• Anonym (badny­mf)
    Äldre 23 Jul 14:21
    18658 visningar
    298 svar
    298
    18658

    heltäckta på stranden

    Är på stranden med familjen. Fullt av badande i alla åldrar. Bryggan är mer eller mindre ockuperad av heltäckta människor med slöja. Även barnen har hellånga bomullspyjamas på sig. De badar inte men sitter där. De gör inget väsen av sig alls. Ändå känner jag mig illa till mods över den helinklädda skaran. Känns faktiskt fel att springa runt o bada när de sitter där och kollar. Känner ett växande obehag faktiskt.

    Efter ett tag kommer pappan och tar och tvångsbadar sonen på typ 4-5 år. Häller vatten på hans huvud upprepade gånger. Sonen får panik och gallskriker galet. Sen vrålar sonen i en hel evighet, alla kollar på dem, men föräldrarna vänder bara ryggen till honom! Han vrålar och vrålar och vrålar. Föräldrarna helt ignorerar honom. Obehagligt. Min son blir jätteupprörd och vill gå dit och trösta. Tror hela stranden glodde. Tillslut tar pappan sonen under armen o bär iväg med honom. Obehagligt.

    Vi kanske kunde ha muslimavdelningar där heltäckta kan vara på samma sätt som nudisterna har? Borde kännas bättre för alla.

  • Svar på tråden heltäckta på stranden
  • Fjäril­slarv
    Äldre 23 Jul 14:24
    #1

    Att de är heltäckta är en sak, och det är deras fria val, även om jag inte alls kan förstå hur man skulle stå ut med så mkt kläder på sig i värmen.

    Det andra är det här med tvångsbadandet och ignorerandet, det är inte alls ok, jag har faktiskt ringt till soc angående det, för det klassar jag som misshandel.

    det tredje är att de ockuperar bryggan och det tycker jag inte att man gör oavsett, bryggan ska användas till att ta sig till vattnet anser jag.

  • Äldre 23 Jul 14:27
    #2

    Vilken skymfning för dig.

    OT, dottertråd till "muslimsk tjej fick inte bada"?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (M)
    Äldre 23 Jul 14:28
    #3

    Min första tanke när du skrev att det borde finnas speciellt stränder för de med heltäckande kläder tänkte jag "självklart". Men jag tänkte ännu en gång, nej det ska det inte finnas. Vi ska inte känna obehag eller anpassa oss till något! Det är dom i heltäckande kläder som ska anpassa sig dit man kommer! Precis som vi fått göra om vi bodde i ett land där det var islam som var tron.

  • Anonym (A)
    Äldre 23 Jul 15:03
    #4
    Anonym (M) skrev 2014-07-23 14:28:47 följande:

    Min första tanke när du skrev att det borde finnas speciellt stränder för de med heltäckande kläder tänkte jag "självklart". Men jag tänkte ännu en gång, nej det ska det inte finnas. Vi ska inte känna obehag eller anpassa oss till något! Det är dom i heltäckande kläder som ska anpassa sig dit man kommer! Precis som vi fått göra om vi bodde i ett land där det var islam som var tron.


    Fast de har ju anpassat sig. I Sverige har vi inga klädregler, man måste inte ha badkläder på sig för att man är på stranden. Så de gör inte fel.
  • Äldre 23 Jul 15:18
    #5

    Bor i Malmö och ser ofta småflickor med slöja, har sett så små som 4-5åringar. Verkligen obehagligt. Det borde vara slöjförbud på barn under 18 år, så kan de själva bestämma när de är myndiga (även om de nog inte får bestämma det egentligen då föräldrarna trycker på).

    Sen för att hålla mig till ämnet är det verkligen ofräscht när de badar med alla dessa tyger :s

  • Anonym (Jasmi­n.)
    Äldre 23 Jul 15:18
    #6

    Hm haha vet inte vad jag ska säga är själv muslim men håller med dig ... Det var fel att stå där när de inte ska bada ! Dem kunde lika gärna sätta sig en bit bort ifall dem inte ska bada , angående våldet herregud typiskt alltså undra varför visa blir fuckta i huvudet när dem blir äldre tack Gud mina föräldrar inte är så men såg en blatte sist som skrek på sin son i gatan ( knulla din mamma vi får se när vi kommer hem ) han drog ihjäl honom från sonens kläder . Kaos är visa människor !

  • Äldre 23 Jul 15:19
    #7

    Är det deras fria val när det handlar om 4-åringar? Verkligen?


    Fjärilslarv skrev 2014-07-23 14:24:33 följande:

    Att de är heltäckta är en sak, och det är deras fria val, även om jag inte alls kan förstå hur man skulle stå ut med så mkt kläder på sig i värmen.

    Det andra är det här med tvångsbadandet och ignorerandet, det är inte alls ok, jag har faktiskt ringt till soc angående det, för det klassar jag som misshandel.

    det tredje är att de ockuperar bryggan och det tycker jag inte att man gör oavsett, bryggan ska användas till att ta sig till vattnet anser jag.


  • Anonym (No more Sverig­e)
    Äldre 23 Jul 15:25
    #8

    Swerabia 2014 välkomnar, ge det tio år så kan du tycka det är obehagligt, detta är bara början på helvetet.


     

  • Anonym (Nerd)
    Äldre 23 Jul 15:25
    #9
    Stackars barn skrev 2014-07-23 15:18:29 följande:

    Bor i Malmö och ser ofta småflickor med slöja, har sett så små som 4-5åringar. Verkligen obehagligt. Det borde vara slöjförbud på barn under 18 år, så kan de själva bestämma när de är myndiga (även om de nog inte får bestämma det egentligen då föräldrarna trycker på).

    Sen för att hålla mig till ämnet är det verkligen ofräscht när de badar med alla dessa tyger :s


    Du vet att fiskarna skiter i vattnet va?
    Fast det är klart - vad är väl lite skit mot ett regelbundet tvättat klädesplagg i vattnet.
  • Anonym (rädda­)
    Äldre 23 Jul 15:25
    #9

    Jag tycker så hemskt synd om SD-anhängares barn som inte får bajsa på toaletterna..

    Dom är rädda att bajset ska vara brunt

Svar på tråden heltäckta på stranden