• ghosten

    turkiet slutet på september?

    sitter och kollar resor i slutet på september. Är det turkiet eller cypern som gäller vid den tidpunkten om man vill ha lite värme o bad. Hade kollat in sevens sea (side)
    innan magsjukan kom till det hotellet. Hade ni vågat boka till det hotellet är ju ändå 2 månader tills de är dags att åka. har 2 barn 7/10 som verkligen vill dit.

  • Svar på tråden turkiet slutet på september?
  • MrsC74
    ghosten skrev 2014-07-23 08:24:30 följande:

    sitter och kollar resor i slutet på september. Är det turkiet eller cypern som gäller vid den tidpunkten om man vill ha lite värme o bad. Hade kollat in sevens sea (side)
    innan magsjukan kom till det hotellet. Hade ni vågat boka till det hotellet är ju ändå 2 månader tills de är dags att åka. har 2 barn 7/10 som verkligen vill dit.


    Brukar vara jätteskönt väder i Turkiet då. Angående hotellet hade nog inte jag bokar det men kontrollen lär ju vara bättre än någonsin.

    Har missat magsjuka där. Var det nyligen ?
  • ghosten

    ja de är ju stora rubriker i aftonbladet att resebolaget tvingar familj åka fast magsjukan va väl ett 50tal som va sjuka. de har gjort kontroll prover och kan inte hitta smitto orsak.

  • MrsC74

    Hade valt annat hotell då. Finns ju mängder med hotel. Seaven seas tycker jag ligger för lång bort från Side centrum oxå.

  • ymmmi

    Man ska knge boka all inklusive när man är utomlands. För då blir man sjuk helt enkelt.

  • ghosten

    har varit på 7st resor senatse åren med barnen alla al inclusive och inte en enda gång har vi blivit sjuka så de stämmer inte riktigt.

  • MrsC74

    Visst är risken större med allt mat som ligger framme att bli magsjuk men det är fortfarande få gånger en magsjuka bryter ut om man tänker på alla AI hotell som finns.

    Jag gillar inte konceptet alla. Tycker man missar massor av god mat och härliga restauranger. Men alla är olika.

  • ghosten

    du har rätt att man missar den goda maten som kan serveras på restauranger men mina barn är kräsna med maten och äter sig inte mätta så för deras skull har vi det.  Blir för dyrt med att gå på restuarnag och betala full middag för dom de äter typ 3 pommes och en liten köttbit och sedan komma 2 timmar senare och säga att dom är hungriga. hade dom inte vart så kräsna så hade vi inte tagit det. det är bra att de finns mat till dom under hela dagen som dom kan ta. vi brukar alltid äta direkt när de olika buffeerna öppnar så allt är fräscht lurigt att komma 2 timmar senare när vissa saker legat framme. sen brukar de finnas hamburgare o lite annan snabb mat som dom lagar på beställning.

  • ghosten

    sen är de inget som säger att man måste äta varje kväll på hotelet vi brukar gå ut några kvällar och äta.

  • MrsC74
    ghosten skrev 2014-07-23 10:06:03 följande:

    du har rätt att man missar den goda maten som kan serveras på restauranger men mina barn är kräsna med maten och äter sig inte mätta så för deras skull har vi det.  Blir för dyrt med att gå på restuarnag och betala full middag för dom de äter typ 3 pommes och en liten köttbit och sedan komma 2 timmar senare och säga att dom är hungriga. hade dom inte vart så kräsna så hade vi inte tagit det. det är bra att de finns mat till dom under hela dagen som dom kan ta. vi brukar alltid äta direkt när de olika buffeerna öppnar så allt är fräscht lurigt att komma 2 timmar senare när vissa saker legat framme. sen brukar de finnas hamburgare o lite annan snabb mat som dom lagar på beställning.


    Exakt. För en del passar det och för en del inte alls. Sunwing har två bra hotell i Side. Kolla in dessa.
  • ghosten

    tyvär är jag låst till fritidsresor gifte mig för 2 veckor sedan och fick en massa presentkort som vi tänkte använda. 

Svar på tråden turkiet slutet på september?