• Anonym (jävligtless)

    Min man krossar porslin och glas med jämna mellanrum

    Hej allihopa!

    Jag har ett problem som jag blir GALEN på! Ofta när min man ska diska/plocka ur diskmaskinen eller handdiskar så tappar han porslin och glas så dom går sönder. På 1 år(sen vi flyttade ihop) har han krossat 3 tallrikar från mitt favorittallriksset samt den fjärde är skadad i kanterna, 2 muggar har gått sönder och ett antal glas samt förstört en hel del andra saker av misstag och klumpighet(tex gungar våran datorstol så det skrapar märken på en annan möbel som ALDRIG händer när jag sitter där! Han är också väldigt våldsam när han öppnar dörrar så 2 av våra dörrar har blivit tröga att stänga pga hans snabba handtagsryck osv. Aldeles nyss när jag precis stod och pratade med honom om att uppskattar om han är försiktig när han diskar (och när han står och diskar nu, så tappar han en kopp så den går sönder PRECIS I SAMMA SEKUND) sen skyller han på att det var för att jag precis pratade om krossat glas och att det var delvis mitt fel. suck!

    Jag blir sååå ledsen och irriterad :( Ska jag få ALLT förstört som jag gillar bara för att leva med den man jag älskar mest av allt. Blir så jävla less! Ska jag behöva diska allt och fica allt bara för att han inte ska förstöra saker? Hela vårt skrivbord är fullt av repor också efter att han lagt vassa föremål där som repat.

    Finns det hjälp för detta?

  • Svar på tråden Min man krossar porslin och glas med jämna mellanrum
  • eslah

    Sluta vara så stirrig och stressa stackaren, inte konstigt att han blir nervös och råkar tappa porslinet. Ta det lugnt och koncentrera dig på viktigare saker, det är bara döda ting.

  • RubyRed

    Diska själv eftersom du är så rädd om porslinet. Här hemma turas vi om om att slå sönder disken. Det är sånt som händer. Blöta händer mot blött porslin kan bli halt.

  • Anonym (less)

    Jag bor också med en man som slagit sönder, suttit sönder, repat sönder eller rivit ner halva vårt hem och är minst lika less som du. I början var jag snäll och förstående men nu blir jag vrålförbannad.

  • Anonym (jävligtless)
    eslah skrev 2014-07-22 12:28:02 följande:

    Sluta vara så stirrig och stressa stackaren, inte konstigt att han blir nervös och råkar tappa porslinet. Ta det lugnt och koncentrera dig på viktigare saker, det är bara döda ting.


    Men herregud jag är ju inte ens i närheten av han när han gör allt. Ska man behöva få hela huset skadat eller?! Ska man bara sitta och vara tyst? Jag stressar honom inte för fem öre. Löjligt.
  • Anonym (jävligtless)
    RubyRed skrev 2014-07-22 12:28:19 följande:

    Diska själv eftersom du är så rädd om porslinet. Här hemma turas vi om om att slå sönder disken. Det är sånt som händer. Blöta händer mot blött porslin kan bli halt.


    Ja men det är ju inte bara porslinet! Han förstör allt!
  • Rakad Apa

    Jag är typ som din man, jag är klumpig av naturen och det är ingenting man kan rå för. Bara att gilla läget.


    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (jävligtless)
    Rakad Apa skrev 2014-07-22 12:32:19 följande:

    Jag är typ som din man, jag är klumpig av naturen och det är ingenting man kan rå för. Bara att gilla läget.


    Ja men är man så så kan man väl tänka lite EXTRA på att vara försiktig.
  • RubyRed
    Anonym (jävligtless) skrev 2014-07-22 12:30:37 följande:

    Ja men det är ju inte bara porslinet! Han förstör allt!


    Då anpassar man omgivningen efter det. Ha inte dyrt porslin/dyra ömma möbler. Eller, om ett museum till hem är viktigare, bli särbo.
  • BCH52

    Vissa människor är klumpiga av naturen, de har liksom inte lika bra kontroll över sin kropp eller snabba reaktioner som andra. Det är inget man kan lära sig heller tror jag. Vi känner väl de flesta av oss människor som både har mycket snabb reaktionsförmåga och är smidiga, så det finns av alla sorter. Om du kollar på hans föräldrar/syskon så kommer du att upptäcka att problemet säkert finns även hos några av dem.

    Jag är själv gift med en man som är klumpig, han tappar saker han håller i, han snubblar om något ligger i vägen, dragkedjor går sönder då han drar i dem på fel sätt. Dock när han haft hand om våra barn eller våra djur är det aldrig några problem, naturen verkar ha sitt eget sätt att se till att problem löser sig.

    Slappna av, det finns det som är viktigare i livet än saker. Ställ bort det ni är rädda om, möblera om så att ni minskar risken för skador och skavanker. 

Svar på tråden Min man krossar porslin och glas med jämna mellanrum