• Anonym (rädd)

    Vi älskar varandra men har barn på olika orter. Så rädd att jag förlorar honom, min stora kärlek

    Ska försöka hålla mig kort...

    Skilde mig för 2 år sedan och träffade för sju månader sedan min kärlek. Något jag aldrig upplevt innan. En relation som präglas av kärlek, ömhet, tillgivenhet. Vi har sedan första stund pratat mkt om vår situation. Båda har varit öppna med att vi vill ha ett förhållande där man bor under samma tak. Ingen av oss är intresserade av att leva ensam och längta när man hittat rätt.
    Kärleken har växt sig stark, vi menar båda att vi efter att båda befunnit sig i äktenskap där man på ett eller annat sätt farit illa nu har hittat rätt. Vi längtar efter varandra hela tiden och ordet naturligt beskriver vår tillvaro ihop.
    Jag var rädd i början för att barnen skulle bli involverade men när jag alltmer förstod hur rätt han var så tog vi steget. Barnen tycker om varandra. Hans barn tycker och mina barn tycker om min partner så mkt att det ibland hugger till i hjärtat. De får ett känslomässigt behov tillgodosett tyvärr inte få av sin pappa. Det omvända gäller även för hans barn. Det gör att det nu finns fler komponenter i vårt förhållande som gör det än mer sårbart.

    till problemet då...

    Vi vill bo ihop. Vet inte riktigt hur man skulle orka längta så, det hade slitit i längden. Vi hade varit till stor hjälp för varandra i det vardagliga livet med. Men jag kan inte flytta. Barnens pappa bor på samma ort som jag och de går också i skola här. Vi har en mkt dålig relation och jag har fog för oron kring att deras pappa skulle se det s ett gyllene tillfälle att behålla barnen permanent på orten om jag valt att flytta och pendla. Om inte juridiskt så iaf genom påverkan. Min pojkvän å sin sida har ensam vårdnad och mamman bor på annan ort. Han har med andra ord det rent praktiskt lättare. Emotionellt inser jag att det inte är ett dugg lättare. Jag har varit rak om att jag inte kan flytta och när han sagt gång på gång att man finner sådan här kärlek kanske en gång i livet om man har tur och då får man göra uppoffringar för den så har jag på ngt sätt antagit att han menat att vi skulle bo här.
    När nu hösten närmar sig och vi på allvar börjar prata om det praktiska så sa han att hans pojke varit med om så mkt och att han var rädd att en flytt hade rubbat tryggheten. Jag svarade att om han hade gjort det valet så hade vi fått stötta det helhjärtat och hjälpt honom att komma in socialt med kamrater. Men att valet är hans, jag kan inte begära det...
    Han skulle under den närmsta tiden nu prata försiktigt med honom om det men samtidigt sa han att hans barn går före allt och säger han nej så är det så. Och nej, jag förstår att barn alltid går först men mitt hjärta går itu. Jag älskar honom och han mig. Detta tynger även honom och vi är ledsna över det båda två. Nästnästa vecka åker vi alla på semster. Jag är glad men en liten del av mig undrar om det är sista gången. Inte bara jag kommer bli krossad utan även barnen kommer isf att förlora viktiga vuxna.
    Är så jävla rädd just nu...
    Vi som sagt att det är vår tur...

    Någon som orkat läsa allt? Har jag sådan tur att du känner igen dig? Eller ngt perspektiv på denna tillvaro? Önskar att jag kunde få en glimt av framtiden så att jag fick se att det löste sig.

  • Svar på tråden Vi älskar varandra men har barn på olika orter. Så rädd att jag förlorar honom, min stora kärlek
  • Anonym (Ej flyttbar)

    Det finns liksom inget att säga, eftersom det ÄR så där när man träffar någon som redan har barn och/eller om man själv redan har barn. Jag undrar dock hur du lyckades träffa den här mannen ifrån början? På nätet eller? Var det inte väldigt dumt i så fall att inleda något med någon som bodde så långt borta, när du visste att du inte var flyttbar? (Om du träffade honom IRL och bara föll pladask så är det en annan sak.)

  • Anonym (rädd)

    Jag träffade inte honom på nätet och oavsett vad så vill jag inte kalla det dumt. Det är nog sällan man går in i ngt och tänker så. Trodde inte att det skulle leda ngn vart och så kom vi dit vi är idag. Jag försöker hålla mig konstruktiv till ditt inlägg men det är rätt svårt att sålla vem som kommer få en att känna så här innan.

  • Anonym (Ej flyttbar)
    Anonym (rädd) skrev 2014-07-22 02:41:57 följande:

    Jag träffade inte honom på nätet och oavsett vad så vill jag inte kalla det dumt. Det är nog sällan man går in i ngt och tänker så. Trodde inte att det skulle leda ngn vart och så kom vi dit vi är idag. Jag försöker hålla mig konstruktiv till ditt inlägg men det är rätt svårt att sålla vem som kommer få en att känna så här innan.


    Jag svarade så för att det är så vanligt idag, att folk träffar någon som bor geografiskt långt bort, genom nätet. Fast det är så lätt att ställa in en gräns på dejtingforumen, för hur långt bort partnern får bo. Vet man att man inte är flyttbar, så behöver man inte BÖRJA träffa någon som bor 20 mil bort, eller mer, liksom...

    Men ändå är det jättevanligt att föräldrar gör det, och jag vet t.o.m. många som har ryckt upp sina barn från deras släkt och kamrater p.g.a. detta, eller ännu värre dumpat barnen på den andra föräldern och flyttat iväg själv. T.o.m. till andra länder, så att de inte kan träffa barnet mer än någon gång om året... Det är ogenomtänkt och oansvarigt!
  • Anonym (rädd)

    Jag förstår hur du menar. I detta fallet så bor samtliga inom radien av 6 mil ifrån varandra. Så oavsett vad så vill vi ändå gemensamt se till att ingen far illa.

  • Anonym (Ej flyttbar)
    Anonym (rädd) skrev 2014-07-22 02:50:10 följande:

    Jag förstår hur du menar. I detta fallet så bor samtliga inom radien av 6 mil ifrån varandra. Så oavsett vad så vill vi ändå gemensamt se till att ingen far illa.


    Men om det bara handlar om sex mil, så måste väl ingen flytta..? Ni kan väl ses ändå? Bo ihop på helgerna och så. Jag trodde att det var typ 50 mil på ditt första inlägg!

    Det behöver ju inte vara för evigt - bara tills barnen blir större. Vem vet, de kanske väljer att gå på gymnasiet på annan ort med inackordering, eller självmant väljer att bo med den andra föräldern. Mycket kan hända!
  • Anonym (rädd)

    Det är alternativet och vi har pratat om det. Jag är tyvärr rädd att det inte är hållbart i längden.

    Men ja, just nu hoppas jag bara precis på en lösning...

  • Anonym (rädd)

    Vi får diskutera och tänka om isf. Men jag tror fortfarande att så som våra liv ser ut så är det inte hållbart i längden.

    Just nu är en period av osäkerhet och väntan och den äter upp mig.

  • Anonym (vänta och se)
    Anonym (rädd) skrev 2014-07-22 11:03:15 följande:

    Vi får diskutera och tänka om isf. Men jag tror fortfarande att så som våra liv ser ut så är det inte hållbart i längden.

    Just nu är en period av osäkerhet och väntan och den äter upp mig.


    Jag har så fruktansvärt svårt att förstå VARFÖR man har så bråttom med att planera ihopflyttning efter att endast känt varandra så kort tid. I synnerhet när det är barn inblandade. 7 månader är ju ingenting, när det kommer till att planera för en sån viktig förändring i livet.  Ni befinner er ju mitt i förälskelsestadiet. Det är den sämsta tidpunkten för att ta så viktiga beslut. I förälskelsestadiet har man ju en tendens att se allt i ett visst ljus, och man ser inga problem som inte kärleken till varandra kan lösa.

    Din sista mening om osäkerheten som håller på att äta upp dig, låter lite väl hysterisk, om du ursäktar.. När det gäller att fatta beslut som kommer att påverka många fler än en själv, så gör man nog både sig själv och andra en tjänst i det långa loppet genom att ta det lite lugnt.

    Varför inte se tiden an lite, lära känna varandra mer grundligt än vad man gör efter endast 7 månader. Varför inte vara särbo under en längre period innan det tas nåt beslut om att flytta ihop?
  • Anonym (Nanna)
    Anonym (rädd) skrev 2014-07-22 11:03:15 följande:

    Vi får diskutera och tänka om isf. Men jag tror fortfarande att så som våra liv ser ut så är det inte hållbart i längden.

    Just nu är en period av osäkerhet och väntan och den äter upp mig.


    Fattar inte riktigt ditt problem. Han bor 6 mil ifrån dig? Vad är så dramatiskt? Du visste ju redan när di dejtat var han bor. Vad är det som inte är hållbart i längden?
Svar på tråden Vi älskar varandra men har barn på olika orter. Så rädd att jag förlorar honom, min stora kärlek