• Anonym (Jagundrar)

    Skull­e du jobba kvar på ditt jobb om du blev ekonom­iskt oberoe­nde?

    Om du vann en så pass stor summa pengar att du inte behövde jobba en dag till, hur skulle du göra?

    Jobba kvar på ditt nuvarande jobb? Heltid eller gå ner i tid?
    Plugga något du är sugen på, men aldrig vågat dig på?
    Ta ett helt annat jobb?
    Sluta jobba?
    ja.. möjligheterna är många..

    Få höra dina tankar och drömmar!

  • Svar på tråden Skull­e du jobba kvar på ditt jobb om du blev ekonom­iskt oberoe­nde?
  • Anonym (..)

    Jag skulle sluta arbeta, men jag skulle absolut inte gå sysslolös. Jag har många hobbies och intressen som jag skulle lägga en hel del tid på. Sådant som jag funderat på att starta eget inom men inte vågat. Det hade ju varit drömmen att kunna syssla med det utan krav på inkomst. Kunna resa runt och göra allt man drömt om :) 

  • Anonym (Jagundrar)
    garib skrev 2014-07-22 09:16:08 följande:

    Jag skulle jobba kvar halvtid.


    Får man fråga vad du jobbar med? :)
  • Anonym (Jagundrar)
    Anonym (..) skrev 2014-07-22 09:17:09 följande:

    Jag skulle sluta arbeta, men jag skulle absolut inte gå sysslolös. Jag har många hobbies och intressen som jag skulle lägga en hel del tid på. Sådant som jag funderat på att starta eget inom men inte vågat. Det hade ju varit drömmen att kunna syssla med det utan krav på inkomst. Kunna resa runt och göra allt man drömt om :) 


    Låter som här ungefär.. Göra något man verkligen tycker är kul, och inte vara rädd att förlora pengar.
    Jag skulle nog starta eget..
    Något jag aldrig aldrig skulle göra idag. Har främst ingen utbildning, sen, kostar det nog mycket, en stor risk jag inte skulle ta idag.
  • Anonym (gud ja)

    Hade slutat omgående och aldrig mer visat mig i närheten av platsen.
    Men precis som Anonym (..) så har jag många fritidssysselsättningar och hade absolut inte gått hemma varje dag utan någonting att göra.
    Vilken dröm, att få ägna sig åt dem och inget annat... 

  • Anonym (Vi)

    Vi jobbar båda deltid och trivs med det. Vi har långa utbildningar och givande arbeten, vi skulle nog sakna att bli pressade och utmanade;) Hemma har vi en helt annan typ av utmaningar, istället för de mentala utmaningarna så har vi skog, mark och hästar att roa oss med. Livet känns perfekt balanserat!

  • garib

    Jag jobbar i barnomsorgen men jag skulle jobba kvar just pga  kontakten med arbetskamrater,få struktur på dagarna.

Svar på tråden Skull­e du jobba kvar på ditt jobb om du blev ekonom­iskt oberoe­nde?