• Laudamus

    Kalsongbajs

    Sonen, 2 och 4 månader, håller på att lära sig gå på pottan.
    Kissandet går rätt bra, inga olyckor på en vecka. (Vi tar honom till pottan och ibland säger han till själv.)
    Ca hälften av gångerna har bajset hamnat i pottan och övriga gånger i nattblöjan eller kalsongerna... Kalsongbajsandet skulle vi ju helst slippa, frågan är om han är för liten för typ klistermärken eller så när han bajsat på pottan. Vill ju inte sätta press på honom. När han sitter på pottan får han alltid ett russin oavsett om det kommit ngt eller inte (där kissar han i princip varje gång).
    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kalsongbajs
  • ninnin

    Jag tror absolut att han kan uppskatta klistermärken.
    har satt upp ett A3 som hon får klistra upp märkena på själv :)
    Började träna dottern nu under sommaren (fyller 2 om 2 veckor) och vi har bara kört på klistermärken hon till och med frågar efter dem.
    Vårt problem är snarare att hon från att de 2 första veckorna bajast i pottan varje gång till att nu ha börjat att bajsa i trosan (inte alla gånger men hälften)

    Men antar att det bara är att kämpa vidare!

  • Bollen2

    Min pojk är tre år. Har kissat på pottan i sex månader snart. Han bajsar aldrig på pottan bara i kalsongerna. Han har aldrig blöja. Jättesvårt tycker jag då inget verkar funka.. Nu försöker vi vänta ut honom..

  • Alexi

    Vår 3,5-åring bajsar nästan bara i kalsongerna. Några gånger på sistone i toaletten dock så det börjar gå åt rätt håll. Vi har mutat med klistermärken men det gav ingen större effekt så vi väntar ut honom bara.

  • Alexi
    Laudamus skrev 2014-08-21 21:48:46 följande:

    Det verkar ha löst sig av sig självt, nu både kissar och bajsar han där han ska


    Vi lever fortfarande på hoppet om en förändring, kalsongbajsande sen typ i maj...
Svar på tråden Kalsongbajs