• pmt

    frun kan inte/ vill inte ha sex . vad göres ?

    ja då var det färdigt sexat i det här förhållandet känns det så som. vi är 33 bara.... 10 år ihop. tjejen efter graviditeten och en tid innan ville inte ha sex lika ofta som mig....jag vill gärna ha 2-3 ggr vecka....och hon påstår att hon inte vill ha mer än 1-2 ggr..hällst 1 gång. en del folk siftar på graviditeten men nu är grabben 4 och det händer fortfarande att hon inte vill ligga alls på 2 veckor.  tråkigt att man ska tjata till sig sex .  har försökt olika saker men utan resultat. kommer man fram spontant funkar inte, planera innan går alldrig då hon hinner ångra sig och skjuta upp till "imrgon" och imorgon blir tidigast efter imorgon mm..  ska man ge upp och vänstra för att få till det eller ska man ha så tills man dör ? vad tycker ni ? ps. var finns sugna tjejer/ mammor annars ? kåta kvinnor som behöver sex i vardagen ....några bra ställen ?

  • Svar på tråden frun kan inte/ vill inte ha sex . vad göres ?
  • Anonym (clara)

    Du får väl se till att vara sexigare helt enkelt.

  • pmt

    glömde skriva att jag jobbar mycket.....bara för att hon har alldrig orkat göra det under alla år som vi är ihop . ja kanske 1-2 år. sen var det bara data spel och filmer , böcker på dagarna. visst hon hinner med shopping mm. laga mat då och då. men ändå ?

  • Anonym (clara)

    Var lite sexigare så händer det nog något.

  • Anonym (suck)

    Har ni pratat om det? På riktigt alltså.

    Vi har lite samma problem hemma. Min man har gärna sex 1 gång om dagen om han får, men minst 2-3 gånger i veckan.
    Men sen vi fick får dotter för 2 år sedan så känner jag i stort sätt ingen sexlust. Har dessutom väldigt skära slemhinnor sen graviditeten så det gör oftast ont. Krävs mycket förarbete och glidmedel för att det i alla fall ska bli lite skönt.
    Mina muskler där nere funkar som dom ska, men pga av att slemhinnorna är så tunna så blir det i mellan åt små infektioner som gör att jag inte kan hålla helt tätt. Har dessutom flytningar varje dag. Så man känner sig inte jätte fresh.
    Jag önskar mer än någonting annat att jag ville ha sex, att jag hade lust och att det inte gjorde ont. Men så är det tyvärr inte.
    Jag mår skit över det. Jag vill göra min man lycklig. Och är så klart rädd att han tillslut ska leta efter det han inte får hemma någon annanstans.
    Men det är inte mitt fel att sexlusten försvann, att det gör ont, att jag läcker. Jag kan inte göra någonting åt det. Jag födde vårt barn.

  • pmt

    hmm enl tjejer jag möter på jobbet och på stan så skulle jag kunna få komma till nästan varje mus (hihi) men jag har alldrig nyttjat möjligheter jag fick. så hellt osexigt är man väl inte när tjejer själva raggar på mig.  var uppraggat flera gånger men gick hem istället.

  • pmt

    har hört olika teorier om att hormoner kan strula .....kan det vara så ?

  • Anonym (ansvar)
    Anonym (suck) skrev 2014-07-23 02:52:56 följande:

    Men det är inte mitt fel att sexlusten försvann, att det gör ont, att jag läcker. Jag kan inte göra någonting åt det. Jag födde vårt barn.


    Nej, det är absolut inte ditt fel att det blev så. Men det är ditt ansvar att se över din egen situation. Vill du få tillbaka allt du hade innan barnet duger det inte att sitta hemma och tycka synd om sig själv. Då får man söka doktor för att se över vad som är fel "där nere". Det kan inte din man göra åt dig.

    Hans uppgift är att visa förståelse för dina problem! Men om du visar att du försöker göra något åt detta problem kommer hans förståelse bli mycket större.
  • Anonym (suck)
    Anonym (ansvar) skrev 2014-07-23 03:51:36 följande:

    Nej, det är absolut inte ditt fel att det blev så. Men det är ditt ansvar att se över din egen situation. Vill du få tillbaka allt du hade innan barnet duger det inte att sitta hemma och tycka synd om sig själv. Då får man söka doktor för att se över vad som är fel "där nere". Det kan inte din man göra åt dig.

    Hans uppgift är att visa förståelse för dina problem! Men om du visar att du försöker göra något åt detta problem kommer hans förståelse bli mycket större.


    Jag tycker verkligen inte synd om mig själv. Och jag har vart hos läkare, 4 gånger. Allt ser bra och normalt ut. Bara sköra och tunna slemhinnor, provat olika tabletter men inget hjälper märkbart.

    Tiden (2år) har gjort smärtan lite bättre, men resten av problem kvar står. Min man förstår till viss del, men blir ju ändå jobbigt för honom då hans sexlust och hans behov inte förändrats.
Svar på tråden frun kan inte/ vill inte ha sex . vad göres ?