• Dinglande kotten

    okay att lukta 3åring mellan benen?

    Tycker du det är okay att lukta sin treåring i de nedre regionerna (utan kontakt) för att känna om det är rent?

    Vill minnas att kompisens mamma gjorde det när jag sov över som treåring.

  • Svar på tråden okay att lukta 3åring mellan benen?
  • Anonym (Titta)

    Öh nej. Att se efter är inga som helst konstigheter, där kan det inkludera beröring om barnet självt inte förmås att kunna göra det åt en. Men att lukta/smaka eller beröra över onödiga gränser är inte "normalt" i mina ögon.

  • Anonym (Pp)
    Anonym (Titta) skrev 2014-07-23 12:15:45 följande:

    Öh nej. Att se efter är inga som helst konstigheter, där kan det inkludera beröring om barnet självt inte förmås att kunna göra det åt en. Men att lukta/smaka eller beröra över onödiga gränser är inte "normalt" i mina ögon.


    Smaka skrev inte TS! Lukta är en sak, kan väl vara ok tycker jag...fast bättre att tvätta ändå utan att lukta. 3-åringar går på toaletten själv ibland och det är inte superrent alls.

    Eftersom TS inte skrev smaka!!! Så...
  • FIame

    Helt okej, kan vara viktigt att veta om det luktar i bedömningssyfte.

  • Anonym (Praktikant då)

    Jag vet en förskolefröken som kollade barns blöjor helt publikt. Kände utanpå blöjan. Luktade Även på den 5-åring som hade blöja för att hon hade problem med inkontinens. Hon fick sluta.

  • Anonym (ok)
    Anonym (Praktikant då) skrev 2014-07-23 13:45:26 följande:

    Jag vet en förskolefröken som kollade barns blöjor helt publikt. Kände utanpå blöjan. Luktade Även på den 5-åring som hade blöja för att hon hade problem med inkontinens. Hon fick sluta.


    Men ts skriver ju inget om att gå och lukta random dagisbarn i underlivet ute bland folk?! Snacka om att inte hålla sig till ts.

    Ja jag tycker det är helt ok att en vårdnadshavare luktar om det kan anses nödvändigt i bedömningssyfte som om det kan vara ex en infektion eller liknande på gång. För det behöver man inte köra in näsan, utan man känner ju en bit ifrån i så fall. Tycker dock inte pedagoger och andra barnvakter ska göra det. Ofta känner man ju bara man tar av blöjan om barnet luktar och använder barnet inte blöja finns det ingen anledning för andra än vårdnadshavare att kontrollera hygienen. Tycker andra att de luktar så meddela föräldern eller motsvarande saken istället.
  • Anonym (Titta)
    Anonym (Pp) skrev 2014-07-23 12:41:15 följande:
    Smaka skrev inte TS! Lukta är en sak, kan väl vara ok tycker jag...fast bättre att tvätta ändå utan att lukta. 3-åringar går på toaletten själv ibland och det är inte superrent alls.

    Eftersom TS inte skrev smaka!!! Så...
    Jisses, lugna ner dig människa. Kan du berätta för mig vart jag påstod att TS skrivit någonting om att smaka? 

    Trodde väl inte det. Om du läser nogrannare och lär dig läsa mellan raderna och slutar ta allting så bokstavligt, så skulle du förstå att jag drog en parallel. TS frågade om att lukta, ja. Då skrev jag att jag aldrig skulle kunna lukta, smaka eller liknande då det är väldigt fel i mina ögon. Anledningen till att jag skrev smaka, var för att ge TS en förståelse kring hur jag ser på att lukta. Smaka = (lika fel som) lukta. Förstår du bättre nu kanske? 

    Tagga ner innan du ger dig själv en hjärtattack.... 
  • Anonym (Pp)
    Anonym (Titta) skrev 2014-07-23 17:39:24 följande:
    Jisses, lugna ner dig människa. Kan du berätta för mig vart jag påstod att TS skrivit någonting om att smaka? 

    Trodde väl inte det. Om du läser nogrannare och lär dig läsa mellan raderna och slutar ta allting så bokstavligt, så skulle du förstå att jag drog en parallel. TS frågade om att lukta, ja. Då skrev jag att jag aldrig skulle kunna lukta, smaka eller liknande då det är väldigt fel i mina ögon. Anledningen till att jag skrev smaka, var för att ge TS en förståelse kring hur jag ser på att lukta. Smaka = (lika fel som) lukta. Förstår du bättre nu kanske? 

    Tagga ner innan du ger dig själv en hjärtattack.... 
    Hm, jag har inte varit uppjagad alls. Kanske för mycket utropstecken...

    Iaf.

    Att lukta och smaka är ju två olika saker. Som människa borde du ju veta det. Eller?Lukta med näsan utan att röra vid. Smaka, ta något i munnen. Eh, eller, hur fungerar du egentligen?
  • Anonym (Titta)
    Anonym (Pp) skrev 2014-07-23 17:57:37 följande:
    Hm, jag har inte varit uppjagad alls. Kanske för mycket utropstecken...

    Iaf.

    Att lukta och smaka är ju två olika saker. Som människa borde du ju veta det. Eller?Lukta med näsan utan att röra vid. Smaka, ta något i munnen. Eh, eller, hur fungerar du egentligen?
    men asså hahahahhahahahaha! är du på riktigt!? Skrattande VART skrev jag och påstod att smaka och lukta är samma sak!? Shit, du kan inte vara gammal med din menatlitet... som sagt, jag drog en paralleeeeeel. Sök på google om du inte vet vad det är. Det betyder att för mig så är lukta LIKA (INTE SAMMA, LIIIIIIIIIIIIIIIIIKA) äckligt som att smaka! Förstår du bättre NU då? 

    Jisses. Som sagt, sluta ta allt så bokstavligt
  • Anonym (Cajsa)
    Anonym (Titta) skrev 2014-07-23 17:39:24 följande:

    Jisses, lugna ner dig människa. Kan du berätta för mig vart jag påstod att TS skrivit någonting om att smaka? 

    Trodde väl inte det. Om du läser nogrannare och lär dig läsa mellan raderna och slutar ta allting så bokstavligt, så skulle du förstå att jag drog en parallel. TS frågade om att lukta, ja. Då skrev jag att jag aldrig skulle kunna lukta, smaka eller liknande då det är väldigt fel i mina ögon. Anledningen till att jag skrev smaka, var för att ge TS en förståelse kring hur jag ser på att lukta. Smaka = (lika fel som) lukta. Förstår du bättre nu kanske? 

    Tagga ner innan du ger dig själv en hjärtattack.... 


    Eller så kanske du ska ta och tagga ner ;) Inget konstigt med hennes kommentar. Ta det lite lugnt!
  • Ellindra
    Anonym (Titta) skrev 2014-07-23 17:39:24 följande:

    Jisses, lugna ner dig människa. Kan du berätta för mig vart jag påstod att TS skrivit någonting om att smaka? 

    Trodde väl inte det. Om du läser nogrannare och lär dig läsa mellan raderna och slutar ta allting så bokstavligt, så skulle du förstå att jag drog en parallel. TS frågade om att lukta, ja. Då skrev jag att jag aldrig skulle kunna lukta, smaka eller liknande då det är väldigt fel i mina ögon. Anledningen till att jag skrev smaka, var för att ge TS en förståelse kring hur jag ser på att lukta. Smaka = (lika fel som) lukta. Förstår du bättre nu kanske? 

    Tagga ner innan du ger dig själv en hjärtattack.... 


    Eller så kanske du ska ta och tagga ner ;) Inget konstigt med hennes kommentar. Ta det lite lugnt!
    Anonym (Titta) skrev 2014-07-23 18:13:38 följande:

    men asså hahahahhahahahaha! är du på riktigt!?  VART skrev jag och påstod att smaka och lukta är samma sak!? Shit, du kan inte vara gammal med din menatlitet... som sagt, jag drog en paralleeeeeel. Sök på google om du inte vet vad det är. Det betyder att för mig så är lukta LIKA (INTE SAMMA, LIIIIIIIIIIIIIIIIIKA) äckligt som att smaka! Förstår du bättre NU då? 

    Jisses. Som sagt, sluta ta allt så bokstavligt. 


    Oj, hur mår du egentligen?
  • Anonym (Pp)
    Anonym (Titta) skrev 2014-07-23 18:13:38 följande:
    men asså hahahahhahahahaha! är du på riktigt!? Skrattande VART skrev jag och påstod att smaka och lukta är samma sak!? Shit, du kan inte vara gammal med din menatlitet... som sagt, jag drog en paralleeeeeel. Sök på google om du inte vet vad det är. Det betyder att för mig så är lukta LIKA (INTE SAMMA, LIIIIIIIIIIIIIIIIIKA) äckligt som att smaka! Förstår du bättre NU då? 

    Jisses. Som sagt, sluta ta allt så bokstavligt. 
    Ha, ha. Säkert minst 15 år äldre än du!

    Kan nästan säga att, man kan INTE dra den parallellen i detta fallet. Fortfarande inte samma sak lilla du. Undrar vem det är som ska tagga ner, du trycker för lääääänge på tangenterna.
Svar på tråden okay att lukta 3åring mellan benen?