• Anonym (0000)
    Äldre 23 Jul 12:21
    4785 visningar
    13 svar
    13
    4785

    Längtar tillbaka till mitt gamla liv...

    Jag håller på att bli tokig, på riktigt!

    Jag var tillsammans med min bästa vän och vi har nog aldrig varit riktigt kära, men han är världens finaste


    och eftersom vi alltid haft det så bra, aldrig bråkat, varit snälla mot varandra och haft det roligt så har vi


    aldrig reflekterar att det är just det som var vårt problem, att vi bara var vänner. Vårt sexliv har alltid varit


    dött förutom precis i början av förhållandet? Tillsammans fick vi vår fina son som idag är 5 å. När vår son var


    2 år så blev jag störtförälskad i en annan man. Jag försökte tänka bort honom allt vad jag kunde med känslorna


    kom så starkt och jag har aldrig förut varit så kär. Gick till en terapeut som förklarade för mig att lever man


    i ett förhållande som bror och syster så kommer vår biologiska sexualitet behöva komma ut på något sätt och


    det är därför många är otrogna. Han sa att vi kommer inte hitta tillbaka till varandra i tv-soffan hemma utan


    att vi behöver något mer radiak at och tipsade mig att flytta isär. Skulle vi göra det så vet vi om vi kommer att


    sakna varandra, och gör vi inte det så var beslutet rätt att flytta isär innan vi var otrogna och sårade varandra


    och vår son skulle aldrig minnas att vi en gång bott ihop utan separationen skulle vara minst smärtsam för honom


    desto yngre han var. Och är det så att vi skulle sakna varandra så var det ju bara att flytta ihop igen och ingen är


    sårad och alla är lyckliga igen. Efter vår separation har vi aldrig rört vid varandra eller kännt en spänning som är


    mer än två vänner, tyvärr?


     


    Nu så här tre år senare så är det överförjävligt?


     


    Jag och min sons pappa är de bästa vännerna fortfarandre. vi är respektfulla, umgås mycket och har fortfarandre inte


    bråkat och det underlättar vår relation och samarbete med vår son. Vår son mår bra, men givetvis så saknar


    han den andra föräldern när den inte är där emellanåt. Jag är tillsammans med mannen jag blev så störtförälskad i


    och vi lever ett fint liv ihop. Han älskar min son och min son älskar honom. Relationen mellan mitt ex och nya fungerar


    och väldigt bra och vi umgås till och från på ett avslappnat sätt. Låter toppen, MEN jag håller på att längta ihjäl mig


    efter livet med min son. Klarar inte av vetskapen om att jag bara kommer att ha honom halva hans liv. HATAR det och


    har väldigt svårt att acceptera det. I min nya relationen så diskuterar vi och bråkar på ett konstruktivt sätt, vi kommer


    fram till lösningar och skriver inte på varandra. Saknar mitt ex och det lugna vi hade i vår relation. Hade jag trollat


    så hade jag trollat fram känslor till mitt ex. Drömmer om ett liv ihop med min son. Min nya man som jag är så kär i


    kan ge mig nya barn och ett nytt bra liv, men kan inte ge mig min son på heltid och den sorgen överskuggar kärleken


    till min nya och jag ser honom som den som förstörde mitt gamla liv. Vet att det inte är rättvist att tänka så men jag


    gör det? Dessa tankar upptar hela min vakna tid och jag vet inte vad jag ska göra. GÅ tillbaka till mitt ex, kämpa för


    det eller lära mig en läxa och inte göra om samma misstag igen med min nya. HJÄLP!!

  • Svar på tråden Längtar tillbaka till mitt gamla liv...
  • Anonym (skyll­a på andra)
    Äldre 23 Jul 13:29
    #1

    Eh...DU gör slut, DU hittar ny du är störtförälskad i, NU ångrar du dig och gör dessutom den nya mannen till syndabock för fel DU SJÄLV GJORT?!!! Vad säger man. Är du verkligen mogen att ha relationer överhuvudtaget? Det låter inte ut som du vet vad du vill, och du verkar ändra dig fram och tillbaka hela tiden. Du är medveten om att du "leker" med andra människors känslor också va? Du kommer dumpa ditt ex IGEN snart om du nu får för dig att vara i hop med honom för barnets skull. Väx upp och lär dig se konsekvenser INNAN du tar evt dumma beslut. Den enda du har att skylla på i det här är dig själv. Gör upp med dig själv först istället för att dra in andra stackars människor i det hela.

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Jul 13:49
    #2
    Anonym (skylla på andra) skrev 2014-07-23 13:29:27 följande:

    Eh...DU gör slut, DU hittar ny du är störtförälskad i, NU ångrar du dig och gör dessutom den nya mannen till syndabock för fel DU SJÄLV GJORT?!!! Vad säger man. Är du verkligen mogen att ha relationer överhuvudtaget? Det låter inte ut som du vet vad du vill, och du verkar ändra dig fram och tillbaka hela tiden. Du är medveten om att du "leker" med andra människors känslor också va? Du kommer dumpa ditt ex IGEN snart om du nu får för dig att vara i hop med honom för barnets skull. Väx upp och lär dig se konsekvenser INNAN du tar evt dumma beslut. Den enda du har att skylla på i det här är dig själv. Gör upp med dig själv först istället för att dra in andra stackars människor i det hela.


    På pricken. Finns inte så mycket mer att säga om det.
  • Äldre 23 Jul 14:22
    #3

    Tackar för svaren! Tror det är viktigt att tillägga att mitt ex och jag var väldigt överens om detta och att det var ett gemensamt beslut!

  • Anonym (?)
    Äldre 23 Jul 14:29
    #4

    Om ni var överens om att gå isär så varför tror du att möjligheten att gå till tillbaka till honom ens finns?

  • Anonym (Visse­vasse)
    Äldre 23 Jul 15:27
    #5

    värför är det så svårt för någon att förstå om män gjorde något fel eller tog fel beslut är 1000 gånger bättre att rätta till än leva sitt liv och älta om det. Det e svårt och förstår känslor hur dem fungerar. 

  • Anonym (...)
    Äldre 23 Jul 15:49
    #6
    Anonym (Vissevasse) skrev 2014-07-23 15:27:39 följande:

    värför är det så svårt för någon att förstå om män gjorde något fel eller tog fel beslut är 1000 gånger bättre att rätta till än leva sitt liv och älta om det. Det e svårt och förstår känslor hur dem fungerar. 


    Vill du tolka lite?
  • Äldre 23 Jul 16:59
    #7

    Ingen aning om han vill, bara det att han saknar det lika mycket som jag!

  • Anonym (Visse­vasse)
    Äldre 23 Jul 18:29
    #8

     helt enkl, följ din magkänsla! Det är du som vet bäst!

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 24 Jul 00:39
    #9

    Bo ihop med pappan som kompisar, kombo. Var ihop med din nya fast särbo. Är väl inte svårare än så? Vill du och den nya skaffa barn i framtiden så kan ni flytta ihop då och då kanske sonen är äldre så det känns lättare eller så kan ni bo i kollektiv med ditt ex och ev om han har någon ny.

  • Anonym (skyll­a på andra)
    Äldre 24 Jul 10:10
    #10
    Anonym (Tjej) skrev 2014-07-24 00:39:39 följande:

    Bo ihop med pappan som kompisar, kombo. Var ihop med din nya fast särbo. Är väl inte svårare än så? Vill du och den nya skaffa barn i framtiden så kan ni flytta ihop då och då kanske sonen är äldre så det känns lättare eller så kan ni bo i kollektiv med ditt ex och ev om han har någon ny.


    Ha ha, kul för hennes pojkvän att hon BOR i hop med exet? Vilken galning skulle gå med på det?
  • Anonym (Y)
    Äldre 24 Jul 10:14
    #11
    Anonym (skylla på andra) skrev 2014-07-24 10:10:08 följande:

    Ha ha, kul för hennes pojkvän att hon BOR i hop med exet? Vilken galning skulle gå med på det?


    Ja det finns nog många som skulle gå med på det. Va fan folk har hotwifes och cukcold, knullar i grupper o gifter sig med fem sex st..

    Så va fan, detta skulle vara lindrigt
  • mr me
    Äldre 24 Jul 10:19
    #12
    Anonym (skylla på andra) skrev 2014-07-23 13:29:27 följande:

    Eh...DU gör slut, DU hittar ny du är störtförälskad i, NU ångrar du dig och gör dessutom den nya mannen till syndabock för fel DU SJÄLV GJORT?!!! Vad säger man. Är du verkligen mogen att ha relationer överhuvudtaget? Det låter inte ut som du vet vad du vill, och du verkar ändra dig fram och tillbaka hela tiden. Du är medveten om att du "leker" med andra människors känslor också va? Du kommer dumpa ditt ex IGEN snart om du nu får för dig att vara i hop med honom för barnets skull. Väx upp och lär dig se konsekvenser INNAN du tar evt dumma beslut. Den enda du har att skylla på i det här är dig själv. Gör upp med dig själv först istället för att dra in andra stackars människor i det hela.


    Ibland läser man riktigt vettiga svar t.o.m på FL.

    Dags för kors i taket?
  • Äldre 29 Jul 20:28
    #13

    Jag tycker du främst verkar vilja gå tillbaka för att kunna vara med din son på heltid? Det är inte okej mot varken ditt ex eller ditt nuvarande.

    Du är inte ensam om att längta efter ditt barn, kanske är det den biten du borde lösa istället? Hur du ska tackla saknaden.

Svar på tråden Längtar tillbaka till mitt gamla liv...