• Äldre 22 Jul 22:47
    3751 visningar
    7 svar
    7
    3751

    Kan man röka rosmarin?

    Tja!
    Kan börja med att säga att jag inte riktigt vet vart jag ska lägga tråden så ber om ursäkt för det.

    Men min fråga är om man kan röka rosmarin? Alltså röka det i en vanlig tom cigarett hylsa med filter.
    Är det farligt? Finns det några större risker jämfört med vanliga cigaretter?
    Vad kan man mer röka i hemmet?

    Tacksam för endast seriösa svar. Tack! :)

  • Svar på tråden Kan man röka rosmarin?
  • Flizus
    Äldre 22 Jul 22:49
    #1
    Sattez skrev 2014-07-22 22:47:36 följande:

    Tja!
    Kan börja med att säga att jag inte riktigt vet vart jag ska lägga tråden så ber om ursäkt för det.

    Men min fråga är om man kan röka rosmarin? Alltså röka det i en vanlig tom cigarett hylsa med filter.
    Är det farligt? Finns det några större risker jämfört med vanliga cigaretter?
    Vad kan man mer röka i hemmet?

    Tacksam för endast seriösa svar. Tack! :)


    Varför undrar du om det går att röka rosmarin?
  • Äldre 22 Jul 22:57
    #2
    Flizus skrev 2014-07-22 22:49:42 följande:

    Varför undrar du om det går att röka rosmarin?


    Mest nyfiken, och hörde av en kompis att han hade rökt rosmarin, timjan osv. Undrar mest om det är farligt o så. Skulle vilja testa skulle jag. Men inte hålla på o röka som man röker cigaretter...
  • Flizus
    Äldre 22 Jul 23:09
    #3
    Sattez skrev 2014-07-22 22:57:32 följande:
    Mest nyfiken, och hörde av en kompis att han hade rökt rosmarin, timjan osv. Undrar mest om det är farligt o så. Skulle vilja testa skulle jag. Men inte hålla på o röka som man röker cigaretter...
    Jag har aldrig hört talas om att röka rosmarin men jag kommer ihåg att någon slags örtcigarett saluförts. Jag tror att det är möjligt att röka de flesta torkade örter, men det är nog inte särskilt nyttigt. Att inhalera rök låter låter enbart dumt och skadligt.
  • Anonym (G)
    Äldre 22 Jul 23:19
    #4

    Jag har rökt örtcigaretter och de är väldigt äckliga.

    Vet dock inte vilka örter fanns i dem.

    ( jag var tvungen på grund av en filminspelning )

  • Flizus
    Äldre 22 Jul 23:28
    #5
    Anonym (G) skrev 2014-07-22 23:19:11 följande:

    Jag har rökt örtcigaretter och de är väldigt äckliga.

    Vet dock inte vilka örter fanns i dem.

    ( jag var tvungen på grund av en filminspelning )


    Om jag skulle röka (vilket jag inte ska) skulle jag välja vanliga cigaretter som faktiskt ger någon slags effekt. Att röka örter begriper jag inte vad det ska vara bra för. Kan du förklara varför du vill prova att röka rosmarin?
  • Anonym (som pizzae­ftersm­ak)
    Äldre 22 Jul 23:31
    #6
    Sattez skrev 2014-07-22 22:47:36 följande:

    Tja!
    Kan börja med att säga att jag inte riktigt vet vart jag ska lägga tråden så ber om ursäkt för det.

    Men min fråga är om man kan röka rosmarin? Alltså röka det i en vanlig tom cigarett hylsa med filter.
    Är det farligt? Finns det några större risker jämfört med vanliga cigaretter?
    Vad kan man mer röka i hemmet?

    Tacksam för endast seriösa svar. Tack! :)


    har gjort på pizzakrydda en gång, mycket gott. kan tänka mig att det är liknande med alla torkade örter.. bara mer eller mindre välsmakande
  • Anonym (G)
    Äldre 23 Jul 00:32
    #7
    Flizus skrev 2014-07-22 23:28:22 följande:

    Om jag skulle röka (vilket jag inte ska) skulle jag välja vanliga cigaretter som faktiskt ger någon slags effekt. Att röka örter begriper jag inte vad det ska vara bra för. Kan du förklara varför du vill prova att röka rosmarin?


    Jag var tvungen att röka , och de riktiga cigaretterna luktar värre enligt mig. Nån " effekt" var jag inte intresserad av.

    Men privat ser jag inte grejen med att röka alls. Jag vill inte röka rosmarin heller.
Svar på tråden Kan man röka rosmarin?