• ametisten

    Bobby car

    Hej,

    Tänkte köpa en Bobby car, men insåg att det fanns "sjuttioelva" varianter.
    Vad skiljer dessa åt? Vilken är den senaste varianten? Men kanske främst - vilken bil har de mest tystgående däcken (vill ju inte bli osams med grannarna under...)?

    www.pinkorblue.se/Lek-Laer/Utomhuslek/BIG-Bobby-Car-Fulda-Svart-med-tystgaaende-hjul.html

    www.pinkorblue.se/Lek-Laer/Utomhuslek/BIG-New-Bobby-Car-blaa-med-tystgaaende-hjul.html

    www.pinkorblue.se/Lek-Laer/AAkfordon/Bobby-Car/BIG-New-Bobby-Car-RB1-med-tystgaaende-hjul.html

    Tack!

  • Svar på tråden Bobby car
  • MammasPojke13
    ametisten skrev 2014-07-23 00:02:26 följande:

    Hej,

    Tänkte köpa en Bobby car, men insåg att det fanns "sjuttioelva" varianter.
    Vad skiljer dessa åt? Vilken är den senaste varianten? Men kanske främst - vilken bil har de mest tystgående däcken (vill ju inte bli osams med grannarna under...)?

    www.pinkorblue.se/Lek-Laer/Utomhuslek/BIG-Bobby-Car-Fulda-Svart-med-tystgaaende-hjul.html

    www.pinkorblue.se/Lek-Laer/Utomhuslek/BIG-New-Bobby-Car-blaa-med-tystgaaende-hjul.html

    www.pinkorblue.se/Lek-Laer/AAkfordon/Bobby-Car/BIG-New-Bobby-Car-RB1-med-tystgaaende-hjul.html

    Tack!


    Alla dem är likadana men med olika färg..
  • ametisten

    Men det verkar åtminstånde vara olika hjul, och jag köper gärna de med den som har de mest tystgående.

    Och två av dem allas "new bobby car"....

  • MammasPojke13
    ametisten skrev 2014-07-23 08:56:13 följande:

    Men det verkar åtminstånde vara olika hjul, och jag köper gärna de med den som har de mest tystgående.

    Och två av dem allas "new bobby car"....


    Vad är du för mamma? Låt ungen höras!! Klagar grannarna så be dem flytta ut i skogen... Jösses.. Antar att ditt barn inte får busa och skratta högt utomhus heller då? Stackars barn!!
  • Liten ekorre
    MammasPojke13 skrev 2014-07-23 09:42:49 följande:
    Vad är du för mamma? Låt ungen höras!! Klagar grannarna så be dem flytta ut i skogen... Jösses.. Antar att ditt barn inte får busa och skratta högt utomhus heller då? Stackars barn!!
    Vad är du för granne? Man kan iallafall vidta vissa åtgärder för att begränsa hur mycket ens barn stör. Tex matta där barnet bygger med klossar och att ta bort ljudleksaker innan 9 på morgonen.
  • MammasPojke13
    Liten ekorre skrev 2014-07-23 09:49:12 följande:
    Vad är du för granne? Man kan iallafall vidta vissa åtgärder för att begränsa hur mycket ens barn stör. Tex matta där barnet bygger med klossar och att ta bort ljudleksaker innan 9 på morgonen.
    Jag är en granne och mamma som låter mitt barn få vara just barn!
  • MammasPojke13

    Kan även tillägga att här är det fullt ös från sju på morgonen. Då är det bus och lek och jag passar även på att dammsuga/städa då när barnen sköter sig själva för att sen kunna umgås med dem hela dagen.

  • ametisten

    Lustigt att man alltid ska få svar som inte hör till frågan... Det finns garanterat massa uppfattningar om hur högljudda barn får vara. Jag låter mitt barn leka efter eget huvud, men jag tänker samtidigt göra en insats för mina grannar genom att köpa en Bobby car med de hjul som stör minst. Mitt barn kommer ju leka lika mycket med bilen oavsett ljud/hjul, så jag förstår inte relevansen av inlägget från MammasPojke13...

    Så till frågan istället, är det någon i detta forum som vet skillnaden på de bilar jag klistrat in länkar till i min fråga överst i detta inlägg?

  • Tessa76

    Använd bilen utomhus så lär ju inte grannen klaga!
    När vi bodde i lägenhet (innan vi hade egna barn), var det en familj i lgh ovanför som lät sina barn åka bobycar när de vaknade kl 06.00 på morgonen!! Det lät väldigt högt vill jag lova o det hade nog inte spelat någon som helst roll vilka hjul den haft.

  • Tessa76

    Det jag dock vet efter attjag nu HAR egna barn är att vissa bobycars har lite "bredare" däck vilket gör det svårare för ex en 1-åring att komma åt osparkasig frammåt. Vetflera som varit tvugna att byta hjul, alt väntat ytterligare ett par månader innan barnet varit stor nog att anv sin bil.
    Jag skulle därför rekkomendera den som heter typ Big bobby car Classic. Vet inte hur man länkar fr telefonen men du borde kunna söka..

  • fiffiobella

    Förrestem så tråkigt med påhoppare, ser ofta dessa neggo-mammor som kommenterar taskigt i olika trådar. Inget att bry sig om, Ametisten. Klart att man kan försöka respektera sina grannar så gott det går och samtigt erbjuda sina barn det bästa man kan.

    Inte behöver man väl börja dammsuga kl 7 på morgonen, välja de mest högljudda hjulen på Bobbybilen och kanske även låta sina tonåringar spela hög musik sena vardagkvällar för att vara en bra mamma. ;)

Svar på tråden Bobby car