• Anonym (Ååå)

    Gr mig råd blir så irriterad!!!

    Har nyss börjat jobba som personlig assistent över sommaren, jag jobbar för en kvinna som ja annars kommer bra överens med även om jag tvivlar starkt på att hon behöver personlig assistans då hon faktiskt klarar de mesta själv..... Vi var ute och gick lite igår, en promenad på ca en mil. Tog ca 3 timmar i lååååångsam takt.. När vi hade gått halva färden fick jag stora äckliga blåsor på fötterna och haltade hela vägen hem, idag har jag lika ont och hon vill ut o gå igen, samma runda!!!! Vad har jag o säga om saken?!?!? Jag har jätteont i mina fötter men hon säger att de "bara" är o plåstra.. Jag är inte en person som klagar men detta gör mig verkligen irriterad......

  • Svar på tråden Gr mig råd blir så irriterad!!!
  • Anonym (Ååå)

    Nej jag jobbar 8h gratis..... Klart jag får betalt, men just nu hsr jag jävligt ont och hela min lilltå är svullen och jag haltar för de gör så ontttt och jag blir så irriterad..

  • louloufox

    Men suck vad är du 18?

    Hur kan man inte gå i 3 timmar utan att få ont i fötterna...

    När man går till jobbet så klär man sig så man klarar av det, men det är klart det är bättre att pipa om det... så typiskt lata ungdomar med mobilen fastklistrad i handen.

    Suck it up och ta på dig ordentliga skor, det är bra attt röra på sig.

  • Anonym (e)

    Det handlar nog inte om lathet och dålig kondition utan dålig skor misstänker jag? Du får investera i bättre skor för jobbet TS och just nu är det nog i praktiken inte mycket ni kan göra. Du kan ju inte sjukskriva dig, speciellt inte på sommaren, för att du har blåsor och inte kan gå långpromenader. Och du kan inte gå på långpromenad när du har så ont heller. Bara se till att det här inte blir ett återkommande problem, berätta för brukaren att du ska skaffa andra skor och att det här inte ska hända fler gånger.

  • Anonym (Ååå)

    Blåsor på fötterna kan väl vem som helst få oavsett om man är 18 eller 128 år. Och som jag sa så är jag en person som aldrig någonsin klagar annars men detta har jag riktigt svårt för..!

  • Anonym (Ååå)

    Klart jag inte är lat. Men jag vet att denne person utnyttjar mig då jag vet att hon kan göra nästan allt själv, och jag har sagt att jag har ont i foten men ändå envisas hon med att vi ska ut på promenad senare..

  • MxMeNow
    Anonym (Ååå) skrev 2014-07-22 08:29:23 följande:

    Blåsor på fötterna kan väl vem som helst få oavsett om man är 18 eller 128 år. Och som jag sa så är jag en person som aldrig någonsin klagar annars men detta har jag riktigt svårt för..!


    Du tycks inte gilla din arbetssituation eller din brukare och då blir det såklart ännu svårare att göra det som krävs i jobbet. Plåstra om dina fötter, compeed har jättebra skavsårsplåster och gör ditt jobb!
  • Anonym (Ååå)

    Jo compeed är bra, men inget jag har med mig just nu. Plåster har jag redan på men hjälper nada då hela tån är svullen..

  • louloufox

    Plutte då, jo det spelar roll. En 18åring klagar direkt. ..

    Och en vuxen hade gått och köpt compeed och gillat läget.

    Och om det nu är så att din brukare utnyttjar systemet så anmäl det. Men pip inte för att du har en svullen tå...

  • Anonym (Ååå)

    Haha, men louloufox. Varför tror du att jag är 18? Jag är en bra bit över 18 och är en person som sällan gnäller. Och nu kan jag inte direkt ge mig av för att köpa compeed, förstår du väl.

    Ja, när jag har jobbat klart med henne för sommaren ska jag be FK granska henne närmre. Tills dess behöver jag pengarna.

    Jo, mina tår är svullna och jag går inte ut och haltar för hennes skull. Hon får va hur sur hon vill men jag har ont.

Svar på tråden Gr mig råd blir så irriterad!!!