• Leviiaa

    Har ni blivit gravida efter missfall/abort innan 1:a eller 2:a mensen ens hann komma??

    Hej alla fina! Har någon blivit gravid efter missfall/abort innan första mensen ens hann komma? Eller kanske andra mensen? Skriv gärna och berätta om det var första eller andra mensen och om det gick bra. Är det skadligt för barnet förresten? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Har ni blivit gravida efter missfall/abort innan 1:a eller 2:a mensen ens hann komma??
  • Pinkypie

    Jag fick MA och innan nästa mens hann komma så var jag gravid igen. Den graviditeten gick desto bättre :) Läkaren sa att det inte var farligt för barnet, men att de rekommenderar att det ska gå minst en mens emellan för att det ska vara lättare att räkna vilken vecka man är i.

  • Leviiaa
    Voodoodoll skrev 2014-07-22 19:54:49 följande:

    Min vän fick missfall, och månaden efter blev hon gravid igen. Det är absolut inga problem.


    Tack så hemskt mycket för ditt svar! :) ta hand om dig. Kram!
  • Leviiaa
    Pinkypie skrev 2014-07-22 20:15:21 följande:

    Jag fick MA och innan nästa mens hann komma så var jag gravid igen. Den graviditeten gick desto bättre :) Läkaren sa att det inte var farligt för barnet, men att de rekommenderar att det ska gå minst en mens emellan för att det ska vara lättare att räkna vilken vecka man är i.


    Jaha! Vad kul! Grattis i för/efterskott, vet inte hur längesen det var hehe. Jahaa så det är därför man ska vänta, har aldrig riktigt fått en förklaring till varför. Hoppas ni mår bra och har det bra :) tack så jätte mycket för ditt svar! Ta hand om er:) kram!
Svar på tråden Har ni blivit gravida efter missfall/abort innan 1:a eller 2:a mensen ens hann komma??