• Anonym (besviken)

    Min man har gömt pengar

    Jag och min man har en ekonomi där det går runt, men utan större utsvävningar. Men häromdagen när jag rensade i hans garderob hittade jag ett kuvert med 36 st femhundra lappar i, alltså 18 tusen kr! Jag fick en chock över desa pengar. Och det som jag reagerar över är att han spar i smyg. Varför gör man det? Men det som sved mest va att kvällen innan hade jag frågat om han hade ett par hundralappar tills barnb skulle komma par dgr efter. Och då säger han nej, han va helt utan. Så i vetskap om att jag stod utan ville han inte låna mig trots hans för mig gömda förmögenhet. Känner mig olustigt. Om han håller sånt här för sig själv, vad kan man mer ljuga om.

  • Svar på tråden Min man har gömt pengar
  • Anonym (hm)

    Vem vet om det ens är hans pengar kanske från jobbet eller att han kanske planerar att överraska TS eller helt enkelt att han söker skapa en buffert. Omöjligt för oss att veta varför han har pengar undanstoppade men kanske till ett gott syfte. TS ställ frågan till mannen istället för här på FL, större chans att få rätt svar om varför.

  • Anonym (Ärlig)

    Jag skulle också bli misstänksam om jag hittade en massa pengar undangömda! Kan det vara knarkpengar? Eller stulna pengar?

    Ärlighet är en av de viktigaste sakerna i ett förhållande, prata med din man! 

  • Anonym (hum)

    Har en tjejkompis som gör så inför lämning av sin sambo så hon har pengar den dagen hon flyttar

  • Cherry Cupcake

    Hade det inte varit smidigare att spara på sitt bankkonto om man ska överraska eller liknande?
    Förvarar man pengar åt jobbet är väl det något man berättar för sin sambo?
    Nej jag tror det är nåt lurt,,

  • Anonym (konstigt)

    lånar du pengar av din man? 
    hur är det ens möjligt att inte ha gemensam ekonomi när man bor ihop och dessutom är gifta? 

  • Anonym (ano)

    haha göm dem :P så får han sig en chock...

    det kan vara precis vad som helst
    man kan fråga och hoppas få ett ärligt svar
    som alltid så jäkla svårt med människor - vissa har lätt för att ljuga och var falska, ha en dold agenda eller dold sida

  • Anonym (...)

    Det låter ju helt klart lite skumt...men annars hänger det så mycket på omständigheterna.. Jag "gömmer" tex pengar för min man.. men det är för att han är kass på att handskas med pengar och utan mitt "förråd" hade vi tex inte kunnat handla mat sista två veckorna innan lön. Jag nekar ofta när han inte har något och vill låna, men det är för att jag vet att det går till strunt..
    Men som sagt, det är ju olika från fall till fall.. så han kanske har en jättebra förklaring.. det enda sättet att verkligen få veta är väl att prata med honom..  

  • Anonym (pengagömma)

    Ja det naturliga är väl naturligtvis att du berättar vad du hittade när du rensade i garderoben. Att du inte gjorde det på en gång tycker jag låter konstigt. Istället väljer du att efter flera dar starta en tråd om det på FL. Hade jag rensat min karls garderob och plötsligt stod med 18.000 i näven, så hade jag per omgående visat honom och undrat vad det var för pengar, och varför de förvarades där, istället för att i tysthet gå och fundera över det i flera dar.

    Tänk om de av misstag hade kastats i röjningen?

  • Anonym (pengagömma)
    Anonym (hum) skrev 2014-07-22 07:44:53 följande:

    Har en tjejkompis som gör så inför lämning av sin sambo så hon har pengar den dagen hon flyttar


    Undrar om vi har samma kompis? Jag har också en som i åratal har lagt undan pengar som hennes karl inte har en aning om. En buffert för att användas om de nån gång går skilda vägar. Det kanske är mer vanligt än man tror att många gör så?
Svar på tråden Min man har gömt pengar