• Anonym (Fundersam)

    Sex

    Hej! Jag har haft sex med min flickvän och kom på hennes mage och bröst, det rann ner och åkte in lite i hennes slida. Finns det risk att hon blir gravid? För jag har hört att sperman dör ganska fort när dom kommer i kontakt med luften + att sperman låg där på henne i ca 2 minuter innan det rann ner men hade ej torkat. Tacksam för svar så snabbt som möjligt!

  • Svar på tråden Sex
  • Anonym (Så kan det gå)

    Hon kan bli gravid i vilket fall om du kommer i henne eller ej, risken finns. Den är dock inte lika stor men den finns så om du är så pass orolig så skulle jag rekommendera kondom eller ev preventivmedel. (inget är ju 100% säkert men det kanske kan få dig att inte behöva fundera så)

    Sedan hur stor risken är just i detta läge går ju inte att svara på,... Det är ju helt beroende på hur fertila ni är och allt annat som skall spela in med ägglossningar och så ..

  • Anonym (Fundersam)

    Det är fem dagar tills hennes första dag där hon kan bli fertil. Det är helt tomt på hennes menscykel nu och fem dagar frammåt

  • Anonym (P)

    Spermier som väl åker in i kvinnan kan leva ca 7 dagar. Alltså 2 dar in i hennes fertila period. Kanske dags att använda kondom eller annat preventivmedel och den här gången gå till Apoteket och köpa dagen-efter piller?

Svar på tråden Sex