig?

  • Anonym (Trött på rasist­anklag­elser hit O dit)
    Äldre 21 Jul 23:34
    #6

    Håller med! Varje mynt har två sidor. Jag skulle också reagera om jag vore butiksbiträdet...


    mr me skrev 2014-07-21 23:30:37 följande:

    När det där kom upp i ditt inlägg så blev jag helt övertygad om att Dressmanns personal agerat riktigt. Jag tror dessutom inte att de övervägde att ta dit väktare utan anledning.

    Synd. De borde ha burat in er alla fyra, sedan skeppat hem er i en banankartong till vilket land det nu än är ni kommer ifrån...


  • Anonym (PIA)
    Äldre 21 Jul 23:34
    #7

    Vanligt folkvett är att man tar med sig provade kläder från provhytten hänger upp dem på galge och drar upp dragkedjor. Så gör vi i Sverige

  • Anonym (K)
    Äldre 21 Jul 23:37
    #8

    Jaha, nu är det en SD'are igång och poserar som invandrare och trollar. Men det förstod ni av er själva, eller hur FL'are?

  • ursula
    Äldre 21 Jul 23:37
    #9
    Anonym (förbannad) skrev 2014-07-21 23:25:42 följande:
    Alltså är så jävla förbannad!!! Hur kan man få jobba med service om man uppför sig på det här sättet?? Jag var på dressmann med sambo, sambos mamma och hennes man. Jag skulle köpa nya kläder så jag testade en massa olika och eftersom kl var mycket kunde vi inte springa fram och tillbaka och lämna kläderna på sin plats utan till de fick ligga kvar i provhytten. Jag gick sedan till kassan för att betala för ett par shorts och underkläder. Jag sa skämtsamt till tjejen i kassan. Alltså sorry jag har lämnat lite kläder bakom mig hehe.. vilket hon svarar på "aa men vad sjysst" sen säger hon igen "verkligen sjysst av dig" jag trodde hon skojade då... men så kom hennes kollega och hon fortsatte med "alltså kolla vad han har gjort han har lämnat massor med kläder efter sig" varpå jag svarar "alltså det räcker nu" och hon hånler och låtsas som att hon har rätt i att bete sig på det sättet. Hon börjar ta betalt men jag är redan irriterad och frågar min tjejs mammas sambo om det är ok att göra så här. Han går fram och säger: ja... det kan hon ju göra men om du ska gå och göra hennes jobb tycker jag du ska få hälften av pengarna också. Hon svarar "alltså vet du vad vi gör så här, jag säjer ingenting till er och om ni inte går härifrån kallar jag på vakterna" då stod vi på oss och aa men gör det... hennes kollega bevittnade hela händelsen och bad om ursäkt och frågade om vi ville ha gratis saker.. jag sa nej och köpte det jag skulle men bad om den där tjejens namn vilket jag fick. . Jag misstänker nästan att hon är rasist för att hon gjorde så. Hur kan hon vägra sälja mig kläder för att jag inte ställde tillbaka andra kläder? Det är som att neka någon efterrätt för at man inte åt klart huvudrätten. Vad tycker ni? Såna ska väl sparkas? Jag ska ringa ansvarig imorgon. Observera att min tjejs mammas man jobbar på universitet och högutbildad och av hög status så han skulle inte uppträda illa på något sätt. Samtidigt borde det väl finnas kameror. .. fan vad sur jag är nu

    Personalen är inte betjänter till dig, Ser du dem som andra klassens medborgare
  • Anonym (x-akt­)
    Äldre 21 Jul 23:39
    #10
    Anonym (K) skrev 2014-07-21 23:37:06 följande:

    Jaha, nu är det en SD'are igång och poserar som invandrare och trollar. Men det förstod ni av er själva, eller hur FL'are?


    Jo, det var rätt uppenbart.
  • Äldre 21 Jul 23:40
    #11

    Haha usch för er, sådär beter man sig inte. Man tar alltid bort kläderna efter sig. Ni var ju flera, din sambo hade ju kunnat ta bort kläderna medans du betalade?


    Och rasist? För att hon tyckte det var dålig stil av dig/er att inte vara vuxna nog att plocka bort efter er? Och även om "din tjejs mammas man jobbar på universitet och högutbildad och av hög status", kan han mycket väl bete sig illa, precis som ni övriga förmodligen gjorde. Suck.

Svar på tråden otrevlig butiksbiträde