• officialgirlchapter

    Snåla/Fattiga föräldrar?

    Mina föräldrar har sedan jag minns varit riktigt snåla och verkligen försökt spara på allt så mycket det går, och jag kan knappt stå ut mer.

    Ett exempel visas i när man öppnar kylen hemma hos oss, den är alltid halv tomt och innehåller inte något gott som man kan äta när man är sugen, utan bara råvaror som är billiga och som man måste ha som t.ex mjölk, bröd och ägg.
    Jag och min syster kan drömma om att få t.ex saft & snacks, för det vägrar dem köpa in eftersom det enligt dem är "onyttigt", förutom om det är sänkt pris på det förstås.

    En annan sak som jag haft riktigt svårt med är pengar.
    Jag får inte mitt barnbidrag och månadspengen kommer och går.
    Mitt hjärta brister när jag ser på andra kompisar som får pengar genom att fråga, medan jag måste sälja mina ägodelar som t.ex mina skor som jag sålde till min mamma för 50kronor för att kunna ha råd att gå och fika ute med en kompis.

    Jag själv avskyr mina föräldrar och deras sätt och leva och har själv bestämt att jag ska bryta kontakten så fort jag fyller 18 och flyttar ut.

    Vad tycker ni? Är detta normalt eller är det bara jag som har för höga krav?
  • Svar på tråden Snåla/Fattiga föräldrar?
  • officialgirlchapter
    Malima skrev 2014-07-23 00:05:58 följande:

    Om det är snålt eller inte beror väl på vad de har för ekonomi själva!


    dem har tillräckligt för att kunna ge mig 100kr till att kunna gå ut nån gång men dem vägrar, det har gått så långt att det är jag som måste betala för underhållet om vi ska göra något kul som t.ex ta färjan eller gå på restaurang
  • sextiotalist

    De flesta får inte barnbidraget förrän det blir studiebidrag.
    De kanske inte har det så fett dina föräldrar, så de måste dra in på det som inte är viktigt.

    Men skaffa dig ett sommarjobb, du kan kolla av om folk behöver hjälp med gräsklippning, hundvakt, barnvakt, hjälp med att handla.
    Då får du egna pengar som du kan göra vad du vill med.

    Och en sak till, man måste inte äta något bara för att man blir sugen på något.

  • sextiotalist

    Fast sälja din skor till din mamma för att du ska kunna fika, nja, där gick gränsen.

    Men som jag skrev, leta efter småjobb och då kan du ha till nöje för det. Sedan ska du självklart inte betala om ni går ut och gör något roligt.

  • Gizmo

    Ja, dina föräldrar verkar ju lite snåla. Att du måste sälja dina skor för att gå och fika är skandal! Demon

    Skaffa ett extra arbete! Då får du ju egna pengar som bara du bestämmer över.

  • garib

    Hur många syskon har du? Kanske de sparar till något speciellt eller bostaden kostar mycket? Som sagt,försök skaffa ett extrajobb.

Svar på tråden Snåla/Fattiga föräldrar?