• Anonym (Dör)

    Medicinsk abort - imorgon - v.9

    Snälla hjälp mig klara detta!

  • Svar på tråden Medicinsk abort - imorgon - v.9
  • Anonym (samma sits)

    Jag ska gå igenom samma sak på fredag. Ska iväg idag och få en tablett som stannar av allt och sen på fredag ska jag vara på sjukhuset under dagen och förhoppningsvis kommer allt ut där och då... Jag är skitnervös . Rädd för smärta.

    Kram och lycka till.

  • Anonym (Dör)

    Jag tog också den första tabletten idag :/

    Blir tillbaka för mig på fredag precis som för dig! Vilken vecka är du i?

  • Anonym (samma sits)

    Vecka 7 borde det vara.

    Fick du göra undersökning idag och sen tabletten? Hur var det?

  • Anonym (Dör)

    Fick göra undersökning med ul igår, hjärtat slog så fint...känns jättekonstigt och hemskt. Men detta är rätt beslut just nu.

    Tog första tabletten för några timmar sedan och av den har jag inte känt något (vilket man väl inte ska?) eller?

  • Anonym (samma sits)

    Jag har precis kommit hem från sjukhuset. Det var fullkomligt VIDRIGT att efter undersökningen ta tabletten. Jag ville inte titta på skärmen men hörde att de sa att hjärtat slog. Då hade jag kunnat ändra mig, usch vad uslig jag kände mig. Men tabletten är svald och nu kan jag bara vänta till på fredag.

    Har du barn sedan tidigare? Jag har två.

  • Anonym (samma sits)

    Jag tror att det tar längre tid innan man känner av tabletten. Ev kunde man få lite mensvärk, men det värsta kommer ju på fredag:(

  • Anonym (Dör)

    Nej, inga barn sedan tidigare... (Skulle tydligen vara ännu mer smärtsamt då eftersom livmodertappen aldrig tidigare vidgats)

    Hur går det för dig? Några biverkningar av första tabletten? Blödning? Illamående? Värk?

    Vilket landsting tillhör du förresten?

    Kram

  • Anonym (Lollo)

    Hoppas det går väl för Er båda! Var i samma sits för x antal år sedan. Gjorde min abort i vecka 6-7. Styrkekramar!

  • Anonym (samma sits)
    Anonym (Dör) skrev 2014-07-23 23:23:17 följande:

    Nej, inga barn sedan tidigare... (Skulle tydligen vara ännu mer smärtsamt då eftersom livmodertappen aldrig tidigare vidgats)

    Hur går det för dig? Några biverkningar av första tabletten? Blödning? Illamående? Värk?

    Vilket landsting tillhör du förresten?

    Kram


    Gävleborgs landsting. Du?

    Jag känner inget av tabletten. Jag mår däremot extremt illa idag (HELA dagen) och om det är graviditeten eller tabletten eller kombo vet jag inte. Jag har kräkts två gånger. Är skitnervös inför i morgon. Jag har gått igenom missfall innan vi fick barnen och vet hur det känns när allt kommer ut...

    Hur mår du idag?
  • Anonym (Samma.)

    Hejsan! Jag är i samma sits. Tog första tabletten i tisdags och i dag hjälpte sambon mig med resten av tabletterna. Genom vidrigt. Men blöder knappt inget och göra inget ont alls.

Svar på tråden Medicinsk abort - imorgon - v.9