• Anonym (trasig)

    blev våldtagen

    Känns som jag lever i en overklighets känsla. Somatt det aldrig hänt..
    Men jag vet ju.
    Nu blev mitt liv ännu mer trasigt.
    hur ska jag nånsin kunna bli normal?
    Detta är inte första gången.
    dom andra gångerna förtränger jag.
    sista gången försökte jag ta livet av mig. Den var nog värst. Då blev jag psykiskt terroriserad och förföljd och inlåst i ett år. Slutade med våldtäkt.
    Jag fick diagnos ptsd.
    den gången hade jag ingen som stöd. Ingen trodde på mig.. han var ju så snäll?
    Den här gången blev jag överfallen. Har sånna minnes luckor. Var full. Jag får skylla mig själv.
    Förnedringen att han tog mig analt.. en främmande människa.
    jag kunde inte hålla tätt sen..
    vill bara glömma.
    känns som att det inte var jag. Att jag drömt allt.
    Men jag vet ju.... :(

  • Svar på tråden blev våldtagen
  • Voodoodoll

    Jag vill bara skicka dig en stor kram. <3 Fy fan för människor som utsätter andra för sånthär. Har du någon kunnig att prata med, någon som hjälper dig?

  • Anonym (trasig)

    Ingen som svarar.

    min sambo sur nu.

    det ger mig ångest...

    han vill jag ska lägga mig nu.

    jag tyckte det bara va skönt att vara ute i trädgård i ensamhet o egna tankar..

    pallar inte att göra alla glada..

    dom vill jag ska vara som innan.

    just nu vill jag bara va....

  • Anonym (hm)

    PTSD går ju faktiskt att behandla jag har för mig att det finns någon specialenhet för detta i Stockholmsregionen. Men TS gör som så kontakta en vårdcentral så får de sända dig vidare till psykiatrin som kan det här med PTSD och det finns ju hjälp att få. Det finns en speciell terapiform som passar just våldtagna och krigsoffer. Sedan oavsett om han tog dig i ettan eller tvåan gör ingen större skillnad det finns hjälp att få i alla fall. kram på dig.

  • Anonym (Tameshiwari)

    Fan vad jag hatar sådana män.. Kram!

  • Anonym (trasig)

    Tack för svar. Jag har aldrig orkat genomgå behandlingar...

  • Anonym (hm)

    Ja om du inte orkar genomgå behandling då har du dig själv att skylla lite för måendet. Obehandlat blir situationen bara värre så ta styrka till dig och ta emot behandling för då blir du bättre. Läste också att du har problem att hålla tätt efter den anala penetreringen och då är det ju också viktigt att du får behandling på din skadade sfinktermuskel som troligen är den som fått stryk.

  • Anonym (trasig)

    Vill bara inte tänka på allt. Dra upp allt. Vill helst förtränga. Glömma

  • alice85

    Det var inte ditt fel. Förstå det och tro på det! Felet ligger hos den som våldtar, alltid. Du kan må bättre och du kan gå vidare, men tyck om dig själv tillräckligt för att söka hjälp. Vi är många som lever bra och lyckliga liv trots att vi blivit våldtagna, du kan också det. Kram!

  • Anonym (hm)

    Förträngning gör saken värre och på sikt ger det andra negativa konsekvenser så som tex ångest eller liknande. Man skall smida då järnet är varmt.

  • Anonym (trasig)

    Är så svårt att sitta öga mot öga o prata med nån. Har lättare för att skriva

Svar på tråden blev våldtagen