• Genta

    Albanska Namn

    Det är så svårt att hitta namn, någon som har någon/några albanska flicknamn?
    Som även passar här i Sverige?

  • Svar på tråden Albanska Namn
  • zemer

    Humm.. :) Lorissa, Gjyla, Shpresa, Besa, Leona, Amela, Albana, Jeta, Alea, Liridona.. ja vad finns det mer?

    Vi döpte dottern till Lea, inget albanskt namn, men funkar både här och där nere :)

  • Ladulås
    zemer skrev 2014-07-23 02:10:40 följande:

    Humm.. :) Lorissa, Gjyla, Shpresa, Besa, Leona, Amela, Albana, Jeta, Alea, Liridona.. ja vad finns det mer?

    Vi döpte dottern till Lea, inget albanskt namn, men funkar både här och där nere :)


    Skulle dessa namn passa in bland svenska namn menar du?

    Haha. "Heter du Albana? Oj, ursvensk eller?"

    Döp dottern till Cecilia så är biffen avklarad.
  • zemer

    Hon bad om tips på ALBANSKA namn, som också funkar i Sverige (alltså att folk kan uttala dom främst). Så har du ingenting att tillföra inom det så förstår jag inte varför du svarar överhuvudtaget.

  • Tokfrans
    zemer skrev 2014-07-23 02:37:09 följande:

    Hon bad om tips på ALBANSKA namn, som också funkar i Sverige (alltså att folk kan uttala dom främst). Så har du ingenting att tillföra inom det så förstår jag inte varför du svarar överhuvudtaget.


  • fluu

    Varför inte Vera som enligt vissa kommer från ett albanskt ord för sommar?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Lite annat som känns hyfsat gångbart i Sverige:


    Besa
    Dardana(känner en albansk Dardane och inget konstigt uttal där inte)
    Elira
    Flori
    Valmira


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • hernameispekka

    Har använt google då jag har noll koll på albanska namn. Så om det är helt åt skogen ursäktar jag. Men här kommer förslag på albanska namn som låter bra i min mun på svenska.

    Adelina
    Altea
    Leonora
    Miranda
    Sara
    Sindi
    Ariana
    Irma
    Lena
    Tereza
    Vera

  • fluu
    hernameispekka skrev 2014-07-25 17:16:30 följande:
    Har använt google då jag har noll koll på albanska namn. Så om det är helt åt skogen ursäktar jag. Men här kommer förslag på albanska namn som låter bra i min mun på svenska.

    Altea
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Albanska Namn