• Anonym (TS)
    Äldre 23 Jul 14:21
    541 visningar
    18 svar
    18
    541

    nyplussad

    har precis plussat.. men när ringer man MVC  och vad säger man när man ringer.. detta är första barnet.. känner mig helt vilsen.. e inte ens säker på hur långt gången jag är..
    hjälp tack!

  • Svar på tråden nyplussad
  • Anonym (samma­)
    Äldre 23 Jul 14:31
    #1

    Hej TS
    det är exakt samma för mig. Har precis plussat och känner mig lost! :) Men härligt lost...
    Jag ska ringa Mvc idag och säga att jag fått ett plus och helt enkelt fråga dem vad som händer nu :)


    Grattis!

  • Bella 89
    Äldre 23 Jul 14:38
    #2

    Fick mitt plus igår. Andra gången det händer men första barnet. Ringde bm i morse och förklarade att jag fick plus igår och ville boka tid för inskrivning. Hon frågade om att jag dricker eller röker samt när senaste mensen var. Sen fick jag tid den 11 Augusti. Inga konstigheter. 

  • Äldre 23 Jul 16:12
    #3

    Ring bara och säg :Hej! Jag har precis fått reda på att jag är gravid. 
    Sedan frågar den som svarar lite saker.. Tex när sista mensen var, om du äter folsyra mm. Sen får du en tid för inskrivning :)

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 16:59
    #4

    Tack för hjälpen!

    Får ringa Mvc imorrn och prata med dom.. På det digitala testet stod det v2-3 men enligt sista mensens första dag är jag i v.6.. Vilket gäller?

  • Äldre 23 Jul 17:42
    #5
    Anonym (TS) skrev 2014-07-23 16:59:07 följande:

    Tack för hjälpen!

    Får ringa Mvc imorrn och prata med dom.. På det digitala testet stod det v2-3 men enligt sista mensens första dag är jag i v.6.. Vilket gäller?


    Kanske gör dom ett ultraljud för att se vilken vecka du är i :)


    Gjorde dom på mig iaf.


    Enligt mensen var jag i v 12. Enligt UL var jag i v 7 (sen ägglossning).

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 17:56
    #6
    Stjärnebo skrev 2014-07-23 17:42:19 följande:

    Kanske gör dom ett ultraljud för att se vilken vecka du är i :)

    Gjorde dom på mig iaf.

    Enligt mensen var jag i v 12. Enligt UL var jag i v 7 (sen ägglossning).


    Ok???? hade ju vart praktiskt om dom gjorde det så man vet.. Men från vad räknar man graviditeten egentligen? Från ägglossning eller från sista mensens första dag?
  • Bella 89
    Äldre 23 Jul 18:03
    #7

    Ts: Olika bm räknar olika. Men vanligast hos mig har varit från ägglossning.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 19:13
    #8

    skulle inte va frågetecken utan smiley :P
    ok det e ju lite skillnad i veckor :P

  • Bella 89
    Äldre 23 Jul 19:28
    #9

    Ja det kan faktiskt vara ganska nedstämmande så lika bra att vara beredd. Jag trodde jag var i vecka 7 förra gången, men hon kallade det vecka 4, kändes som allt började om igen. 

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 23 Jul 19:30
    #10
    Bella 89 skrev 2014-07-23 19:28:28 följande:

    Ja det kan faktiskt vara ganska nedstämmande så lika bra att vara beredd. Jag trodde jag var i vecka 7 förra gången, men hon kallade det vecka 4, kändes som allt började om igen. 


    då e det bättre jag räknar runt v.3.. så blir man inte så besviken.. eller så slutar det med att man känner sig snuvad på några veckor :P
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 10:18
    #11

    ska på hälsosamtal nästa vecka =)

  • Anonym (samma­)
    Äldre 24 Jul 10:32
    #12

    Nu har jag fått inskrivningstid 15:e augusti!
    Enligt hon jag pratade med räknade de från första dagen i senaste mensen, så jag ska alltså vara i vecka 6 nu!
    5+2
    Så spännande!


    Vad kul att vi är flera som har plussat samtidigt!

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 10:40
    #13
    Anonym (samma) skrev 2014-07-24 10:32:10 följande:

    Nu har jag fått inskrivningstid 15:e augusti!
    Enligt hon jag pratade med räknade de från första dagen i senaste mensen, så jag ska alltså vara i vecka 6 nu!
    5+2
    Så spännande!


    Vad kul att vi är flera som har plussat samtidigt!


    då skulle jag va i vecka 7 nu (6+1) om det stämmer att det e så man räknar..
  • Bella 89
    Äldre 24 Jul 10:43
    #14

    Oh vad långt gångna alla är, man blir nästan lite avis. Är bara i vecka 5 (4+3)

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 11:25
    #15
    Bella 89 skrev 2014-07-24 10:43:19 följande:

    Oh vad långt gångna alla är, man blir nästan lite avis. Är bara i vecka 5 (4+3)


    ja jag e det om man räknar på det sättet.. gör man inte det så e jag inte långt gången..
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:32
    #16

    e det bara jag som kollar bebissaker på nätet typ hela tiden? =)
    sen jag fick + så gör jag det =P

  • Bella 89
    Äldre 24 Jul 21:40
    #17
    Anonym (TS) skrev 2014-07-24 21:32:07 följande:

    e det bara jag som kollar bebissaker på nätet typ hela tiden? =)
    sen jag fick + så gör jag det =P


    Haha, nej, det är inte bara du. Tog mig 1 dag sen hade jag en 2 sidor lång inköpslista. Vem kan motstå liksom. Gäller att hålla sig i kragen rejält för att inte springa ut och börja shoppa bebiskläder.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 24 Jul 21:43
    #18
    Bella 89 skrev 2014-07-24 21:40:30 följande:
    Haha, nej, det är inte bara du. Tog mig 1 dag sen hade jag en 2 sidor lång inköpslista. Vem kan motstå liksom. Gäller att hålla sig i kragen rejält för att inte springa ut och börja shoppa bebiskläder.
    haha skönt o veta att det inte bara e jag =P
    jo min lista va påbörjad långt innan jag va gravid =)
    vill liksom handla massa nu!!! =)
Svar på tråden nyplussad