• Anonym (Undrande)

    Har någon någonsin avslöjat era forumsinlägg?

    Som frågan lyder; ibland skriver man ju trådar om någon viss person eller vissa personer, allvarliga som mindre allvarliga. Emellanåt är historierna ganska så säregna till den grad att det lätt hade kunnat avslöjas om vem de handlar om. Har ni någonsin skrivit ett inlägg om någon som denne eller någon i dennes närhet avslöjat?

  • Svar på tråden Har någon någonsin avslöjat era forumsinlägg?
  • Anonym (Flashback)

    Kanske var ett troll men såg ett inlägg i relationsforat på Flashback som hade redigerats efter postandet, så jag vet inte vad det stod i inlägget. Några hade svarat och så stod det: "Rebecka, är det du?" eller liknande i ett av inläggen.

    Inte lika kul kanske men jag berättade för min syster om ett bra hårtips jag hade fått på nätet av en tjej på ett forum. Hon svarade att hon hade läst någonstans att det funkade bra. Sedan kom hon på att hon hade gett tipset till en tjej på ett forum. Drömmer

  • Anonym (anställda)

    Nej, inte jag - men jag har däremot känt igen flera anställda. Så tänk på det innan ni skriver detaljerat om er arbetsplats på FL - chefen ser er

  • Anonym (1224)
    Anonym (anställda) skrev 2014-07-24 22:00:01 följande:

    Nej, inte jag - men jag har däremot känt igen flera anställda. Så tänk på det innan ni skriver detaljerat om er arbetsplats på FL - chefen ser er


    Fast hur mycket ser chefen?


    Att man varit uppkopplad på familjeliv, knappast vad man skriver.

  • LillGris
    Anonym (1224) skrev 2014-07-24 22:02:00 följande:

    Fast hur mycket ser chefen?

    Att man varit uppkopplad på familjeliv, knappast vad man skriver.


    Om man skeiver ett inlägg om sin arbetsplats och chefen vet vem man är på FL så jo..
  • Anonym (anställda)
    Anonym (1224) skrev 2014-07-24 22:02:00 följande:

    Fast hur mycket ser chefen?

    Att man varit uppkopplad på familjeliv, knappast vad man skriver.


    Om en person beskriver sin arbetsplats mycket detaljerat så går det att känna igen. Jag hänger gärna i de delarna av FL som rör just arbete (på min fritid, alltså).
  • Anonym (1224)
    Anonym (anställda) skrev 2014-07-24 22:15:19 följande:
    Om en person beskriver sin arbetsplats mycket detaljerat så går det att känna igen. Jag hänger gärna i de delarna av FL som rör just arbete (på min fritid, alltså).
    Men då ska det väl vara en väldig tur om man råkar se ett av alla inlägg på fl och sen samtidigt råkar se i loggarna över anslutningar.
  • Anonym (Andra)

    Jag är rätt noga med vad jag skriver så, nej. Däremot har jag kunnat identifiera andra personer (bekanta) via info i inlägg. Dessutom har det rört sig om känsliga saker.

    Jag har också träffat för mig egentligen helt okända människor, som lämnat ut sig så mycket i trådar att jag vetat skrämmande mycket om deras liv. Detta helt utan att ha något egentligt intresse av personerna.

  • Anonym (anställda)
    Anonym (1224) skrev 2014-07-24 22:19:08 följande:

    Men då ska det väl vara en väldig tur om man råkar se ett av alla inlägg på fl och sen samtidigt råkar se i loggarna över anslutningar.


    Hur kom loggar in i det hela? Jag utgår från att de anställda skrivit på sin fritid = jag har inte konfronterat dem, men jag har ju känt igen dem.
Svar på tråden Har någon någonsin avslöjat era forumsinlägg?