• VivaLaVida

    Kylskåpet öppet under natten - vad gör jag?

    Hej,

    Vaknade för en halvtimme sen och såg att kylskåpet stod öppet. Det har alltså varit öppet sen igår kväll och jag är nojjig. Vad gör jag? Det är ju rötmånad och jag är gravid men ja, rekommendationer?

  • Svar på tråden Kylskåpet öppet under natten - vad gör jag?
  • Eleonor01
    VivaLaVida skrev 2014-07-23 06:33:58 följande:

    Hej,

    Vaknade för en halvtimme sen och såg att kylskåpet stod öppet. Det har alltså varit öppet sen igår kväll och jag är nojjig. Vad gör jag? Det är ju rötmånad och jag är gravid men ja, rekommendationer?


    Jag hade kastat allt utom burkar m sylt å ketchup. Va det varmt i skåpet eller har det bara stått på glänt? Att du e gravid spelar väl ingen roll
  • Eleonor01
    VivaLaVida skrev 2014-07-23 08:19:58 följande:

    Oki! Nä jag menar att jag väl är extra känslig mot bakterier och så?


    Snarare tvärtom
  • Limaliie

    Hade också slängt allt utom ketchup,sylt och liknande som håller även i "rumstemperatur" Glad

    var med om samma sak för nån månad sen, skitirriterande men vad gör man Obestämd

  • VivaLaVida
    Eleonor01 skrev 2014-07-23 13:11:59 följande:
    Snarare tvärtom
    Varför står det då att gravida tillhör en känslig grupp på Livsmedelsverkets hemsida?
  • VivaLaVida
    Eleonor01 skrev 2014-07-23 07:48:37 följande:
    Jag hade kastat allt utom burkar m sylt å ketchup. Va det varmt i skåpet eller har det bara stått på glänt? Att du e gravid spelar väl ingen roll
    Glömde svara på din fråga såg jag! Det stod på glänt, ca en decimeter öppet.
  • VivaLaVida
    Limaliie skrev 2014-07-23 19:38:07 följande:

    Hur gjorde ni sen då? Slängde ni nått?


    Jag har inte vågat äta av det men väntar med bedömningen till mannen kommer hem så får han lukta lite. Mitt luktsinne är inte att lita på ;)
  • Annelie 76

    Jag hade för det första stängt kylskåpet, sen hade jag smakat och luktat på tex mjölk för att kolla om det blivit dåligt och slängt charkvaror. Ost borde klara sig ganska bra och ägg klarar sig definitivt. Som gravid har man ofta bättre smak och luktsinne så man märker definitivt om nåt är dåligt.

  • Limaliie
    VivaLaVida skrev 2014-07-23 19:41:08 följande:
    Jag har inte vågat äta av det men väntar med bedömningen till mannen kommer hem så får han lukta lite. Mitt luktsinne är inte att lita på ;)
    Oki
  • VivaLaVida
    Annelie 76 skrev 2014-07-23 19:42:59 följande:

    Jag hade för det första stängt kylskåpet, sen hade jag smakat och luktat på tex mjölk för att kolla om det blivit dåligt och slängt charkvaror. Ost borde klara sig ganska bra och ägg klarar sig definitivt. Som gravid har man ofta bättre smak och luktsinne så man märker definitivt om nåt är dåligt.


    Ja, det är ungefär de tips jag fått idag. Vad tror du om oöppnade förpackningar med köttfärs som var nyinköpta och inte ser dåliga ut? 

    Jo, jag vet men är täppt så att lukta går sådär Glad
Svar på tråden Kylskåpet öppet under natten - vad gör jag?